Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg.


Gast

#951

2014-01-09 12:43

Zolang de regering de grenzen van Nederland openlaten waardoor hier onverzekerde Polen, Roemenen, Bulgaren etc hier naar toekomen en niet alleen het werk, de huizen inpikken maar er ook nog voor zorgen, dat onze zorg ook aan hun gegeven wordt, zullen wij hiervoor MOETEN BOETEN. Het geld voor hun zorg moet toch ergens vandaan komen. Wat is er dan niet simpeler omdat te doen bij je eigen mensen die het al moeilijk hebben. De heren/dames op het binnenhof intresseerd het toch niet, zij hebben een wereldsalaris en kunnen zich alles veroorloven dus ook makkelijk pikken van ons klootjesvolk.

Gast

#952

2014-01-09 12:43

Het eigen risico is een melkkoe geworden...

Gast

#953

2014-01-09 12:46

wij moeten zoveel inleveren,a.u.b. niet zoveel bezuinigen

Gast

#954

2014-01-09 12:49

Vrije marktwerking gelijk afschaffen want daar zitten de grootste dieven. Ook terug naar de Ziekenfondsen.

Gast

#955

2014-01-09 12:49

Goed initiatief. De basisverzekering voor zorg zou voor iedereen gelijk zijn en wat er wel of niet wordt vergoed. Maar dat is niet zo: mensen met een chronische ziekte vinden daardoor juist geen werk. Je kan het niet altijd verzwijgen voor de werkgever. Dus met een ww uitkering of zelfs dat niet meer zijn de medicijnen onbetaalbaar geworden als je de eerste 360 euro (en hoe hoog wordt het nog?) zelf moet ophoesten. Het is van de gekke dat zoiets in Nederland zomaar kan, dat mensen moeten kiezen tussen iets te eten en hun gezondheid.

Gast

#956

2014-01-09 12:50

ook al weet ik niet wat goed voor mijn is(volgens de regering) doe ik het graag

Gast

#957

2014-01-09 12:51

Niet meer betaalbaar voor héél veel mensen!!!

Gast

#958

2014-01-09 12:53

Helemaal mee eens. Voor ziek zijn kies je niet! Er zijn zat andere maatregelen die genomen kunnen worden om dingen te veranderen. In plaats van als je ziek word financieel gestraft te worden. Ze noemen het eigen risico maar het is een boete op ziek zijn!!


Gast

#959

2014-01-09 12:53

ik vind het niet normaal meer in dit kikkerlandje

Gast

#960

2014-01-09 12:55

Gewoon niet te betalen voor 70procent van Nederland je moet al zo een hoge premie betalen en dan ook nog je eigen risico dus de zieken en zwakke worden het hardst gepakt

Gast

#961

2014-01-09 12:56

Helemaal mee eens.

Gast

#962

2014-01-09 12:59

Werd eens tijd.

Gast

#963

2014-01-09 13:07

Ik voel mij ondertussen een tussenbankier om al het personeel van verzekeringen woningcoöperaties nutsbedrijven uit te betalen en aan het eten te houden en als ik zelf boodschappen wil doen van het zuur verdiende geld kan het vaak niet?

Gast

#964

2014-01-09 13:08

Goed initiatief want het inderdaad niet meer op te brengen zeker als een laag inkomen hebt,ik was in december bij de apotheek om medicijnen die ik al jaren gebruik op te halen en "ineens"moest ik een eigen bijdrage van 2euro72cent bij betalen!!!!!Ik was stom verbaasd!!!!we worden aan alle kanten geplukt en het wordt steeds moeilijker om "rond"te komen met het weinige geld wat we hebben,dames en heren van het "pluche"STOPPEN hiermee zodat wij ook weer eens kunnen genieten van het leven zonder al die zorgen over hoe we "rond"moeten komen van het weinige geld wat we hebben!
Groeten,Suus Boeser.

Gast

#965

2014-01-09 13:09

Nu in deze moeilijke tijd is het voor veel mensen het on betaalbaar geworden.
Laat de mensen die echt royaal verdienen maar meer betalen.
Ik heb gewoon medelijden met sommige mensen.

Gast

#966

2014-01-09 13:11

dat betekend voor mij een maand geen eten met mijn zoontje

Gast

#967

2014-01-09 13:17

zo mee eens !! we moeten terug naar het oude stelsel vooral voor de minima dit is toch niet meer te betalen .....

Gast

#968

2014-01-09 13:18

nederland gaat hard achter uit

Gast

#969

2014-01-09 13:18

Zelfs s
Buiten de eigen bijdrage en een plusverzekering, moet ik bepaalde medicijnen deels of nog zelf betalen.
Ziek zijn is duuuur voor voor een mens.

Gast

#970

2014-01-09 13:22

Het is alsof je gestraft wordt omdat je ziek oid bent!
Arme burger.....

#971

2014-01-09 13:23

Goed initiatief.........ik vraag mij alleen wel af of de dames en heren van(op)het "pluche"dit wel willen weten want ik heb het idee(gevoel) dat zij bijna allemaal aan "struisvogel"politiek lijden.......!!!!!
Waar ik mij ook aan erger is dat het niet door lijkt te dringen dat er dingen (zaken)zijn veranderd,het een blijft bij het oude en het andere wordt aangepast aan de "crisistijd"dat kan toch niet?????!!!!!althans in mijn opthiek niet ook al ben ik "maar"een gewone burger......nee er wordt geen eerlijk spel gespeeld en dat vind ik behoorlijk irritant.


Gast

#972

2014-01-09 13:23

Het is inderdaad absurd dat we al veel medicatie niet meer vergoed krijgen en dan voor de rest ook vaak nog moeten bij betalen. Ik ben student en heb een aantal chronische aandoeningen. Als dit zo door blijft gaan zal ik ook gaan horen bij de groep mensen die zich de medicatie niet meer kan veroorloven en dit zal voor mij dan ook (op langere termijn) desastreuze gevolgen hebben.
Ik vindt deze petitie een zeer goed initiatief en hoop dat hij aan mw Schippers voorgelegd gaat worden!

Gast

#973

2014-01-09 13:25

Ik kan het eigen risico niet meer opbrengen,dus zijn er veel meer zoals ik toch?
Afschaffen die handel!

Gast

#974

2014-01-09 13:28

Heb veel hulp nodig dus mijn hulpvraag is hoog!
Dat wil ook zijn dat mijn eigen kosten ook al hoog zijn !
Nu ook al daarop bezuinigen is juist dom en daardoor gaat het uiteigenlijk juist meer kosten omdat mensen te lang doorlopen zonder de juiste hulpmiddelen ,en krijgen grotere slijtage.

Gast

#975

2014-01-09 13:28

Het is inderdaad absurd dat je behandelingen e.d maar niet laat doen omdat je dan weer een rekening krijgt en het gewoon niet kan missen .Zeker niet als je een gezin heb .Ik zelf denk nu ook een paar keer na voordat ik een afspraak bij de tandarts of arts in plan . Zo krijg je dus dat je doodleuk een jaar lang met een zware kaak ontsteking rondloopt etc omdat als je een wortelkanaal behandeling laat doen om iets te herstellen wat de vorige tandarts fout heeft gedaan je gelijk een vermogen kwijt bent .Om maar even een voorbeeld te noemen.En dan heb ik gewoon een inkomen en mijn partner ook en gelukkig hebben wij ook een redelijk goede gezondheid maar dan nog word het belachelijk duur en bijna onbetaalbaar.