Poezenboot

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Poezenboot.


Gast

#76

2014-02-17 22:51

Ik kan me voorstellen dat er iets mis is met de papieren, maar moet er dan maar gelijk honden afgemaakt worden. Dit gaat me toch iets te ver.

Gast

#77

2014-02-18 06:13

De Poezenboot moet blijven!

Gast

#78 Re: Re:

2014-02-18 08:46

#50: gast - Re:

Dat is niet waar, ik weet precies hoeveel ze krijgen en dat is zo weinig dat het niet voldoende is om de kattenbakken te verversen op jaarlijks niveau. Je zou de boot daarmee geen maand kunnen betalen..


Gast

#79

2014-02-18 08:58

Ik vind het schandalig dat België (en enkele belgen ook blijkbaar) het goedkeurt om beesten van andere landen als minder beschouwen dan de binnenlandse. Als de andere azielen nu sommige honden een spuit geven, dan is er iets mis met die azielen. Poezenboot doodt geen enkele dier tenzij het het best van de dier is.

Als er in landen zoals Griekenland geen cultuur voor dierenliefde is, moeten die arme onschuldige wezens toch ergens anders naartoe, of willen jullie zeggen dat ze daardoor minderwaardig zijn?

En de poezen op de boot zijn evenveel onschuldig en ZEKER van belgisch afkomst en toch moeten ze volgens de FOD ook van honger lijden. Die beesten hebben trouwens vaak al zo veel ellende moeten meemaken (bv. gevilgd, in brand gestoken, zonder poot, uitgemergeld.... lijst is eeuwig lang)dat het echt schandalig is dat er mensen bestaan wie vinden dat ze zoiets aan die hulpeloze beesten mogen doen.

Welke soort mens doet niks bij zulke onrecht?

En dan, die broodfokkers.. Ja, daarom juist moeten ze die sommige azielhonden een spuit geven want onverschillige mensen kopen rasbeesten als koopwaar. Maar dat mag verder volgens sommigen.

Mieke, heel veel sterkte :)

Gast

#80

2014-02-18 09:30

Alle negatieve opmerkingen op deze petitie komen van een paar enkelingen (de posts komen van dezelfde (5 ongeveer) mensen. Het is ongelooflijk hoeveel plezier sommige mensen eraan beleven om iemand de grond in te boren. Zelfs als daar 34 onschuldige honden voor moeten opdraaien. Toch beweren zij hier de grote dierenvrienden te zijn. Het is ook degoutant hoe de FOD hiermee omgaat. Hier bij mij in de buurt is een "kleinveehandel", waar kippen en andere soorten vogels worden verkocht, waar het stinkt als de pest, misvormde dieren gekweekt worden, de dieren zien er doodziek uit en lopen vrij rond van het een naar het ander hok om de ziektes te verspreiden. Er liggen overal kadavers die door de anderen worden opgegeten. Hiervoor heb ik ook een klacht ingediend, maar daar gebeurt dan niets mee... Begrijpe wie begrijpe kan!

Gast

#81 Re:

2014-02-18 10:18

#80: -

Dierenrechten in België..


Gast

#82

2014-02-18 10:47

FOD heeft duidelijk niet genoeg werk met aanpak van broodfok....
hotemetoot

#83 triest!!!!!

2014-02-18 14:24

het lijkt me toch wel logisch dat als iemand 34 pups invoert in een mobilehome dat mensen zich vragen gaan stellen. waarom pups? en niet de zieke moederhonden en oudere dieren naar hier halen? waarom geen project opzetten om de dieren daar te steriliseren? ik zal hier niet meteen gaan roepen dat iemand een onmens is, maar erg mogen toch wel vragen gesteld worden omtrent de handelswijze?? normaal gezien hoort zo'n organisatie volledig transparant te zijn... en zouden er dus ook geen problemen mogen zijn. worden de pups gesteriliseerd? worden ze ook echt op alles gecheckt, en niet zomaar even "bekeken" gooi gewoon al jullie zaken open, dan heb je dit soort dingen niet... en nu maar wachten tot ik door alle mensen die toch ooooooh zo graag een "zielige" puppy in huis nemen wordt uitgescholden :) ik vang al jaren verwaarloosde belgische honden op... je weet wel, die jullie inruilen voor een "zielige" puppy uit griekenland die jullie "gered" hebben!

Gast

#84 Re: triest!!!!!

2014-02-18 14:55

#83: hotemetoot - triest!!!!!

Maar er zijn toch ook volwassenen honden die ze redden en er is een opvangcentrum in Griekenland. Alle dieren worden behandeld en gesteriliseerd. De realiteit in Griekenland is vaak anders dan in België en soms zijn het alleen maar pups die het overleven of nog plaatsbaar zijn. Deze dieren worden niet naar België gebracht met winst in oog, eigenlijk kosten ze meer geld om te behandelen dan wat een nieuwe eigenaar betaalt. Dat is toch geen business..

Ik vind het gemakkelijk te beoordelen zonder enig bewijs of beeld over de situatie. Iedereen die deze operatie vreemd vindt mag toch zelf eens gaan kijken. Als iemand vragen heeft, ben ik 100% zeker dat Mieke die vragen zal beantwoorden en graag alle details omtrent de honden toelicht. Het is ook mogelijk haar te helpen als een vrijwilliger en de poezenboot en de griekse honden met je eigen ogen gaan zien (als de FOD nog ooit stopt met leugens spreiden en poezenboot saboteren).



Gast

#85 Advertentie op deze site

2014-02-18 14:57

"Keuze uit wel meer dan 101 Chihuahua's. Nu ook Mix varianten!"

Dat zegt meer dan duizend woorden.

hotemetoot

#86

2014-02-18 15:54

mijn probleem is vooral dat belgie door dit soort dingen overspoeld wordt door (al dan niet) zieke hondjes, terwijl de gevallen in onze eigen asielen vaak al schrijnend zijn!! Er is niet echt transparantie in deze zaak, is er een site over de opvang in griekenland met regelmatig foto's? elke hond is herplaatsbaar! er zal dan alleen wel gezocht moeten worden naar een correcte baas... en dat is veel werk... misschien te veel? ik weet het niet hoor, ik vind het een beetje dubieus... waarom wordt er gezegd dat er bewezen moet worden dat het niet juist is, terwijl ik eerder vind dat mevrouw zelf zou moeten bewijzen dat alles wel klopt en in orde is :) dat moet ik ook als er controle komt :) maar zoals eerder gezegd... ik ga hier niet roepen dat iemand per definitie het slechte voorheeft!

Gast

#87

2014-02-18 16:22

Une honte pour un pays dit "civilisé".


Gast

#88

2014-02-18 17:03

het moet er mee ophouden

Gast

#89

2014-02-18 21:28

Der zijn zoveel sukkelaartjes onder de dieren, het is van uiterst belang dat er organisaties en mensen bestaan die zich van over hun lot ontfermen opdat ze het beter zouden hebben in deze wereld vol beulen en egoisten!!!

Gast

#90 Re:

2014-02-19 11:23

#89: - idd, beter hebben, niet opgesloten zitten op een vuil drijvend krot!!!

 

doet er niet toe

#91

2014-02-19 18:49

een echte schande laat de pups in griekenland red desnoods oudere honden van ginder dan doe je goed werk , de oudere mogen daar verder pups op de wereld zetten , is dat dieren helpen ? nee hetzelfde als broodfok !!!!!

Gast

#92 Re:

2014-02-20 12:51

#91: doet er niet toe -

Jij weet niet waarover jij babbelt.. Ze helpen de oudere honden ook en laten ze steriliseren. Zijn er honden van alle leeftijden die meekomen.


Gast

#93

2014-02-21 00:15

Laat de malafide fokkers niet winnen want zij zitten achter dit laakbaar bemoeien van het FOD??? Zij hebben valse verklaringen afgelegd om de poezenboot te pakken. Lieve dieren vrienden teken deze petitie opdat de poezenboot weer vrijkomt en hun nobele aktiviteiten kunnen verderzetten.

Gast

#94

2014-02-21 06:42

mieke laat honden kweken in griekenland

Gast

#95

2014-02-21 11:19

ik zou niet weten waarom ik moet tekenen ze is zelf een broodfokker
loulou

#96

2014-02-21 20:49

ze moet sluiten het is een broodfokker

Gast

#97

2014-02-22 11:46

mieke schaam jij je niet ? ik zu mij diep schamen hoor pups gaan halen en verdienen op de diertjes hun kap
Diva

#98 Re:

2014-02-24 20:56

#97: -

beste persoon x, wilt gij ff ophouden met belachelijk doen? het is duidelijk dat bovenstaande berichten van slechts 1 zielig persoon komen!!! ik ben een buitenstaander en heb deze petitie gestart. staat het u niet aan? wel ANTWOORD hier dan niet meer!! wat voor iemand belachelijk, zielig en hopeloos ben jij seg! ik hoop dat als jij ooit in de shit komt, dat mensen u ook zo gaan behandelen zoals jij nu hier reageert en anderen behandeld. zegt veel meer over jou dan over eender wie ;)

u ben overduidelijk een persoon die heel ongelukkig is met zijn/haar huidige situatie. u breekt anderen af om uzelf beter te voelen. echt zielig... laat mijn petitie met rust!!

Angelo

#99 Re: Re:

2014-02-24 23:45

#50: gast - Re:

Inderdaad en Mieke gebruikt die o.a. om op reis te gaan en te drinken.

Julius

#100

2014-02-25 00:00

Tja, de Poezenboot...

De plaatsen die wel mogen bezocht worden door het publiek zien er spic en span uit.
Je moet wel tegen de alcohol adem kunnen van Mieke.
Hoe kan men dronken dieren verzorgen?
Als je er een kat wil adopteren mag ze niet buiten, iets wat niet gezond is voor elke kat!
Na een botte ontvangst mochten wij een poesje adopteren met ontstoken oogjes.
Dit zou vanzelf wel goed komen...
Een kennis adopteerde er ooit een kat nadat haar kat al maanden vermist was.
Haar eigen kat kwam maanden later terug en blijkbaar, ondanks alle geduld en moeite die ze ervoor deden, bleken de beide katten niet overéén te komen.
Met pijn in het hart moest ze dus een keuze maken en uiteindelijk bracht ze het geadopteerde katje uit de Poezenboot terug in de hoop dat zij hen een nieuwe thuis konden bezorgen.
Ter plaatse hebben ze dat katje gewoon overboord gegooid!
Of het aan de alcohol lag of een gewoonte is weet ik niet, maar het was choquerend.
Inmiddels is al lang bekend dat de boekhouding niet zuiver is van de Poezenboot.
De subsidies die ze krijgen en wat ze met dat geld doen is alles behalve transparant.

Ik ben voor zoveel mogelijke opvangcentra van dieren, zolang er geen misbruik van gemaakt wordt.
In dit geval zijn er door talloze mensen al verscheidene negatieve ervaringen en zaken aan het licht gekomen die in het nadeel spelen van dieren.
Uiteraard spelen ze het zo slim genoeg om nu en dan eens iets positiefs te doen, want ze willen hun subsidies niet kwijt.

Wat dit specifiek onderwerp betreft : de FOD zorgt wel voor die honden ondertussen.
De petitie is enkel opgestart omdat ze bang zijn nogmaals in een slecht daglicht te komen.
Een schande dat de Poezenboot nog bestaat!