Poezenboot

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Poezenboot.

Julius

#101 Re: Re:

2014-02-25 00:23

#98: Diva - Re:

Amaï, wat een agressiviteit naar die persoon toe...

Een mens mag hier zijn/haar mening niet uiten zonder dat er vanalles naar z'n kop gesmeten wordt en ongeluk gewenst wordt.

Wat zegt dat over U?

Ik ga me niet verlagen tot uw niveau om dit zelf aan te vullen, dat lijkt me eerlijk gezegd niet eens nodig.

 

Intriest hoe mensen reageren


Gast

#102 Re:

2014-02-25 09:31

#100: Julius -

Welke idioot zegt dat het niet voor het best van een kat is dat hij niet buiten mag? Google eens de leeftijdsverwachtingen bij binnen vs. buitenkatten.. Dat is gewoon aan luie mensen gemakkelijk de kat buiten steken en dan hoeven ze niet met hun diertje spelen. Bouw dan eens een catio of pak de kat mee naar de tuin in een tuig, maar vrij buiten? Ze gaan vogeltjes doden en vechten met andere katten en als ze niet gesteriliseerd zijn (vele zulke idioten in België die dat niet laten doen) gaan ze kittens hebben en ook heel vaak ongelukken hebben bv. met de auto's. Waarom zou dus een mens die deze dieren heeft gered ze door een idioot laten adopteren wie de kat buiten wil doen?

Diva

#103 Re: Re: Re:

2014-02-25 20:13

#101: Julius - Re: Re:

de reacties komen allemaal van dezelfde persoon, het is al de 2e of 3e keer dat dezelfde persoon hier even verschillende berichten komt plaatsen. sorry maar ik vind als die persoon er niet tegen kan dat een buitenstaander met een goed hart, een petitie wilt starten, dat die persoon hier dan gewoon niets moet komen zeggen...

Iedereen heeft het recht om een petitie te starten en iets te steunen dat in zijn/haar ogen goed is, dan moeten de mensen die hier niet tegenkunnen niet even alles komen zwartmaken. Iedereen heeft recht op eigen meninguiting ja, maar start dan je eigen petitie met al je negativiteit en laat de mensen die wel willen helpen met rust! Ik kan niet tegen zo'n mensen en ik wens hen helemaal niets toe, je moet beter leren lezen ;)

karma is iets heel sterk. als je anderen continu loopt af te breken en zwart te maken komt er ooit een dag dat dit tegen jou gekeerd zal zijn en dat is wat ik duidelijk maakte in mijn vorige bericht. je moet het dus niet anders gaan voorstellen dan het is ;)


Gast

#104 Re: Re:

2014-02-26 18:39

#102: - Re:

Hoe bekrompen weer ervan uit te gaan dat iedereen die z'n kat buiten laat idioot is.

Er zijn genoeg mensen die zoveel aandacht geven aan hun katten als zij kunnen of als de kat zelf wenst.

Katten die gewoon zijn om buiten te lopen kunnen zelfs stress-symptomen krijgen door opgesloten te worden.

Uiteraard laat je deze stereliseren/castreren, niet alle eigenaars van katten zijn zo idioot als jij op een onbeschofte manier beweert.

Katten zijn ook dieren die ruimte en frisse lucht nodig hebben.

Men vergeet dat niet iedereen zijn kat binnen houdt uit eigen angst dat er iets zou gebeuren, zonder rekening te houden met de behoefte van het dier zelf.

Of uit luiheid of ongeduld om ze terug naar huis te roepen wanneer ze zelf niet op tijd komen opdagen.

Ik ken genoeg katten die buiten lopen in veilige omgevingen en een lang leven leiden zonder om te komen door vergiftiging of onder een auto.

Het is egoïstisch als je merkt dat een kat behoefte heeft om naar buiten te gaan haar dat af te nemen.

Tenzij je vlakbij een grote baan woont of er andere argumenten bekend zijn in de buurt die levensgevaarlijk zijn.

Als iedereen zo kort door de bocht redeneert dan kan men mensen die hun kinderen buiten laten ook allemaal idioten noemen.

Wie wat verstand heeft van katten, weet trouwens dat niet elk katje graag aan een tuigje loopt.

Been there, seen that.


Gast

#105 Re: Re: Re: Re:

2014-02-26 18:43

#103: Diva - Re: Re: Re:

Mij lijkt het dan logischer om ergens een petitie te starten waar er geen tabblad met opmerkingen bijhoort.

Ik stel gewoon vast wat ik lees trouwens :)

O.a. wat u "Diva" wenst indien zijzelf in de shit zou komen en u hebt al onmiddellijk een idee hoe haar leven in mekaar zit...

Misschien reageert u wat aanvallend omdat u zichzelf aangevallen voelt, maar is het net niet positief bij zo'n petitie om ook reacties en ervaringen te horen van andere mensen.

Iedereen is min of meer beïnvloedbaar en ik snap dat mensen al gauw in verdediging gaan wanneer er maatregelen getroffen worden t.o.v. centra's waar dieren opgevangen worden.

Maar spijtig genoeg is het niet zo simpel als "hoe meer hoe beter".

Hoe de dieren opgevangen, verzorgd en later geplaatst worden is op z'n minst even belangrijk als het redden van het dier zelf.

Wat mijn ervaringen en deze betreft van kennissen die ooit contact hadden met de Poezenboot ; die zijn in die mate negatief dat men zich echt wel de vraag kan stellen in hoeverre ze al meer kwaad dan goed verricht hebben.

Katten weigeren te plaatsen aan mensen die ze buiten laten, maar er zelf overboord gooien?!!!!

Dat is niet de enige negatieve ervaring met hen, maar zo 1 zou al meer dan voldoende moeten zijn om zich ernstig vragen te stellen over deze mensen.


Gast

#106

2014-02-27 08:37

weg met de poezenboot

Gast

#107 Re: Re: Re:

2014-03-04 18:49

#104: - Re: Re:

Kijk maar eens rond wat er hier in België gebeurd hoor.

"Wie wat verstand heeft van katten, weet trouwens dat niet elk katje graag aan een tuigje loopt.

Been there, seen that."

Met zelfde logica laat je je kinderen ook doen wat ze maar willen want ze hebben dat gewoon graag.. Het is toch de verantwoordlijkheid van de eigenaar om voor de kat te beslissen hoe hij op een veilige manier zijn energie kwijt kan. en het staat daar ook op dat bouw dan een catio als je geen tuig wilt gebruiken. Dat is toch veilig en leuk voor de kat.

Leren lezen mensen..

BIBI

#108 Re:

2017-09-16 21:08

#4: -  

 ik denk dat jullie beter eerst eens zelf mee gaan naar griekenland dan zullen jullie misschien anders oordelen .als je ziet wat er gebeurt met al die schenkingen .idd in de regen laten staan allemaal dat de mensen geschonken hebben echt een schande

BIBI

#109 Re:

2017-09-16 21:13

#8: -  

 DAN HEB JIJ NOG NOOIT MEE GEWEEST NAAR GRIEKENLAND ?HEB ALLES MET EIGEN OGEN MEEGEMAAKT VOOR DE BUITENWERELD SCHONE SCHIJN MAAR DAAR SCHENKINGEN IN DE REGEN LATEN STAAN EN NOEM MAAR OP.GA EERST MEE ALS VRIJWILLIGER EN KLAP DAN EENS BIBI

BIBI

#110 Re:

2017-09-16 21:21

#73: -  

 INDERDAAD DE MENSEN ZIEN NIET WAT ER DAAR GEBEURT EN JE MOET DAAR HET PROBLEEM OPLOSSEN DE HONDJES WORDEN OOK VERVOERD IN KLEINE KOOIEN GEWOON IN DE CAMPER EN ZITTEN ER WEL IN VAN IN HET BEGIN VAN DE REIS TOT DAT ZE AANKOMEN IN GENT IS DAT GOED ?ZONDER EENS POTEN TE STREKKEN 2DAGEN LANG ZIJN JULLIE ZOT AAN HET WORDEN EN DAN KLAGEN OVER ANDERE DIEREN DIE NIET JUIST WORDEN VERVOERD