Geen VI Oranje in Kurhaus, laat RTL Kurhaus boycotten.


Gast

#26

2014-05-31 20:51

Waarom heeft je vrouw zelf geen actie ondernomen en jurische stappen gezet? Dat lost wat meer op dan deze actie denk ik... beetje overdreven en zinloos om dit in gang te zetten maanden nadat ze al weg is. En dan ook nog anoniem
Poehpoeh

#27 Re:

2014-05-31 22:53

#22: -

 

Lieve 'gast', als je goed leest (met een t) zeg ik dat dit schadelijk is voor de huidige werknemers. Als je één iemand wil pakken, namelijk de huidige directrice, dan moet je dus níet meteen het hele hotel aanpakken en de media opzoeken. Als jij niet snapt (met een t) dat dit effect heeft op het imago van het hotel en daarmee de omzet en daarmee de banen van de medewerkers, dan is dat jouw probleem. Dat het beleid aan de kaak gesteld moet worden is prima, maar daarvoor hoef je niet te gaan lopen huilen bij TV West. En je hoeft (met een t) dit al helemaal niet door je man te laten doen uit angst voor represailles. Laat me niet lachen. Het is de maffia niet. Het is maar een directrice van een hotel. Represailles. Het woord alleen al. Dat TV West het in zijn mond neemt is eigenlijk ook al een beetje beschamend.

X


Gast

#28 Voormalig Kurhaus Medewerkster

2014-06-01 00:04

Ik ben blij dat er na zolang eindelijk eens stappen zijn ondernomen door de Vakbond.
Huidige medewerkers kunnen wel gaan klagen hier maar je klaagt nog meer als je moet overwerken en er niks voor terug krijgt.
Wij doen dit alleen maar zodat nieuwe medewerkers van het Kurhaus wel met plezier naar hun werk gaan en niet worden uitgebuit zoals wij altijd werden en wat er dagelijks nog steeds gebeurd! Samantha moet maar is een keer d'r lesje leren! Dat Samir zijn vrouw zelf geen stappen heeft ondernomen begrijp ik volkomen, bedreigen is Samantha's sterkste punt! Samir, good job! :)

Gast

#29 Tiswat

2014-06-01 06:06

Wat ben jij TRIEST zeg Tis wat...
Ik ben het compleet eens met de actie die is opgezet, eindelijk iemand die daadwerkelijk stappen zet en probeert het voor.alle huidige en nieuwe medewerkers beter te krijgen.

Ik denk juist dat gasten nu extra veel respect krijgen voor de medewerkers en echt wel blijven komen.
Het blijft het Kurhaus!!!!
gast

#30

2014-06-01 08:27

Johan Derksen, de mannen van Voetbal International maar vooral de tv producent van dit programma Infostrada, pak dit op en ga gewoon naar een mooi bedrijf waar wel de medewerkers de waardering krijgen die ze verdienen, kan het niet om wat voor reden dan ook. Doe dan een actie zoals Paul van Vliet deed in de Schouwburg van Enschede bij een voorstelling daar met een zaal vol textielbaronnen/nessen, hij liet ze wachten en sprak hen zeer vermanend toe, Omdat er geen fatsoenlijke CAO Horeca werd afgesloten
Dus beginnen je uitzending met hier flink aandacht aan te besteden, pak het op!!

Gast

#31

2014-06-01 09:21

Mijn schoondochter heeft daar gewerkt (2 jaar) en alle klachten ten aanzien van hoe zij hun personeel behandelen zijn mij bekend. Behalve het maken van lange dagen, het niet uitbetaald krijgen en de respectloze manier van behandeling van hun personeel, zijn buiten alle proporties. Wie denkt de werkgever wel dat hij/zij is als ze ook nog denken te kunnen bepalen wat het personeel vervolgens in de vrije tijd doet. (Contact met collega 's buiten werktijd om, was verboden)!!!! Gelukkig heeft mijn schoondochter nu een andere baan, een waar ze wel gewaardeerd wordt!!! De periode bij het kurhaus werken, is een zwarte bladzijde in haar leven.

Gast

#32

2014-06-01 11:41

Ik teken deze petitie omdat ik iemand ken die hier heeft gewerkt en door dit schrikbewind is weggegaan. Wat een droom leek om te werken werd voor deze persoon werkelijk een nachtmerrie. En ik weet dat deze persoon een heel harde gemotiveerde werker is die zich meer dan 100% voor een werkgever inzet. Dit is nooit gewaardeerd door het Kurhaus, deze persoon is volledig afgebrand door het beleid dat wordt gevoerd.
Gast

#33

2014-06-01 11:46

Ook ik teken deze petitie omdat ik via via iemand ken die er heeft gewerkt en ik heb de verschrikkelijke verhalen gehoord. Dit kan zo niet doorgaan. Er moet iets aan gebeuren voor alle mensen die er nu nog werkzaam zijn!
Ex werknemer

#34 Re: Re:

2014-06-01 12:11

#27: Poehpoeh - Re:

Dat VI Oranje naar het Kurhaus komt heb ik nooit begrepen. Hotel is al zeer bekend in Nederland. Het levert geen geld op het kost geld. Kurhaus betaald namelijk €300.000,- aan vi om daar te zitten. Dat haal je er echt niet uit. Het idee dat de gasten van VI voor omzet in je hotel zorgen is ook niet waar gebleken. Ze blijven niet overnacht en ook niet eten want dat vinden ze te duur.

 

Het is prestige voor de prestige.

Tijd dat de bezem er door heen gaat. Samantha per direct opstappen. Personeelszaken die deze situatie mogelijk heeft gemaakt ook laten vertrekken. Om het bij de F&B leefbaar te maken Robbie er uit die alleen zijn managers positie gekregen heeft om Samantha te neuken ook er uit. Voor reservering conference en events Jurrian eruit. Als je als Director of Sales na zoveel jaar nog steeds niet lukt om een simpele reservering in opera te zetten heb je er niks te zoeken. De regio directeur Erwin Bruyn nooit op onzin kunnen betrappen een echte slimme sterke man met hart voor de horeca. Enige wat ik niet snap aan hem is hoe hij zo blind is geweest en Samantha zo haar gang heeft kunnen laten gaan? Altijd gedacht dat Samantha iets had om hem te kunnen chanteren.

Als je deze mensen met capabele mensen vervangt zal je zien dat het Kurhaus nog bestaansrecht heeft.

Aan collega's die er nu nog werken zeg ik dit is je kans het is nu of nooit. Er moet wat veranderen als alles het zelfde blijft gaat het hotel toch failliet.

Laat ze tevens die €300.000,- uitgeven aan medewerkers. Met het minimale salaris van 25.000 per jaar heb je toch 12 medewerkers 4 bij res & C&E 4 bij F&B en 4 bij rooms zal veel betere besteding zijn van het geld.

 


Gast

#35

2014-06-01 13:30

Goed initiatief! Laat VI maar vanuit Hotel Americain komen.
KH liefhebber

#36 Ze moet weg

2014-06-02 06:32

Deze directie is gif! Ze zijn binnengekomen in 2008. Eerst kwam de Directeur binnen. Moest zo nodig laten zien dat het hotel niet goed draaien en dat hij alles beter kan. Later haalde hij mevrouwtje binnen. Hun geschiedenis was bekend van Accor.

Samen begonnen ze medewerkers eruit te gooien onder het moto van opruimen! Ze beweerden dat meerderheid van de medewerkers te oud was met weinig productiviteit en ze zouden nieuwe jongere generatie binnenhalen. Maar ondertussen begonnen ze links rechts mensen te uitdagen en op een stomme manier eruit te gooien. Medewerkers stapten naar de rechters en zochten assistentie bij de vakbond. Vaak gaf de rechter de medewerkers gewoon gelijk. Na een tijdje stond het hotel erg bekend bij de rechters en dat heeft gezorgd voor de nodige negatieve publiciteit.

Deze directie had geluk. Alles stond in de kleur van crisis, alle hotels in Europa doen het slecht vooral die van steigenberger....Dus hun ook!

Hun grootste fout is dat ze meer bezig waren met intern opruimen en vergaten wat echt telt! Creatief zijn en met nieuwe idee te komen om gasten te laten binnen stromen. Ze hebben veel te veel trouwe klanten van vroeger verloren; de ene keer door minder aandacht te besteden aan gasten, de andere keer door mensen slecht te behandelen en noem maar op!

Het wordt nu echt tijd dat deze maar oprotten. Het Kurhaus Hotel was vroeger bekend als "the place to be" Gasten vonden het een eer om binnen te komen, medewerkers waren trots om daar te mogen werken. Geld stroomde binnen en gezellige sfeer was overal te vinden.

Ik hoop dat mensen van het hoofdkantoor nou eens wakker worden en de juiste beslissing nemen. Ook de andere Steigenberger op Schiphol moet worden gered!

KH liefhebber!

Gast

#37

2014-06-02 10:42

Steun dat personeel en raak ze waar ze het echt voelen! In de portomonee!
BN

#38 Baangarantie

2014-06-02 12:06

Ik begrijp de reactie van huidige werknemers wel. Laten we daar niet aan voorbij gaan en ook daar een oplossing voor zoeken.

Mijn indruk voor nu is dat huidige en toekomstige werknemers alleen profiteren van een (tijdelijke) boycot als dat betekent dat de huidige directie opstapt. Of de huidige directie moet zo geraakt zijn door het protestgeluid dat ze vanuit zichzelf gemotiveerd raken om het beleid te veranderen.

Gast

#39

2014-06-02 14:23

Super goed idee. Laat het management van het Kurhaus zelf maar eens voelen hoe de rest van Nederland over hen denkt. Stelletje slavendrijvers zijn het.
Hulde

#40 Re: Re:

2014-06-02 19:34

#27: Poehpoeh - Re:  

 

?? Je hebt de ernst van het probleem niet begrepen! Of was de tekst in opdracht van?....... Samantha is in dit verhaal synoniem voor represaille!