Petities.com

no2morrowlandXL

no2morrowlandXL

Gast#1 Feb 04, 2014, 10:31
Ik doe mee
Gast#2 Feb 04, 2014, 11:42
Toch jammer dat we via zo'n weg moeten protesteren voor iets dat in mijn ogen heel normaal is : respecteer de rust van de mensen uit de weide omgeving. Als dit op een 'normaal' uur zou ophouden en de wetgeving beter zou zijn ivm de geluidsnormen, was deze hele heisa niet nodig.

Mensen die naar zulke festivals gaan, blijken niet te kunnen inzien dat er andere mensen zijn die deze 'muziek' niet graag horen en klasseren ons dan onder onverdraagzaam, ik stel eerder het omgekeerde vast als ik de pro-reacties lees.

Gast#3 Feb 04, 2014, 11:53

Re:

#1: -

Vergeet ook het aspect lichthinder niet. Twee jaar geleden heeft de organisator skytracers gebruikt wat wettelijk verboden is via de VLAREN II wetgeving. Er is toen klacht ingediend bij gemeente Boom en de uitbater De Schorre (provincie) is hiervan ook op de hoogte gebracht.

Meer info: http://www.vvs.be/werkgroepen/werkgroep-lichthinder/tomorrowland-respecteert-milieuwetgeving-niet

gr

Lady#4 Feb 04, 2014, 12:14

Ik hoop dat we die een halt kunnen toeroepen. Als we dat niet doen vrees ik dat we de volgende 10 jaar altijd 2 weekends aan ons been zullen hebben. Zeker omdat er zoveel geld mee gemoeidd is.

sofie#5 Feb 04, 2014, 23:06

waarom?

ik probeer reeds 3 jaar tickets te bemachtigen voor het beste festival ter wereld, nu er eindelijk 2 weekends zijn kan ik misschien eindelijk deel uitmaken van dit feest, waarom willen jullie mij dit afnemen? ik ben van lokeren en hier is het ook een hele week feest. mijn ouders vinden het super maar mijn grootouders vinden dit een beetje te druk en gaan dan een weekje naar de ardennen. dit is niet zo moeilijk, toch? ik versta heus wel de overlast maar weet dat ik niets te maken heb met enige geldzucht van de organisatoren! ik wil gewoon eens in mijn leven dit meemaken.
Gast#6 Feb 05, 2014, 05:36

Re: Re:

#3: - Re:

You know you can get special rights towards legalizing things like this? Tomorrowland is respectfull towards the surroundings. Over 200.000 people visit your city every year for four days, and they are interessted in your culture, in your local community and such, and you think about all the things they destroy. If you look at what the festival have done to the city, then you will maybe brighten a light about it. The festival, in just one year, have donated (paid) over 500.000 € dollars to the town, they have made people culutrally interessted in the city. The city is more populated than bruxells, and people acctually knows what Boom is, and why It's called what it is. Yes, you get violated for four days, and you have to face the violations of the enviroment - but the festival brings joy to millions of people, they bring something I can descripe to our hearth.

Not only does Tomorrowland pay for all their trouble and damages, but they also try to make it better, year by year. And they try to do everything to help the residents of Boom.

So please consider twice, it would really mean a lot to only me, but a lot more people. Think of the culture gainings, your citys growth, and all the money you get, FROM FOUR DAYS. FOUR DAYS!

Thanks a lot, no hatings, only trying to spread the love towards something I burn for - like you do with your city.

Sorry for writing this in english. I just wanted to get some things clear. I'm not an official spokesman, but I needed to lighten my opinion with you.

~ PCN

Gast#7 Feb 05, 2014, 07:44
Lady #4 , voor ge met argumenten begint te smijten zou ik mij eerst eens goed informeren!!!Dit is enkel aangevraagd omwille van de 10de editie en zal volgend jaar terug naar 1 weekend gaan.Ik sluit mij volledig aan bij #6. De organisatie doet er ALLES aan om hinder en overlast te voorkomen , ze pompen VEEL geld in Boom en zorgden ervoor dat wij op de kaart werden gezet!In plaats van je tijd in iets te steken waar heel de wereld naar uitkijkt , plan je beter een weekendje rust in de Ardennen.Spijtig dat enkele zure mensen de droom van zoveel duizende mensen proberen af te nemen.GET A LIFE!

This comment has been removed by the person who wrote it.

Gast#9 Feb 05, 2014, 09:58

Re: waarom?

#5: sofie - waarom?

Weet ge Sofietje, ze zouden het ook enkel en alleen voor de Belgen kunnen orgaiseren. Dan zou inderdaad iedere Belg aan zijn trekken kunnen komen. Maar, neen, ze willen heel de wereld en dat is er ver over....

Dus het is TL zélf die eigenlijk de oorzaak is dat er op de duur grote ruzie van komt.... niet allen ivm de overlast maar dus ook nog eens onder de festivalganges zélf, want wij Belgen voelen ons benadeeld als we een jaar niet kunnen gaan. Maar daar trekken ze zich niks van aan blijkbaar.

Terwijl als ze enkel de Belgen zouden uitnodigen zij OOK ieder jaar volledig zouden uitverkocht zijn. Weten zij wel met hoeveel jonge mensen wij in hier België zijn eigenlijk?

Hoe noemt men dat in het Engels? GREADY....

En daar doen de gemeenten en de provincie dan nog GRETIG aan mee....

Gast#10 Feb 05, 2014, 12:58
Jullie zijn zelf zo dom dat jullie niet eens weten dat jullie advocate een vrouw is!!! Wat een research doen jullie toch!! GET A LIFE!!!! Leer misschien ook eerst eens zonder fouten schrijven als grote mensen alvorens rechtszaken aan te spannen!! Mvg.
Thomas
Gast#11 Feb 05, 2014, 13:03

Re:

#10: -

En nog iets... De muziek van TL speelt zich voor het OVERgrote deel af VOOR 22u 's avonds en dit is naar mijn mening wettelijk toegestaan en dus geen enkel probleem. De muziek stopt 2x om 1u en 1x zelfs al om middernacht. De muziek begint vervolgens opnieuw op de middag. Dit wil dus zeggen dat jullie liefst 11u lang kunnen slapen. Wat voor een bende tamzakken zijn jullie eigenlijk??!! Doe de wereld een plezier en emigreer met zijn allen naar een plaats ver weg van hier waar jullie dagelijks zaag- en klaagsessies kunnen houden en hopelijk zeer gelukkig zullen worden. The world doesn't need you!!

Gast#12 Feb 05, 2014, 19:16

Re: Re: waarom?

#9: - Re: waarom?

voor niets gaat de zon op, het geld moet van ergens komen.

Ga jij dan het gat in de boomse begroting sponseren vanaf nu?

Gast#13 Feb 06, 2014, 11:22
tkan me ni meer schele wa gelle weners doe. Maar ik hoop dan da mano muno ook nimeer doorga, al die tamtam achter men deur. hoef ik ook ni dan ;) en als de jeugd zich begint te vervelen dan zulde andere last hebben,
Sofie#14 Feb 06, 2014, 22:26

Aan gast #9

maar het is nu net omdat ik er mensen van de hele wereld kan ontmoeten dat ik er wil bij zijn! je kan simpelweg niet de beste djs ter wereld vragen met enkel een belgisch publiek. de organisatoren kunnen er toch zelf niet aan doen at hun festival de succesformule van het decennium lijkt te zijn. trouwens, denk je niet da de organisatie direct een klacht aan hun been zou hebben moeten ze enkel mensen toelaten op basis van hun nationaliteit?
PS: gready schrijf je met twee ee's.
fons#15 Feb 07, 2014, 00:09

Onverdraagzaamheid

Ongelofelijk egocentrisch van de klagers. Ik ben persoonlijk opgegroeid met het principe: "mijn vrijheid eindigt waar die van een ander begint"

In praktijk hebben persoonlijke vrijheden vaak nogal de irritante eigenschap van te conflicteren met elkaar.

Bij elk conflict van persoonlijke vrijheden zijn er zes opties.

partij 1 bind zijn vrijheid in
partij 2 bind zijn vrijheid in
beide partijen binden hun vrijheid deels in
niemand bind hun vrijheid in
partij 1 slaat partij 2 dood
partij 2 slaat partij 1 dood

Aangezien dat de laatste twee opties nogal drastisch zijn is het gebruikelijk van deze niet te kiezen.

Aangezien we nu in een situatie zitten waarin vrijwel zeker partij 1 of partij 2 ergens vrijheid gaat verliezen kunnen we niet anders dan een waarde te geven aan de vrijheden die in gevaar zijn.

De vrijheden in gevaar in deze situatie:

partij 1: verlies van recht op slaap zonder achtergrondmuziek gedurende 4 dagen
partij 2: verlies van recht op luide muziek en feest gedurende 4 dagen

Persoonlijk als ik terugkijk op de 33 jaren dat ik op deze wereld rondloop, hecht ik toch meer waarde aan de herinneringen die ik heb van momenten dat ik niet aan het slapen was dan aan momenten dat ik aan het slapen was. Sterker nog, de herinneringen van de momenten dat ik niet kon slapen en wou slapen zijn me meer waard dan alle herinneringen die ik me herinner van in mijn slaap. (geen)

Alleen en alleen daarom zou ik als (on)partijdige rechter partij 2 gelijk geven in dit conflict.

Ik kan mij echter voorstellen dat er mensen zijn die deze vrijheden als evenwaardig beschouwen. Of in extreme gevallen slaap zelf boven bewuste waarneming gaan waarderen.

Laat ons voor de goede vrede even stellen dat beide vrijheden hier gelijkwaardig zijn.

Hoe gaan we dan wel waarde assigneren aan deze verschillende conflicterende vrijheden om tot een oplossing te komen?

Aangezien we in dit specifiek geval het geluk hebben dat partij 1 en partij 2 beiden een groep van mensen vertegenwoordigen kunnen we misschien de hoeveelheid mensen in acht nemen?

Voor de verliezende partij kan er als compensatie natuurlijk van alles gedaan worden:

Een paar voorstellen:

*een jaarabonnement slaappillen
*gratis euthanasie
*verhuis naar een rusthuis voor 4 dagen op kosten van tomorrowland
*Een bak duvel (ad fundum op te drinken tijdens het evenement)
*Op maat gemaakte oordopjes met het tommorrowland logo.
*Een weekendje aan zee (gelieve er rekening mee te houden dat bij extreme weersomstandigheden de zee ook wel wat lawaai kan maken,... en bij goed weer lopen er spelende kinderen met irritante hoge stemmetjes)
*Een gratis hoertje aan huis.
*Een gratis orkest in de huiskamer van één van de artiesten.

Maar dan moet je wel je ticket teruggeven als je toch niet komt he!

Soit mensen, denkt a.u.b eens na over hoe kleinzielig jullie doen... Tegenwoordig is er al genoeg vrijheidsbeperking langs alle kanten. Ge moogt verdomme al ni eens in ne vijver gaan zwemmen tenzij dat ie ervoor "bestemd" is. Terwijl da DA bijvoorbeeld een recht is waar elke mens mee geboren zou moeten zijn... De natuur is voor iedereen.

Als t' voor de centjes te doen begrijp ik het ze, t' is crisis voor iedereen he... :) Alleen liefst niet op de kap van de jongeren die jullie pensioen en opgestapelde misery nog gaan moeten oplossen...

P.S.
Ik hoop ten zeerste dat de aanspanners van dit proces een GAS boete krijgen wegens wenen!

Gast#16 Feb 07, 2014, 09:16

egoistisch, verbitterdheid,de klagers zijn nooit jong geweest denk ik, in plaats van geld aan een advocate te geven kan je beter een weekendje naar zee gaan....

Gast#17 Feb 07, 2014, 13:12

Foei Fons - reactie 15

Zonder mij hier te willen profileren als pro of contra, wil ik toch even reageren op de vele scheldpartijen en vulgaire en hatelijke praat zoals bv. uitgespuwd door dat individu genaamd "Fons".
Ik kan moeilijk aannemen dat hij met zijn fanatieke ideologie fan is van een "vredelievend" en tolerant festival als TML, de ultieme sprookjeswereld voor volwassenen waar bewoners van over heel de wereld in perfecte harmonie verbroederen, mekaar in de armen vallen en waar geen discriminatie of geweld zou heersen....... Waar alles gedaan wordt om de last voor de buurtbewoners te minimaliseren door degenen die lawaaihinder ondervinden zelfs "blij" te maken met voordelige tickets van enkele centimes korting......... Zodat ze meteen kunnen ondervinden dat dit geen banaal lawaai is maar hemelse muziek en voortaan op geen enkelle TML aflevering meer willen ontbreken.

suggesties als "gratis euthanasie aanbieden" wijzen niet bepaald op een warme, vredelievende persoonlijkheid. Integendeel, dat individu wens je niet in je buurt of werkomgeving. Hij is lang niet de enige fanatiekeling op dit forum en die vele idiote opmerkingen en zelfs bedreigingen van een handvol heethoofden wijzen op een bedroevend laag niveau van beschaafdheid. Zij kunnen echter geen tegengewicht bieden, integendeel want dergelijke ziekelijke geesten kunnen geen gefundeerde tegenargumenten naar voor brengen die kunnen helpen in het zoeken naar compromissen. De veiligheidsdiensten van TML zullen hun handen vol hebben met het kalmeren van die festival-hooligans. Als dat de prijzen van de tickets maar niet in de hoogte jaagt. Hopelijk gaat het hier maar om enkele heethoofden, want die kunnen de pret ook voor de "goedaardige" jongeren bederven die zich gewoon eens willen amuseren. De gemeente Boom zal staat al niet op de lijst van meest vredevolle gemeentes.... Dus vechtpartijen kunnen ze wel missen.

Verder zou ik zeggen, gebruik het juiste forum om jullie mening te uiten. Wie voor een 2de TML uitgave is, gaat naar die anti-petitie en voor de mensen die de overlast beu zijn is dit het gepaste forum.
een buurbewoner#18 Feb 10, 2014, 12:34
Als buurtbewoner in de nabije perimeter van Tomorrowland én fan van het muziekgenre, wil ik hier toch graag reageren en moet ik bekennen dat het een zware tweestrijd is om te beslissen voor welk kamp ik kies. Buurtbewoners worden hier omschreven als "weners" en egoïsten", maar wat zegt dat over de mensen die de tegenstanders van een 2de WE TL bekritiseren ? Zijn jullie ook niet aan het "wenen" en klagen en zagen ? Het lijkt me een beetje de pot die de ketel verwijt. Verder valt het me ook op dat TL de hemel ingeprezen wordt en dat wij buurtbewoners op onze knieën zouden moeten vallen van dankbaarheid voor wat we allemaal terugkrijgen. Wel, ik zal effe oplijsten wat we terugkrijgen: moeten parkeren enkele straten van de woonst, heel praktisch als je kleine kinderen hebt of boodschappen hebt gedaan; 's nachts constant belleketrek omdat de feestgangers hun vreugde met de buurtbewoners willen "delen"; muziek van 2 podia door mekaar - van 's middags tot 's nachts (sorry, maar dat is voor ons geen muziek op dat moment, dan wel lawaai"); kinderen waarvoor ergens weg van Boom een opvang moet gezocht worden, want slapen is er niet bij,enz... En wat krijgen we ervoor terug ? NIETS ! Nog altijd even veel gemeentebelasting, een kluitje in het riet als aan de politie gevraagd wordt om wildparkeerders tijdens het festival aan te pakken, nul begrip voor de overlast die wij als buurtbewoners ondervinden. Het zou zo gemakkelijk zijn voor de organisatoren van TL om de omwoners te compenseren dmv een budget om tijdens de dagen van het festival elders te gaan logeren, of zelfs - waarom niet - een gratis toegangsticket aan te bieden voor het festival. Als ze 2 miljoen kunnen betalen aan de gemeente, lijkt dat me de grote kost niet. Het zou eveneens gemakkelijk kunnen zijn voor de gemeente om een deel van het ontvangen budget uit te trekken voor het verminderen van de overlast voor de bewoners (bvb extra politietoezicht en aanpakken van niet naleven van de regels). Het zou zo gemakkelijk zijn voor de bezoekers van het festival om wat meer respect te tonen voor de omwoners en zo zelf voor minder overlast te zorgen. Misschien zouden er dan ook niet zoveel "weners" en "klagers" zijn. Het is gemakkelijk om met de vinger naar andere mensen te wijzen, maar misschien moet iedereen eens de hand in eigen boezem steken en zien op welke manier ze er zelf kunnen voor zorgen dat dit geen probleem hoeft te zijn. Er wordt gefulmineerd over gepensioneerden en tamzakken alsof het enkel die mensen zijn die zouden klagen. Wel ik kan u verzekeren, ik ben een werkend mens, hou van dance en ben bijlange nog niet op pensioen. Ik ga graag uit en geniet nog volop van het leven, maar geloof me, de overlast is gigantisch groot. De muziek mag dan wel stoppen rond of na middernacht... en dan begint het lawaai in de straat. Thuiswerken - wat ik normaalgezien doe - is niet mogelijk. Ben ik dan verplicht 2 lange weekends verlof te nemen ? Ben ik verplicht om 2 "weekendjes naar de Ardennen" te gaan om ervoor te zorgen dat mijn kinderen hun nachtrust krijgen ? Moet ik dan verlof nemen op het moment dat TL het me dicteert ? Als ieder mee zijn steentje wil bijdragen aan het leefbaar maken voor de omwoners, dan denk ik niet dat er nog zoveel geklaag zal zijn. Enkel last en niks lust lijkt me ook niet helemaal fair.
Jos K#19 Feb 19, 2014, 15:16

Re: Re:

#3: - Re:

Skytracers zijn verboden zonder vergunning. Met vergunning zijn deze ook perfect legaal binnen VLAREM II.

niettespreken#20 Feb 20, 2014, 13:58

leesvoer

Gast#21 Feb 20, 2014, 14:27
Pukkelpop is ook vlakbij mijn thuis, en dit duurd tot 4u 'snachts moet ik ook in opstand komen dan? Laten we dan gelijk alle grote evenementen in België afschaffen hé ;) Ik begrijp dat het vervelend, alleen het boenke boenk horen en verder afval in de tuin gegooid krijgen. Maar zoals gezegd er zijn ook voordelen, Boom is bekend dankzij tomorrowland, 100 000den mensen praten erover, jullie zouden hier trots op moeten zijn, het is een schande dat een petitie gestart is tegen zo iets moois ! !
verdraagzaam#22 Mar 01, 2014, 09:56

Klagen....

Eerlijk gezegd vind ik dit allemaal lul koek... Blijkbaar worden bij jullie fietsen gestolen,, worden jullie lastig gevallen, kunnen jullie nergens parkeren,, geluidsoverlast enzovoort. ik begrijp dat dit vervelend is, maar mensen serieus..? kom dan eens in kortrijk wonen hee,, iedere donderdag studenten avond.. m.a.w; geluidsoverlast,, heb ook een dochtertje van 3 die moet slapen,, fietsen worden dagelijks gestolen die voor de woning staat,, (zet hem dan binnen) .. Hier word je ook wel eens lastig gevallen, en parkeren in je eigen straat is hier een luxe! wanneer kortrijk voetbalt moet ik al helemaal niet denken om mijn auto voor mijn deur te kunnen zetten.. en dit is meer dan 2 weekends in een jaar,, dit is dagelijkse kost.. moet ik ook klacht indienen tegen de voetbalclubs,, en het feit dat studenten de donderdag feesten.. (tijdens de week terwijl ik moet werken de vrijdag en mijn dochtertje naar school moet de vrijdag) hier krijg ik ook helemaal niets voor in de plaats.. in tegendeel,, geregeld plakt er eens een pitta tegen mijn raam,, ligt er glas voor mijn deur,, blikjes bier te rapen,, enzovoort,, dit vind ik ook niet prettig,, maar zoals ik zeg,, in kortrijk en wss nog andere steden waar het druk is en veel studenten wonen en er gevoetbalt wordt is dit dagelijkse kost.. mensen mogen wel wat verdraagzamer zijn! Als we moeten afgaan op iedere klacht dan gaan we nooit geen kerstmarkten, kermissen, en festivals meer hebben! en plus tomorrowland is het beste festival ter WERELD, dit moet worden afgeschaft door enkele overlasten die mensen zoms ieder weekend meemaken..? toen ik nog bij mijn moeder woonde was er nog ieder weekend geluids overlast van bepaalde dancings... stop met zagen en klagen,, laat dit over jullie heen komen,, en dan kunnen jullie weer een jaar lang genieten van de stilte...
Gast#23 Mar 10, 2014, 07:45

Re: Re: Re:

#19: Jos K - Re: Re:

Probeer maar eens een vergunning te krijgen :) Good luck !

Gast#24 Mar 10, 2014, 07:46

Re: Klagen....

#22: verdraagzaam - Klagen....

Als je nu eens zou verkassen met Tomorrow land naar de Ardennen... niemand geen last meer van en de muziek kan nog harder!

Gast#25 May 13, 2014, 11:16
BELACHELIJK (Y)

Please comment on this petition

Please do not write personal information such as an address, phone number or email address in your comment. Do not write your own name or the name of any other person either.