Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!.


Gast

#151

2014-02-09 10:12

Een platvloerse manier om de staatskas nog meer te spekken.
De auto is reeds de melkkoe bij uitstek.
Degene die werkt en zich moet verplaatsen is weer de dupe.
't Zijn zotten die nog werken in dit communistisch land.


Gast

#152

2014-02-09 10:12

Het is gewoon een echte schande , om de werkende mens nog maar eens te straffen omdat ze hun wagen nodig hebben . Ik persoonlijk heb geen enkel alternatief om op mijn werk te geraken zonder wagen , Ik moet me dagelijks verplaatsen van Aalst naar Antwerpen ( havengebied ),daar stoppen geen treinen of bussen , ik kan ook niet vragen aan mijn baas of ik wat vroeger of later mag beginnen , hij zou me zien komen denk ik ......

Gast

#153

2014-02-09 10:14

Dat ze eens eerst beginnen met de weginfrastructuur op en top in orde te maken zoals het hoort in een beschaafd Europees land.
Vervolgens een optimaal openbaar vervoer uitbouwen dat OP TIJD rijdt en dat LOGISCH rijdt. Als men die twee dingen realiseert kunnen ze over het soort dingen als rekeningrijden beginnen. Zoniet is dat weer de zoveelste verdoken belasting in dit bandietenparadijs.
Limburger

#154 Onfair systeem.

2014-02-09 10:15

Aangezien er geen onderscheid wordt gemaakt inzake de lonen, zullen de grootverdieners de kosten goed kunnen dragen, waar de kleine burger een flinke hap uit zijn budget naar de schatkist ziet verdwijnen. Bij het betalen van "gewone" wegentaks wordt rekening gehouden met het vermogen van de auto. De grootverdieners kopen zwaardere auto's en betalen dus wel in functie van hun vermogen.
Rekening rijden = burgers ga uit de weg en maak plaats voor de rijken.

Gast

#155

2014-02-09 10:17

Autorijden kan hierdoor een product worden enkel weggelegd voor rijken. Ik heb zelf geen wagen maar ik benijd daarom ook geen ander. Tijd dat al die pestbelastingen eens ophouden. Dat mensen na hun werk liever niet op een overvolle openbaar vervoer zitten om dan nog eens 2 à 3 maal over te stappen heb ik alle begrip voor. Verkeerslichten beter op elkaar afstellen zou al een deel van de oplossing kunnen zijn.

Gast

#156

2014-02-09 10:18

Principieel tegen meer belasting vanwege gebrek aan alternatief. Heb de wagen nodig voor woon-werkverkeer (Leuven N-Antwerpen) en vermijd bijna altijd de kritische spitsuren dankzij beter organiseren en afspraken met werkgever. Dit zou een voorbeeld kunnen zijn voor andere werkgevers indien meer toegepast. (evt met mogelijkheden thuiswerk).Ik wens geen meerprijs te betalen als afstraffing om reeds initiatief genomen te hebben het fileprobleem te verlichten. Ben niet bereid 1500 EUR meer te betalen bovenop het wegvallen wegentaks & inschrijvingstaks.

Gast

#157

2014-02-09 10:19

Gewoon vieze Rippers

Gast

#158

2014-02-09 10:21

Een kilometer heffing voor alle buitenlanders en inclusief transport zou meer logischer lijken.
Wij dienen ook overal ons aan te passen en betalen - waarom zij niet bij ons.

Gast

#159

2014-02-09 10:22

als dit er door komt stop ik met werken.

Gast

#160

2014-02-09 10:23

Zijn ze helemaal zot geworden!!! Iedereen moet in t spitsuur rijden, we hebben geen keuze, we moeten nl tussen 6 en 9 u beginnen werken en de kinderen moeten nu eenmaal op tijd naar t school!!! Even rekening maken, ik rij 100 km per dag waarvan 80 autosnelweg, dus 4 euro en 20 km gewestweg, dur 3 euro... da maakt da ik dus gemiddeld 7 euro al moet betalen per dag om te gaan werken en de kinderen naar t school te doen, zonder nog ergens anders naar toe te rijden! Dat 210 euro per maand die we extra moeten ophoesten... bovenop de 1800 euro, verzekering en taks en de taks die ik al betaal in de aanschaf van het vullen van de tank! Doe dat X 2 want mijne man heeft ook een wagen, daar hij moet gaan werken in Genk!!! Dat is financiële zelfmoord... 420 euro per maand, sorry, maar we houden nog gene euro over om te sparen... en nu dit nog!!!! Een schande is het, dat mensen die met 2 gaan werken, nu nog moeten schrapen voor iets en de mensen die een ton per maand verdienen en kosteloos van de staat rijden, nog meer gaan overhouden! Het is niet voor iedereen haalbaar om het openbaar vervoer te nemen en zeker niet met al de bezuiningen die ook zij doorvoeren! Waarom geen eurovignet en de buitenlanders belasten die hier alles kapot en vast rijden??? Al die goedkope truckchauffeurs die voor die goedkope buitenlandse firma's werken en de transportfirma's hier ermee naar de vaantjes helpen!!! Belgische staat je bent een grote schande aan t worden en hoe meer staatshervormingen, hoe meer het hier naar de klote gaat...

Gast

#161

2014-02-09 10:24

Weer een verdoken belasting

Gast

#162

2014-02-09 10:25

neen regering wij zijn het beu,wij betalen al genoeg en dan de buitenlandse nrplaten kunnen rustig blijven verder rijden zonder taksen
wij zouden een zuinige wagen willen aanschaffen zuinig in taks maar doen 10000 km per jaar en zouden hierdoor meer betalen dan nu en dan ook nog parkeergeld betalen genoeg is genoeg

Gast

#163 Re:

2014-02-09 10:28

#14: -

We moeten gewoon is met heel de bevolking is een week of 2 niet werken niet tanken gewoon niks doen.je moet weten zonder de bevolking is de staat niks eigelijk is de bevolking de grote baas van ons land als wij willen leggen wij dit land plat maar het probleem is in belgie zijn de mensen veel te bang we moeten allemaal samen spannen maar dat zie ik niet gebeuren


Gast

#164

2014-02-09 10:29

Na de industrie ,die al bijna helemaal uit belgie is zal nu ook de logistieke sector verdwijnen(als dit ingevoerd gaat worden) waar ze in belgie toch zo graag mee uitpakken ,de logistieke draaischijf van europa.Zou men niet beter van een wegenvignet spreken daar dan iedereen ,ook buitenlandse weggebruikers voor moet betalen .Totaal onverantwoord is dit initiatief!!!!!!!!
mevrouw de minister ''bezint eer ge begint!!!!''
GG

#165 Een andere kijk op mobiliteit

2014-02-09 10:32

Ik zal deze petitie niet tekenen. Kilometerheffing is een goed initiatief en laten we hopen dat het er uiteidenlijk ook doorkomt. In België worden jaarlijks 4,7 miljard vrachtwagenkilometers verreden door Belgen, en 3,5 miljard door buitenlanders (TML Studie Leuven) en rijden 6.5 millioen buitenlandse voertuigen < 3.5 tons (dus personenwagens inbegrepen) over onze wegen t.o. 5.8 million belgisch ingeschreven voertuigen. Die betalen vandaag niet mee aan het gebruik en onderhoud van ons wegennet - intengendeel - zij dragen aanzienlijk bij aan de sleet en schade en vergroten het file en ongevallen probleem. Als we met een intelligente kilometerheffing dit verkeer Kunnen begeleiden naar periodes van lag gebruik (bvb vrachtverkeer gratis tussen 22:00 en 06:00 uur) en de ochtend en avond pieken kunnen ontlasten van verkeer dat op die uren niet noodzakelijk op de weg moet zijn (gepensioneerden, distributie en meer gebruik maken van openbaar vervoer) dan Kunnen we daar allemaal alleen maar beter van worden. Blijkbaar maakt niemand zich druk om alle zomers te betalen op franse wegen maar stelt men Fransen vrij van dezelfde verantwoordelijkheid.

Gast

#166 Re: Een andere kijk op mobiliteit

2014-02-09 10:37

#165: GG - Een andere kijk op mobiliteit

nu betaal ik 220 straks 1350 euro dan mogen ze mijn uitstapjes naar andere steden vergeten (koopkracht enz verminderd) blijf ik thuis en straffen ze mij, om nu al 40 jaar gewerkt en belastingen te hebben betaald ik ben 54 jaar en ze zullen mij doen werken en betalen tot mijn 62, Als je bulkt van het held is het niet erg als meer moet betalen voor mij wel


Gast

#167 Melk de Belgen niet uit!

2014-02-09 10:38

Laten we gebruik maken van het feit dat iedereen door ons land moet voor om het even wat. Laat dan ook iedereen die door ons land moet betalen! Een andere oplossing is: rondom ons land rijden. Dan lijden onze wegen zo niet.
Zo gaat het in ZWITSERLAND ook. Je bent niet verplicht om door hun land te rijden.
In de plaats van het rekeningrijden in te voeren en onze mensen weer te doen opdraaien voor … zouden we misschien een veeeeeel beter plan kunnen aanwenden, om onze bedrijven (die er voor zorgen dat wij economisch op de kaart kunnen staan) eens een hééééél ferme, blijvende bedrijfslastenvermindering te geven. Meer ruimte om mensen aan te nemen, … meer ruimte om te groeien, … meer ruimte om op wereldniveau mee te tellen, … meer ruimte om de juiste studies uit te werken voor de volgende generaties. …Dan kunnen we TROTS zijn. Dan zetten we België eindelijk eens positief op de wereld-markt-kaart.
Zorg er voor dat de economie goed draait, mensen werken en hun eigen brood verdienen. En stop met steeds geld uit de mensen hun zakken te kloppen maar investeer in goed en juiste middelen.

Gast

#168

2014-02-09 10:41

En als er buitenlanders door België rijden? Zij mogen dit dan gratis zeker. Apeland

Gast

#169

2014-02-09 10:42

Als je enkel met de wagen op je werk geraakt en je verplicht bent tijdens de piekuren te rijden, is dit mijn inziens een onrechtvaardige verdoken belasting, waardoor de gewone werkmens weer de dupe van wordt!
Misnoegd

#170 Re: Een andere kijk op mobiliteit

2014-02-09 10:44

#165: GG - Een andere kijk op mobiliteit

Akkoord met je laatste stelling:

Ik denk dat aan de reacties hier te lezen wel duidelijk te zien is dat de bevolking het beu is de kost voor buitenlands vervoer op onze wegen te dragen. Maar waarom moet een kilometerheffing evenzeer weer ten koste gaan van de werkende bevolking? Wordt deze niet reeds voldoende uitgemolken?

Er zijn andere  mogelijkheden om de verantwoordelijkheid van buitenlands vervoer ook door hun te laten dragen, en niet door de gewone bevolking.

Het gevaar in deze kilometerheffing ligt erin dat de "overheid" weer een poort openzet naar meer inkomsten en belastingen van de bevolking. Dit hebben we in het verleden vaak genoeg gezien (de laatste GASwet aanpassing is ook hier weer een mooi voorbeeld van).

In theorie klinkt je stelling aannemelijk, in praktijk denk ik dat we zeer argwanend moeten zijn naar de drijfredenen waarom de hoge heren in Brussel dit beslissen. Verdoken agenda's zijn in dit landje schering en inslag.


Gast

#171

2014-02-09 10:45

Er staat bestaat al rekening rijden voor personenwagens, het systeem noemt TANKEN!

Gast

#172

2014-02-09 10:46

Betalen zo al meer dan genoeg!

Gast

#173 yep ook alRe:

2014-02-09 10:46


Gast

#174

2014-02-09 10:47

Middeleeuwse goedkope praktijken om gemakkelijk snel geld te verdienen op de kleine man zijn kap die nog werken wil .
Stof tot nadenken
België heeft een recordaantal ambtenaren. Tussen 2000 en 2010 zijn er in heel het land 100.000 ambtenaren bijgekomen.
België telt ongeveer 1,04 miljoen ambtenaren, wat overeenkomt met 32 procent van het totale aantal aangestelde werknemers.
Volgens gouverneur Luc Coene kan de overheid op die manier onmogelijk haar uitgaven onder controle houden.
Bijna alle amtenaren hebben een gratis kaart voor busvervoer en trein zelfs de heren van de politie
Niet te vergeten dat België de hoogste belastingschijf heeft per persoon.
In België bedraagt de reële belasting 60,25 procent. (red Trends.be van 09/02/14)
Conclusie : Dat de menisters allemaal hun job doen waarvoor wij(de bevolking) ze betalen,en ons land terug leefbaar maken .

Karamazov

#175 Re:

2014-02-09 10:49

#1: -

Dit zijn geen belastingen meer maar een ordinaire geldinzameling voor het goede doel nl. de staatskas vullen.

Stem dat tuig in mei naar de hel.