Stop voordracht Guido van Woerkom

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop voordracht Guido van Woerkom.

Carola

#251 ook vrouw-onvriendelijk

2014-06-02 22:00

Uiteraard kan de opmerking over Marokkanen niet door de beugel. Maar daarnaast vind ik die opmerking ook vrouw-onvriendelijk:
Hij "stuurt" zijn vrouw niet met een taxi
Hoezo? Kan zijn vrouw dan niet zelf beslissen of ze wel of niet met een taxi gaat?
Hoezo kan zijn vrouw niet gewoon zelf achter het stuur?

En ik hoorde dat hij VVDer is, niet handig om dan een functie te gaan bekleden die kritisch en onafhankelijk moet staan richting een VVD regering...


Gast

#252

2014-06-02 22:07

Goed initiatief, aangezien er heel veel Marokkanen lid zijn van de ANWB.

Gast

#253

2014-06-02 22:10

achteraf hebben ze allemaal spijt en hebben ze het zo nooit bedoeld. Als deze man de ballen heeft dan moet hij er eerlijk vooruit komen dat hij gewoon
een racist is in hart en nieren. Dat zegt die natuurlijk niet omdat het hem
nu even niet goed uit komt. Nederlandse Marokkanen laat je niet gek maken maar maak gebruik van je recht in Nederland om te voorkomen dat dit soort VOC mentaliteit de kop opsteekt.

Gast

#254

2014-06-02 22:15

Boycotten die handel. samen staan wij sterk!!

Gast

#255

2014-06-02 22:26

door zo een opmerking te maken is er sprake van discriminatie. discriminatie is niet toegestaan. wetten zijn opgesteld om elkaar gelijk te behandelen iemand die zich niet aan de wet houd verdiend niet zo een titel.

Gast

#256

2014-06-02 22:26

SCHANDALIG !!!!!!!!
Gaby

#257

2014-06-02 22:29

De Nationale Ombudsman hoort onafhankelijk te zijn. Helaas is deze man dit door zijn uitspraken niet. Dus teken indien eens.

Gast

#258

2014-06-02 22:37

Zijn uitspraak over Marokkanen, maar ook zijn partijdigheid en verknooptheid met autorijdend Nederland maken hem ongeschikt. Ik zie hem nog niet praten over minima, zorg, schulden, etc.
Kies een pseudoniem

#259 Re: laat hem gewoon een technocraten- of commerciele baan zoeken! jan kuijpers

2014-06-02 22:44


Gast

#260

2014-06-03 00:02

De ANWB kon jarenlang geen civielrechterlijke zaak verliezen omdat rechters uit de regio Den Haag er vaak een nevenfunctie bekleedden. Een corrupte teringbende dus. En nu moet deze rascist Nationale Ombudsman worden?

Gast

#261

2014-06-03 00:26

Goed

Gast

#262

2014-06-03 02:31

Schandalig dat die man zelfs maar is voorgedragen.
Nog schandaliger dat hij zelf niet aanvoelt dat dit niet kan. Ik heb meer dan 40 jaar in NL gewoond, maar ik ben nog steeds verbaasd over de schaamteloosheid van mensen als Van Woerkom.
Samira

#263 Onbudsman

2014-06-03 03:41

Dit wordt in ieder geval niet mijn onbudsman, vuile racist. Hij gaat nog wel koekje van eigen deeg krijgen.

Gast

#264

2014-06-03 06:13

Voor zo'n functie dient iemand van onbesproken gedrag te zijn. Dat is erg moeilijk, maar de opmerking over de taxichauffeur gaat werkelijk te ver! Over welke kam zullen wij de heer Van Woerkom scheren?
wie ik

#265 swoekerom

2014-06-03 06:34

Hij heeft natuurlijk een beetje gelijk met die taxi, je zou eens het bij de examens voor taxi chauffeurs moeten kijken in het verleden waren bedreigingen en bedrog aan de orde van de dag. Slechte kennis van de straten en Nederlandse taal was geen uitzondering.
Daarnaast heeft hij zijn excuus aangeboden en dat is aanvaard en nu zijn er hoeveel 2000 tegenstanders nauwelijks een afspiegeling van de bevolking die deze petitie ondertekend hebben.
Geen meerderheid dus hij kan gewoon ombudsman worden maar politiek correct Nederland zal het wel tegen houden. In de hoop dat het weer een extra stem oplevert.
Uiteindelijk wordt er niemand meer ombudsman(vrouw) als we van onbesproken gedrag moeten zijn er is over iedereen wel iets te vinden en als dan 2000 handtekeningen genoeg zij n om de linkse pers op de been te krijgen om dit te steunen wordt er nooit meer iemand gekozen voor een functie


Gast

#266

2014-06-03 07:31

Benoeming van van Woerkom lijkt me geen goed idee, de ombudsman is er voor alle Nederlanders en moet een onafhankelijke statuur hebben. Het is treurig dat de Kamer maar een kandidaat krijgt voorgelegd, met alle risico van prestigeverlies vandien.

Gast

#267

2014-06-03 07:49

Absoluut niet geschikt voor de functie, het is een neo-dictatoriaal bestuurder op afstand die geen feeling heeft met werkvloer dus mensen kan uitsluitend werken met zelf gekozen ja knikkers in een hele troebele en dikke bestuurslaag. Laat hem maar commissaris worden in de luwte bij een onbeduidende woning corporatie.

Gast

#268

2014-06-03 08:57

Mijnheer Van Woerkom maak uw excuus geloofwaardig. NATIONALE Ombudsman is voor geen optie.

Gast

#269

2014-06-03 09:49

Ook het feit dat de heer van Woerkom een prominente VVD-er is pleit niet voor zijn benoeming. De VVD is immers een natuurlijke regeringspartij die een van de belangrijkste vormgevers is van overheidsbeleid, waardoor de heer van Woerkom gezien zijn partijdige achtergrond nooit een werkelijk kritische rol als ombudsman geloofwaardig kan vervullen.
Nicoline
Gast

#270

2014-06-03 10:31

Verhinder in Godsnaam dat de borging van onze rechtsstaat in handen komt van een ijdeltuit die geen enkele basis in zijn CV heeft om tot deze functie te worden uitverkoren.
Dit ambt hoort bekleed te worden door een bescheiden en briljant jurist, met de eigenschappen om als een terrier iedere barrière ter bescherming van ons rechtssysteem te doorbreken.
Dat is wat anders dan wat te steggelen over rekeningrijden met meer dan de helft van de Nederlandse automobilisten achter je. Daar is namelijk geen kunst aan en briljant hoef je er zeker niet voor te zijn! De discussie zou hierover (de inhoud dus) moeten gaan en niet wéér over Marokkanen en Islam, hoewel de uitspraken van Van Woerkom, excuses of niet, reden genoeg moeten zijn deze middelmatige lobbyist niet voor te dragen. Iemand die dit soort dingen eruit flapt, al of niet als grap, heeft een wereldbeeld wat hem sowieso ongeschikt maakt voor deze functie. Maar los daarvan, waar we het over zouden moeten hebben: aan wie (welk profiel) vertrouw je de bewaking van onze rechtsstaat toe. Toch zeker niet aan een dienstautofetishist die geen enkele juridische ervaring van enige importantie heeft. En bovendien (dat is algemeen bekend) al jaren (VVD-)Minister van Verkeer en Waterstaat wil worden. Interessant is de vraag waarom Rutte, die toch in de gelegenheid was om deze wens in vervulling te doen gaan, dit streven niet gehonoreerd heeft. En waarom ons, Nederlanders, deze Van Woerkom nu zonder tegenkandidatuur wordt opgedrongen in de zo belangrijke functie van Nationale Ombudsman. Een goedmakertje? Deze functie dient niet misbruikt te worden als hamerstuk, wisselgeld voor een wankel kabinet of doekje voor het bloeden. Het is een schande dat Den Haag de rechtsstaat, het fundament van een goed functionerende democratie, zo weinig serieus neemt! Voor sommige banen moet je iets kunnen. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!

Kies een pseudoniem

#271 Onderwerp

2014-06-03 10:40

Als ik dat eerder wist had ik mijn lidmaatschap bij de ANWB beëindigd .
arie

#272 van Woerkom voor Ombudsman

2014-06-03 10:52

Uit de Telegraaf
Mohamed Azahaf, de initiatiefnemer van de actie tegen de benoeming van Guido van Woerkom als Nationale Ombudsman blijkt zelf een uiterst omstreden verleden te hebben. Azahaf was vroeger een radicale moslim en zou zich onder meer vlak na de moord op Theo van Gogh jubelend hebben uitgelaten.

Jullie zijn in prettig gezelschap!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-06-03 11:55



Gast

#274

2014-06-03 13:27

Nee tegen discriminatie
wilem
Gast

#275

2014-06-03 14:04

ik ben tegen deze benoeming, omdat deze man duidelijk niet voor alle nederlanders wil strijden mocht dit nodig zijn.

Of hij in het kader van milieu en autos een duurzaam standpunt zal innemen is ook maar de vraag.