Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg


Gast

#5726

2015-01-17 20:16

Het eigen risico kan stukken goedkoper in Nederland, want de zorgverzekeraars hebben al zat.
En vangen jaarlijks al meer dan nodig is.
Een teleurgestelde, en bange nederlander

#5727 zorg

2015-01-29 22:43

Ik heb een oproep gekregen voor bevolkingsonderzoek naar darmkanker, dit is gratis, maar ze hebben iets gevonden wat niet goed is. Hier houdt het voor mij op, ik kan de eigenbijdrage niet betalen. Vervolg onderzoek is niet gratis. Ik kan eigen bijdrage niet betalen.Wat heeft het voor mij opgeleverd, ik weet nu dat het niet goed is, ik ben bang en bezorgd, maar kan hier verder niets mee!

Bedankt Edith Schippers, Ik leef nu met angst,ik laat in het vervolg geen bevolkingsonderzoek meer doen.Ik kan hier helemaal niets mee.

Zorg stopt bij de huisarts!

Zmif

#5728

2015-02-06 18:43

Terug naar het oude ziekenfonds en de managers vervangen door Polen, die zijn toch zo geliefd door deze regering & goedkoper..


Gast

#5729

2015-02-17 06:49

Dit vind ik een goede petitie, wij betalen véél te veel voor de zorg, die bovendien ook nog eens uitgekleed wordt !!!! De zorgverzekeraars hebben inmiddels miljarden op de plank te liggen, wij moeten het doen met goedkope medicijnen, en zij krijgen, doordat wij maar doorbetalen, een topsalaris! !!!!! Dit móet gestopt worden !!!!!!

Gast

#5730

2015-02-17 08:09

Het is niet meer te doen als alleenstaande de maandelijkse vastelasten te dragen. In het begin kon ik het nog dragen maar nu begin ik hard te klagen!
miepie

#5731

2015-02-20 10:20

Wellicht is het de hoogste tijd voor wat psychiatrische hulp/ zorg bij onze regeringsleiders !


Gast

#5732

2015-02-25 00:07

Te erg dit allemaal want we hebben het zoooo goed !!!!

Gast

#5733

2015-02-25 09:09

Hopelijk lukt het met een petitie. Het is te absurd voor woorden, ik wil niet eens een dokter opzoeken of het ziekenhuis binnen gaan vanwege het eigen risico!

Gast

#5734

2015-03-01 14:26

Ik vind dat de oude regeling terug moet komen.
Veel mensen kunnen de rekening niet meer betalen,net als vroeger konden de mensen het ook niet.Het was toen ook alleen voor de rijken.Dit moet gewoon anders ieder mens heeft recht op zorg.Daarbij moeten ze ook de Farmacheutisch fabrieken eens op het matje roepen,die deugen ook niet.En deze regering plukt zijn eigen beurs,en niet voor de bevolking die kunnen barsten.

Gast

#5735

2015-03-07 20:18

Goede petitie. Ben het helemaal mee eens

Gast

#5736

2015-03-17 22:30

Hoge drempel voor het zoeken van zorg en het accepteren van hulp. Juist de mensen die het al moeilijk hebben, chronisch ziek zijn, psychiatrische problemen hebben, maar ook studenten, hebben het geld niet. Triest.

Gast

#5737

2015-03-28 10:34

Omdat de zorg premie onbetaalbaar is geworden.

Gast

#5738

2015-03-28 12:56

Omdat het de spuigaten uitloopt steeds duurder voor minder.

Gast

#5739

2015-03-29 16:02

Omdat oudere mensen altijd de klos zijn,
De pensioenen gaan niet om hoog,
Je mag aleen maar meer betalen,
In Nederland boer je aleen maar achter uit.

Gast

#5740

2015-03-30 15:56

Ik ben er het erg mee eens!

Gast

#5741

2015-04-05 14:20

2x minimum 2x chronshich ziek paar weken per jaar brood met suiker ivm betalen eigen risico

Gast

#5742

2015-04-09 21:07

Beste mw. van Bijnum, al heeft u de petitie al een tijdje geleden bent begonnen, heb ik toch nog uw petitie ondertekend. (Zag deze te laat.)
A: omdat dit inderdaad ernstig belastend is voor mensen/gezinnen met lagere inkomens. Zoals u zelf al schreef, mensen gaan doktersbezoek uitstellen om financiële redenen, met de risico's van dien.
B. Even redenerend 'vanuit de schatkist': als men om financiële redenen doktersbezoek uitstelt, kunnen aandoeningen soms pas in een (te) laat stadium onderkend worden. Dat kost niet alleen verzekeringen meer geld, maar is ook een dwaas en gevaarlijk idee.

Gast

#5743

2015-04-11 13:27

Omdat het eigen risico niet te betalen is.Wij, de chronische zieken, worden dubbel gestraft!!!
-Het is een schande en dit MOET gaan veranderen! !!!!!

Gast

#5744

2015-04-14 10:45

het is te gek, dit kan niet ga ergens anders op bezuinigen. mense gaan inderdaad straks dood omdat ze niet hun medicatie kunnen betalen en hun zorg. ik zit ook met bepaalde dingen die nog moeten gebeuren maar ik kan dat niet omdat ik het niet kan betalen. zal iemand dood gaan hierdoor dan is het JULLIE schuld hoog betaalde mensjes in de overheid!!! met jullie veelste veel loon! ja dat klopt, jullie schuld. denk eens aan anderen dan alleen jezelf.

Gast

#5745 Re:

2015-04-15 13:57

#37: -  

 wat vreselijk erg zeg..  je moet wel je medicijnen en behandelingen hebben hoor :( dit kan echt niet..straks gebeurt er iets ergs daardoor. daar kan ik zo kwaad om worden dan chronisch zieke mensen, en mensen die een kwaal hebben gewoon in een put worden gedumpt om maar te zeggen terwijl die abtenaartjes in de overheid in het geld zwemmen... veel sterkte gewenst <3 hopelijk hebben we straks geen eigen risico meer en wordt de zorg gewoon vergoed.. we shall see.


Gast

#5746

2015-04-21 21:15

Omdat je met 2 kinderen al moeilijk kunt rondkomen. Stop met het uitbuiten ...Ze maken hun eigen volk kapot !!!!

Gast

#5747

2015-04-25 17:35

Omdat gezondheid geen luxe is maar een recht!

Gast

#5748 Marktwerking zorg

2015-04-30 15:48

Lang leve de marktwerking in de zorg...


Gast

#5749

2015-05-02 08:05

Omdat ik het belachelijk vind dat er zoveel voor de zorg moet worden betaald, vele gezinnen komen hierdoor in financiële nood en kunnen nergens aan de bel trekken ja, dan wordt er gezegd , vraag zorgtoeslag aan maar dan wordt je inkomen van 2013 bekeken en je zult maar in 2015 werkloos zijn geworden, waarom wordt niet het inkomen van dit moment bekeken O,ja ik weet het al dan kunnen die duur betaalde managers niet meer betaald worden. Schande TERUG NAAR HET ZIEKENFONDS!!!!!,!!
Een boze nederlander

#5750

2015-05-02 08:20

Als je programma's op tv ziet met al de commentatoren moeten we eigenlijk blij zijn dat er zoiets bestaat, Tja ze hebben mooi praten met die dikke salarissen die ze verdienen.

Ga eens de straat op en vraag de mensen wat ze er van denken dan denk ik dat er een heel ander beeld komt.( en dan wel de gewone man op de straat vragen en niet selectief te werk gaan.

Eerst al de dure managers eruit, woekerwinsten van de zorgverzekeraars besteden aan de echte zorg en medicijnen.

Die gasten maken miljarden winst.

Daar komt nog bij: waarom moet ik bij het ophalen van de medicijnen € 6,00 euro betalen? 

Voor uitleg van gebruik? Ik gebruik die medicijnen al jaren en weet heus wel hoe ik ze gebruiken moet.

Tel die uitlegkosten eens jaarlijks op over heel Nederland en kijk eens wat er dan verdiend wordt voor iets wat ze niet hoeven te doen en soms ook niet doen maar wel berekenen.

Neem je contact op met de zorgverzekeraar dan zegt die doodleuk, ja vroeger zat dat bij de prijs in nu moeten ze het specificeren. Dan zeg ik dan zijn we jaren lang bedonderd door die gasten.

maar ja wat wil je met zo' n softe regering , voor hun valt daar geen eer te behalen.

Als er een partij is die deze onzinnige bijdrage afschaft en daar de ballen voor heeft die krijgt mijn stem en van vele meer denk ik.