Bibliotheek Kaprijke Moet Blijven !
Quoted post
gezond verstand |
#5 voor mij liever geen extra belastingen2014-03-31 20:32Twee bibliotheken op een gemeente van 6000 inwoners is overdreven. Geef mij maar één sterke bib met meer openingsuren en minder kosten. We leven niet in de middeleeuwen waarin mensen zich niet eens kunnen verplaatsen. Daarnaast heb ik vernomen dat de bib een speciale service op de scholen, in het gemeentehuis en in de rusthuizen gaat opstaren. Wel chapeau! Meer service voor minder geld denk ik dan |
Reacties
Vanessa Wispelaere De auteur van deze petitie |
#6 Re: voor mij liever geen extra belastingen2014-03-31 20:49:15#5: gezond verstand - voor mij liever geen extra belastingen Waarom dan niet die van Lembeke sluiten ? |
fan van de bibliotheek |
#11 Re: voor mij liever geen extra belastingen2014-04-11 11:13:33#5: gezond verstand - voor mij liever geen extra belastingen Het is duidelijk dat u geen frequente bezoeker van een bibliotheek bent. Anders zou je weten dat het ontlenen van een boek niet enkel dat bepaald boek lezen is. Het kiezen is het allerbelangrijkste van het ontlenen. Een boek vastnemen, de korte inhoud lezen enz.... Dus die alternatieven zullen zéér goed moeten zijn, want anders zal het aantal bezoekers zeker dalen. In plaats van het lezen te promoten gaan ze hier het lezen demotiveren, goed bezig zou ik zeggen. Daarna kunnen ze klagen dat de jeugd van tegenwoordig toch zo weinig leest. Het zullen maar de echte boekenwurmen zijn die regelmatig de afstand zullen afleggen. En wat dat Kaprijke versus Lembeke betreft, daar heb je misschien wel gelijk in. Maar die afstand doet er zeker toe. We kunnen onze kinderen niet alleen naar de bibliotheel laten fietsen, dat is veel te gevaarlijk. En zoals je weet hebben de met 2 werkende ouders steeds minder tijd om zich met zo onbenulligheden bezig te houden, temeer de openingsuren dan ook meestal op momenten zijn dat iedereen nog druk in de weer is met zijn huishoudelijke taken. Wat ik vooral erg vind is dat de vernieuwing van de bibliotheek in Kaprijke handenvol geld heeft gekost en nu 10 jaar later wordt ineens beslist om de bibliotheek te verhuizen. Alweer kosten om een nieuwe locatie in te richten. En wat met de bibliotheek van Kaprijke. Ze zou gebruikt wordt voor het OCMW, zonder kosten te maken??? Ik denk het niet. Van wie zijn belastingsgeld zal dit gebeuren? |
Gort over de grens moet blijven.
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Geen hoge milieucategorie (HMC) bedrijvigheid Warmoeziersweg Bergschenhoek
315 Gemaakt: 2025-07-15
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen
837 Gemaakt: 2025-07-08
Gort over de grens moet blijven.
5870 Gemaakt: 2025-06-16
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9391 Gemaakt: 2025-06-04
Geen windmolens op de Grashoek
294 Gemaakt: 2025-07-03
NEEN, geen zonnepanelen op "de Pit" in Nieuwkapelle!
703 Gemaakt: 2022-05-17
Bezwaar Windturbines Stad Kortrijk
396 Gemaakt: 2025-07-03
Red onze tuin! Samentuin Fonteinstraat
86 Gemaakt: 2025-07-08
📢 Petitie: Erken institutioneel seksisme als structureel probleem in Nederland
92 Gemaakt: 2025-06-26
Pak ons buitenzwembad niet af!
1915 Gemaakt: 2025-06-02
Hou IJsbaan DE PISTE Kortrijk open !
2307 Gemaakt: 2025-07-05
Behoud het auditorium Maisin in zijn volledige staat
95 Gemaakt: 2025-07-10
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
6141 Gemaakt: 2025-06-15
Kortsnuiten Blijven Bestaan
3015 Gemaakt: 2024-10-23
Ik ben tegen de komst van een arbeidsmigrantenhotel in het mooie buitengebied van Heinkenszand voor 48 arbeidsmigranten die niet in de buurt gaan werken maar in Yerseke of Noord Brabant.
111 Gemaakt: 2022-02-14
Behoud de NS JongerenDagkaart
2653 Gemaakt: 2025-06-24
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
3527 Gemaakt: 2024-07-07
Steun Poptempel De Kuip
9412 Gemaakt: 2024-10-12
Lara en Vita blijven mod!
16 Gemaakt: 2025-07-15
Aankleden etalages voormalige winkelpand Visser
45 Gemaakt: 2025-07-10