Bibliotheek Kaprijke Moet Blijven !

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Bibliotheek Kaprijke Moet Blijven !.


Gast

#1

2014-03-31 18:11

laat da waar dat is !!!

Gast

#2

2014-03-31 18:14

Bib moet in Kaprijke blijven!

Gast

#3

2014-03-31 19:45

gaan weer ze alles eens naar lembeke trekken ja

Gast

#4

2014-03-31 20:04

Laat toch ook de goeie dingen eens in Kaprijke !! Zoals de bib !!!
gezond verstand

#5 voor mij liever geen extra belastingen

2014-03-31 20:32

Twee bibliotheken op een gemeente van 6000 inwoners is overdreven. Geef mij maar één sterke bib met meer openingsuren en minder kosten. We leven niet in de middeleeuwen waarin mensen zich niet eens kunnen verplaatsen. Daarnaast heb ik vernomen dat de bib een speciale service op de scholen, in het gemeentehuis en in de rusthuizen gaat opstaren. Wel chapeau! Meer service voor minder geld denk ik dan
Vanessa Wispelaere
De auteur van deze petitie

#6 Re: voor mij liever geen extra belastingen

2014-03-31 20:49

#5: gezond verstand - voor mij liever geen extra belastingen

Waarom dan niet die van Lembeke sluiten ?
Anderzijds is het ook nog leuk dat sommige mensen dit nieuws al hebben vernomen, maar anderen totaal niet. Het merendeel hoort het van hun kind. Geen info over deze beslissing, geen info over de eventuele oplossingen. Ronduit GEEN communicatie.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-04-01 02:12



Gast

#8

2014-04-01 07:10

Lezen, lezen, lezen, zo zalig en belangrijk voor de ontwikkeling van de kinderen ! Gaat Kaprijke er weer een stukje op achteruit.....minder winkels, geen bib meer in de toekomst, Kaprijke sterft beetje bij beetje uit.....
fan van het gezond verstand

#9 Re: Re: voor mij liever geen extra belastingen

2014-04-01 07:11

#6: Vanessa Wispelaere - Re: voor mij liever geen extra belastingen

Er bestaat zoiets als een krant en gemeentelijk infoblad!! Bovendien wordt er momenteel hard gewerkt om inderdaad alternatieven te voorzien voor de kinderen en minder mobiele personen en een ruimere service te bieden in een meer toegankelijke en hedendaagse bibliotheek. Wanneer het ganse pakket rond is zal daar zeker meer over bekend gemaakt worden.

Kan ook dat eeuwige Kaprijke versus Lembeke denken ook eens stoppen? Er komt toch ook geen 2de ontmoetingscentrum in Lembeke en het Sociaal Huis verhuist ook naar Kaprijke....

 


Gast

#10

2014-04-01 16:53

Volgens mij staat 'gezond verstand' dichter bij deze beslissingen dan de gemiddelde inwoner.
Ik heb het ook moeten horen van mijn kind.
De gemeente had op zijn minst een briefje kunnen meesturen aan de ouders, via de school.
In plaats van een half woord aan de kinderen.... want die maken zich druk omdat hun bib verdwijnt, maar weten niets van die alternatieven.
fan van de bibliotheek

#11 Re: voor mij liever geen extra belastingen

2014-04-11 11:13

#5: gezond verstand - voor mij liever geen extra belastingen

Het is duidelijk dat u geen frequente bezoeker van een bibliotheek bent. Anders zou je weten dat het ontlenen van een boek niet enkel dat bepaald boek lezen is. Het kiezen is het allerbelangrijkste van het ontlenen. Een boek vastnemen, de korte inhoud lezen enz.... Dus die alternatieven zullen zéér goed moeten zijn, want anders zal het aantal bezoekers zeker  dalen. In plaats van het lezen te promoten gaan ze hier het lezen demotiveren, goed bezig zou ik zeggen. Daarna kunnen ze klagen dat de jeugd van tegenwoordig toch zo weinig leest. Het zullen maar de echte boekenwurmen zijn die regelmatig de afstand zullen afleggen. En wat dat Kaprijke versus Lembeke betreft, daar heb je misschien wel gelijk in. Maar die afstand doet er zeker toe. We kunnen onze kinderen niet alleen naar de bibliotheel laten fietsen, dat is veel te gevaarlijk.  En zoals je weet hebben de met 2 werkende ouders steeds minder tijd om zich met zo onbenulligheden bezig te houden, temeer de openingsuren dan ook meestal op momenten zijn dat iedereen nog druk in de weer is met zijn huishoudelijke taken. Wat ik vooral erg vind is dat de vernieuwing van de bibliotheek in Kaprijke handenvol geld heeft gekost en nu 10 jaar later wordt ineens beslist om de bibliotheek te verhuizen. Alweer kosten om een nieuwe locatie in te richten. En wat met de bibliotheek van Kaprijke. Ze zou gebruikt wordt voor het OCMW, zonder kosten te maken??? Ik denk het niet. Van wie zijn belastingsgeld zal dit gebeuren?