Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Ik ga zo min mogelijk naar de huisarts, en verdere zorg van het ziekenhuis probeer ik te mijden. Medicijnen met een bijdrage die hoef ik niet, medicijnenen moet ik aan laten passen, maar daarvoor met ik naar een andere arts, dat zou een huisarts toch ook kunnen overleggen met die arts en mij de juiste medicijnen voorschrijven, maar nee, daar moet ik heen anders kan dat niet.. dus doe ik echt niet.. want dan moet ik een deel zelf betalen.. de groeten ik betaal al genoeg per maand grrrrrrrr
Re: Alleen het eigen risico?
#5: het Burger Collectief - Alleen het eigen risico?
Uw stelling klopt niet, in België wordt het alleen anders doorberekend en zijn medicijnen veel duurder.
http://www.geldenrecht.nl/artikel/2007-12-14/waarom-is-de-zorgpremie-in-belgie-zoveel-lager
Belgen betalen al voor ontvangst van het loonstrookje
In België kent men de mutualiteit. De ziekenfondsen bieden hun verzekering weliswaar gratis aan, maar de kosten hiervan worden gedekt uit de sociale zekerheidsbijdragen en de subsidies die de federale overheid toekent. De persoonlijke sociale zekerheidsbijdrage bedraagt 13,07 procent van het brutoloon. Belgen betalen het grootste deel van hun ziektekosten dus al voor ontvangst van hun nettoloon, waar Nederlanders daarna nog eens met de kosten voor de basisverzekering worden geconfronteerd. De door u genoemde negentig euro betreft waarschijnlijk een aanvullende verzekering waarmee kosten worden gedekt die niet standaard vanuit het Belgische Ziekenfonds worden vergoed.
velen die hier komen wonen betalen het ook niet ,dus waarom wij wel??
| This discussion has been closed. |