Petities.com

Nederlands Vanzelf Sprekend

Overhandiging Petitie Nederlands

Gast#1 May 23, 2014, 00:04
Wegens de tweetaligheid waarmee in België reeds eeuwen lang te kampen hebben is Nederlandse taal niet zo vanzelf sprekend.De onderdrukking blijft tegenover het Nederlands blijft maar duren,dit tot jolijt van Franstaligen of mensen van andere origine.Daarom blijf ik deze petitie dan ook steunen,het verheugt mij alom dat deze petitie succes en bijval heeft gehad.
Gast#2 May 23, 2014, 06:16
Succes!
Gast#3 May 23, 2014, 07:01
Proficiat en verder doen!
Best zou het cirkeltje van de statistiek vollediger gemaakt worden met ook toevoeging van het aantal petities uit Nederland en uit het buitenland.
Dr I. Wolfs
Gast#4 May 23, 2014, 07:33
Een geweldig initiatief dat meer dan onze steun, aandacht en uitwerking verdient !
Hugo Visser (Kapellen)
Gast#5 May 23, 2014, 10:43
Ik hoop dat de petitie zijn vruchten zal afwerpen.
Joop Koehler
's-Gravenhage
Gast#6 May 23, 2014, 12:14
Goed zo! Monika van Paemel
Gast#7 Jun 02, 2014, 12:46
Ik ben zeer verheugd over het succes van de petitie.
Verder wens ik u nog te melden dat de Vlaamse overheid zich bezondigt aan het 'vlengels'. In een aanslagbiljet inzake verkeersbelasting vermelden zij als aard van het voertuig: 'hatchback'. Wij hebben wel een gewone personenwagen met wat ze noemen 5 deuren.
Is de Vlaamse overheid niet verplicht het Nederlands te gebruiken in haar communicatie met de burger? Het is toch te gek dat ik een E/N-woordenboek moet raadplegen om te weten wat ze bedoelen.
Maurice Heymans

Please comment on this petition

Please do not write personal information such as an address, phone number or email address in your comment. Do not write your own name or the name of any other person either.