Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Eigen risico heen... Geen recht op een uitkering ondanks dat ik ziek ben
En geen baas mij wil hebben.. Hoe lang kan ik het nog betalen?
En zo vele andere met mij!!
Slaat nergens op die eigen bijdrage. Er zijn heel veel mensen die nu niet naar de dokter gaan(en daar wel heen
moeten) omdat ze bang zijn dat ze iets krijgen wat ze zelf moeten betalen en die centjes niet kunnen missen. Belachelijk gewoon. Ze hadden het nooit moeten veranderen
Zeg nee tegen eigen risico
Zolang producenten van medicijnen de zorgverzekeraars blijven omkopen om hun producten naar voren te schuiven ( zijn vaak de duurdere) zal de zorg duur blijven. Denk niet dat ik uit mijn nek zit te ...... kletsen, want ik spreek uit ervaring. Goedkoper paste beter bij mij, maar werd niet vergoed door mijn zorgverzekeraar ( het zit nog veel krommer in elkaar dan de meeste mensen weten). Het wordt tijd dat we wakker worden met elkaar en niet alles zo maar klakkeloos aannemen!!!!!!
Het is allemaal te duur en vrijwel niet meer op te brengen.
Schandalig die hoge kosten in de zorg. Ze hebben al een torenhoge kostenverzekering en dan ook nog een eigen risico waar het je misselijk van word. Waarom kan het in België wel goed en goedkoop? De meeste mensen in Nederland kunnen dit niet opbrengen..... Terug naar het oude systeem ziekenfonds en particulier, maar dan wel hoe het ECHT was.
Stop dat eigen risico,niemand gaat meer naar de dokter of ziekenhuis,voor onderzoeken,of gaan medicijnen ophalen bij de apotheek....
het is inderdaad belachelijk dat wij ieder jaar een eigen risico moeten betalen op de hoge premies per maand , maar waarom moeten de verzekeraars ook op ons verdienen , die miljoenen per jaar winst maken wat uiteindelijk niet in de gezondheidszorg terecht komt , ga het daar maar halen. ik ben ook iemand die een uitkering heeft vanwege chronische ziekte, wij worden ook nog eens 'n keer gekort en dus op deze manier gestraft om dat je ziek bent? haal die miljoenen bij de verzekeraars maar weg , kun je 'n hele hoop mee doen, dan zijn er minder gevaren voor de kleine mens met een uitkering , die het vanwege de hoge kosten per jaar , nalaten om naar een arts te gaan of medicijnen te gaan halen.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Waar ik me meer zorgen over maak is dat er steeds meer medicijnen/hulpmiddelen uit het vergoedingssysteem worden gehaald. Deze maand kreeg ik weer een brief. Ach het is maar € 65 per maand dat ik extra moet betalen. Maar als ik dit bij de medicijnen optel die ik de afgelopen 5 jaar zelf ben gaan moeten betalen kom ik toch op een bedrag van meer dan € 250 per maand. En dat bedrag is alleen voor mezelf. Mijn gezinsleden hebben ook nog de nodige middelen die we zelf moeten betalen. Ik heb het geluk dat wij ons vroeger hebben verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid. Maar als het zo doorgaat zal ik weer steeds vaker moeten worden opgenomen in een universitair ziekenhuis. In het ziekenhuis krijg ik immers wel mijn medicijnen vergoed.
| This discussion has been closed. |