Behoud Theater De Fransche School

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud Theater De Fransche School.


Gast

#1

2013-12-14 13:06

Heel goed dat deze actie is gestart. Uiteraard moet dit mooie, intieme, theatertje behouden blijven voor Culemborg om een plek te geven aan de (professionele) podiumkunsten waar we met zijn allen beter van worden.

Gast

#2

2013-12-14 15:30

Fransche School weg betekent een immense verarming.

Gast

#3

2013-12-14 17:18

Dit is een prima actie met hopelijk een positief resultaat dus het behoud van Theater de Fransche School voor zowel amateur als professionele podiumkunsten.

Gast

#4

2013-12-14 17:30

Een mens kan niet zonder cultuur. En omdat een Culemborger nu eenmaal een mens is en in Culemborg woont, kan Culemborg niet zonder cultuur en omdat De Fransche School een belangrijke uitventer van die cultuur is, kan Culemborg niet zonder De Fransche School. Zoiets dus.
Joost

#5 Aan de late kant

2013-12-14 18:01

Jammer dat de petitie pas komt nu de bezuinigingen al besloten zijn. In april-mei was het effectiever geweest. Nu rest alleen de poging op op een andere manier door te starten of de verkiezingen van maart volgend jaar
Ikke

#6 Visie

2013-12-15 10:12

Klinkt natuurlijk erg sympathiek zo'n actie. Echter ik steun deze actie pas als ik een duidelijke visie kan vinden waarin ik mij kan vinden. Professionele kunsten zijn zeer welkom en dan wel met een gedegen visie en plan voor de toekomst, die breed wordt gedragen. Kom met een levensvatbaar plan, die ook zonder fondsen te realiseren valt. Een gezonde organisatie erachter zoals elke professionele instantie en bedrijf hoort te zijn mijn inziens. dat je erna bij steakholders alsnog om een bijdrage vraagt omdat zij immatrieel of matrieel voordeel hebben, is dan extra.
Dus nogmaals sympathiek dat jullie hart voor de Fransche School klopt, maar als bewoner van Culemborg en kunstliefhebber pleit ik voor professioneel en een gezonde oplossing ipv amateurisme zoals nu.

Gast

#7

2013-12-15 15:21

Niet alleen de poen, maar ook de geest!!

Gast

#8 Re: Visie

2013-12-15 15:54

#6: Ikke - Visie

Beste Ikke,

de vrijwilligers van DFS hebben in een brief van 3 november jl. aan het gemeentebestuur kenbaar gemaakt aan welk initiatief voor de toekomst van DFS zij willen meewerken. Deze brief vind je op het blog van de vrijwilligers: vrijwilligersdfs.blogspot.nl

De handtekeningactie is vooral gestart om de Culemborgse bevolking de mogelijkheid te bieden haar stem te laten horen aangaande de betekenis van het theater voor ieder persoonlijk.

Namens de vrijwilligersgroepdfs, Ien Hensing


Gast

#9

2013-12-15 16:51

Het is de vraag of de petitie nog gaat helpen. Ik hoop echt dat er mensen opstaan die het theater een nieuwe kans geven.

Gast

#10

2013-12-15 18:32

In een stad als Culemborg met ca. 23.000 inwoners hoort een theater - zo intiem en sfeervol - waarin voor elk wat wils wordt aangeboden.
De Fransche School mag niet verdwijnen!

Gast

#11

2013-12-15 18:55

Goede zaak om het er 'niet bij te laten zitten' !!!

Gast

#12

2013-12-15 22:06

Daar ik een aantal in Culemborg woonde en zelfs nog de opening heb meegemaakt zou ik het bijzonder jammer vinden als dit leuke theater zou gaan verdwijnen.

Gast

#13

2013-12-15 22:33

Het wonen in Culemborg sprak mij aan; alles bij de hand en dan ook nog dat knusse theatertje. Persoonlijk vind ik dat Theater de Fransche School een professioneel veelzijdig programma biedt met bekende en onbekende artiesten, actuele films naast prima muziekvoorstellingen. Voor elk wat wils, voor alle leeftijden en op fietsafstand voor alle Culemborgers. Dit wordt allemaal wegbezuinigd, ik kan het gewoon niet geloven!!!!!

Gast

#14

2013-12-16 09:52

Culemborg verdient zo'n fijn, sfeervol theater !
Al vele jaren komen we regelmatig naar de Fransche School voor film of theateractiviteiten. Dit willen we graag zo houden !

Gast

#15

2013-12-16 10:00

Goed dat er om aandacht wordt gevraagd, de Franse School is inderdaad een bijzonder theater. Aan de andere kant begrijp ik dat de gemeent moet bezuinigen, en ik ben daarom benieuwd wat de mogelijke initiatieven zijn voor een onafhankelijk voortbestaan van dit theater. Houdt een succes van deze petitie ook in dat Culemborgers op een directere wijze bij willen dragen? Het zou mooi zijn, want het garandeert toekomst voor alle betrokkenen.

Gast

#16

2013-12-16 12:45

DFS moet blijven!

Gast

#17

2013-12-16 15:54

Veel succes, de fransche school moet blijven!!!!

Gast

#18

2013-12-16 23:53

De mensen die denken dat ze er goed aan doen om de kleinschalige zaken af te breken moeten beter naar het verleden kijken, en naar de grootschalige zaken die inmiddels achterhaald en mislukt zijn... Het is een oude, maar oh zo ware: wie het kleine niet eert is het grote niet weerd. Ik heb een tijdje geleden in De Franse School gespeeld (met De Bende van Beuding) en toen over deze ontwikkelingen gesproken met medewerkers. De 'doordrukkers' van dit rampzalig besluit weten niet waar ze mee bezig zijn....

Gast

#19

2013-12-17 07:21

Het is toch van de zotte dat een stad als Culemborg geen eigen theater heeft?

Gast

#20

2013-12-17 15:04

De Fransche School dicht? Kan niet, mag niet.
Een theater met een hart en een ziel, met zoveel vrijwilligers. Een plek waar zoveel talent een een kans krijgt, waar zoveel mensen genieten van mooi,leuk en bijzonder... houd toch vast wat van waarde is. Voor nu, voor altijd!

Gast

#21

2013-12-17 18:55

De fransche school mag niet dicht. Heerlijk zo,n klein knus theater in je eigen stad.

Gast

#22

2013-12-18 02:49

De Fransche School: uniek in zijn soort! Houden!!

Gast

#23

2013-12-18 14:26

De Fransche school is onmisbaar voor Culemborg als stad!

Gast

#24

2013-12-18 20:07

Het is eigenlijk heel triest dat nu wéér opnieuw een petitie getekend moet worden tot behoud van dit theater. Wij wonen vanaf 2005 in Culemborg en wij hebben eigenlijk alleen maar tegenwerking van de gemeente geproefd. Terwijl het hier gaat om een geweldig vrijwilligersproject. En een geweldige programmering.
Wat bezielt die gemeenten toch ? In Amsterdam werd De Engelenbak zo ook al om zeep gebracht en in Rotterdam het Onafhankelijk toneel.

Gast

#25

2013-12-21 07:38

Het is zo belangrijk dat dit theater behouden blijft.