Nederlands Vanzelf Sprekend
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Ik dacht wel dat petitie vrouwelijk is, en dat zij dus onze handtekening verdient.
MVO
Welgekomen initiatief! Er bestaat ook een 'Schrijfgroep' Stichting Nederlands. E-mailadres: [email protected] Ik ben al enkele jaren lid van deze groep, die Nederland én Vlaanderen bestrijkt. Wij kennen elke maand de 'Sof' van de maand toe, maar ook de 'Lof' van de maand. Dat kan zowel een Nederlander als een Vlaming zijn, een Nederlandse instantie of een Vlaamse. Jaarlijks duiden wij een Laureaat aan, in 2011 was dat Martine Tanghe.
Goede vaart,
Christina Guirlande
This comment has been removed by the person who wrote it.
Succes gewenst
Re: Vlaams symbool
Beste medestander,
Ook wij zouden dat liever hebben maar helaas, zo werkt het niet op die webstek. Hopelijk komt het er ooit van.
Vriendelijke groet
Re: uw schrijfgroep
Beste medestander,
Dank, en hopelijk stuurt u onze oproep door naar al uw leden.
Vriendelijke groet
Stijn Verrept
Ook hoor en lees je Ik heb hem Terug gesproken, terwijl een automobilist in Nederland een verkeersbord te zien Rij terug, als hij een afrit oprijdt. Er is nog veel werk aan de winkel! Arm Vlaanderen...
Verdediging Nederlands bittere noodzaak
Voor haar verdediging hoeft de Nederlandse taal helaas ook niet meer te rekenen op de overheid, die in alle lagen van het onderwijs het Engels doorvoert. In het bedrijfsleven is het Nederlands op sterven na dood en de evolutie van verkavelingsvlaams en poldernederlands rukt ook steeds verder op. Particuliere initiatieven om het Nederlands als beschaafde omgangstaal in Nederland-Vlaanderen te behouden verdienen niet alleen onze ondersteuning, maar moeten ook gebundeld worden: van versnippering naar eendracht.
moedertaalsprekers van de Dietse landen, van Zuid-Vlaanderen tot
voorbij Pretoria!
R. Tournicourt
| This discussion has been closed. |