Hervorming inschakelingsvergoeding intrekking van artikel 63,§2


Gast

#1

2014-02-12 22:26

schaf de notionele intrest af en betaal daarmee
de uitkeringen

Gast

#2

2014-02-13 11:39

Zolang er niet meer 'duurzame' jobs bijkomen in dit land, en niet elke werkzoekende een passend werk kan vinden, is deze regelgeving totaal niet te rechtvaardigen. Jongeren die blijven hangen in interimjobs omdat diezelfde regering(en) dit mogelijk maakt moet kleur bekennen en deze regelgeving ofwel opschorten tot er echt betere economische tijden komen ofwel volledig ontmantelen en dus ongedaan maken.

Gast

#3

2014-02-14 09:45

Schandalig gewoon! De mensen nog meer in armoede duwen.

Roland Horvath

#4 De boven genoemde maatregel is nodeloos en onverantwoord.

2014-02-15 10:31

Straks heeft niemand van de 99% nog een behoorlijk inkomen. Dan kan er ook niet -veel- geproduceerd worden. De rechtsen beheersen de politiek. Men mag de vraag stellen of die lui nog wel goed bij hun hoofd zijn ook met het oog op een toekomstige blijvende werkloosheid die binnen 50 jaar wereldwijd meer dan 50% kan bedragen door automatisering. Het EU/Merkel bestuur is even onverantwoord bezig. Die geloven ook de verhaaltjes van de Grote Multinationale Ondernemingen GMO dat we moeten concurreren. Dat is 1e instantie het probleem van de GMO. Maar het is blijkbaar nog nooit bij de politici opgekomen dat wanneer er te weinig koopkracht is bijvoorbeeld door de voortdurende besparingen, dat de ondernemingen dan -wereldwijd- hun producten niet aan de straatstenen kwijt kunnen. In het algemeen zorgt de regering Di Rupo voor koopkracht dus voor consumenten, KMO en middenstand. En dus niet alleen voor miljardairs en voor de exportwinst van de GMO zoals de neoliberalen onder andere de 3 zusters VB/LDD/N-VA willen. Maar de boven genoemde maatregel is nodeloos en onverantwoord om niet te zeggen misdadig.

Gast

#5

2014-02-15 13:19

iedereen heeft het recht op een waardig inkomen

Gast

#6

2014-02-15 18:35

ik heb het vermoeden dat het de bedoeling is dat er minder werklozen zijn door die wet dat toond weer eens de onmacht van het kapitalisties cisteem

Gast

#7

2014-02-16 15:35

jongeren mogen niet de dupe zijn van het feit dat er te weinig echte werkgelegenheid is en te veelnep-jobs
Kras

#8 basisuitkering voor iedereen!

2014-02-17 09:26

Ik ben voor een basisuitkering voor iedereen. Ik ben geen economist, ik ben artiest. Ik heb al lang last van het schuldgevoel dat opgedrongen wordt omdat een artiest niet consequent een loonstrookje kan laten zien en solliciteren niet bestaat in ons vak. Ik ben door de instellingen verwezen naar de uitkeringen, dat is het statuut dat bij ons hoort, en nu bleek 3 jaar geleden dat ik met artiestenstatuut en al toch moest gaan solliciteren voor iets anders! Ik moest of ander werk gaan doen, of een opleiding. Ik had net een baby waar ik alleen voor stond, nog een kind van 10 waar ik ook alleen voor stond, ik was over de 40 jaar, niet meer zo jong dus, het was al heel wat om daarnaast mijn werk als artiest te blijven doen. en dan moest ik dus nog gaan studeren, of ander werk zoeken. Ik heb dus twee jaar gestudeerd, en ben op zich blij met mij diploma als leerkracht, maar ik heb er nog geen werk mee gevonden, en ondertussen ben ik burn out zegt de dokter. Ik heb vorige week op het zoveelste gesprek bij de vdab plots een uur lang alleen maar complimenten gekregen over wat ik bereikt had met kleine kinderen en al. Ze had een artikel gelezen in de krant over "ploetermoeders" of zoiets. Nou moe.. ze zegt dat ze denkt dat ik inderdaad eerst eens rustig aan moet doen, en dat ze denkt dat ik prima in staat ben om zelf mijn leven in te richten. DUS: ik zou de lerarenopleiding wellicht zelf ook zijn gaan doen, maar twee jaar later, als de baby iets groter was, en ik ben iemand die de dingen erg serieus neemt, dus mag ik wel wat meer ontspannen zeggen ze. Ik heb de laatste 3 jaren NOOIT iets gedaan voor mezelf. altijd kinderen en werk. Ik vind dat ik dit hier moet schrijven. dus niet alleen moeten de uitkeringen blijven bestaan, er moet vooral meer vertrouwen zijn in dat de mensen alleen een uitkering vragen als het nodig is. En laat de overheid geld zoeken waar het is! Want ook kreeg ik van de belastingen een herziening na een zeer onbeleefde telefoon van de inspecteur, vanwege "vermoeden van niet aangegeven inkomsten", want hij geloofde niet dat ik zoveel onkosten kon maken met zo weinig inkomen, terwijl ik werkelijk zoveel onkosten heb gemaakt, en NIETS in het zwart heb verdiend! een rechtszaak daar heb ik geen tijd voor dus ik heb betaald, maar ik ben er nog altijd verbaasd over.

Gast

#9

2014-02-22 17:11

TIs al ver gekomen hier in dit land

Gast

#10

2014-02-26 14:48

gewoon schandalig dat de zwaksten weer het slachtofer zijn van vadertje staat , dat ze besparen op andere zaken