Losloopgebied Noord End Castricum moet blijven bestaan!

doggy

2013-12-04 19:08

Hoi mensen en wat denken jullie van de honden in Akersloot, die kunnen hier ook nergens los. Ik ben altijd gedoemd om met mijn auto erop uit te trekken en dan is Noord-end in Castricum een prachtig gebied om even de hond los te gooien. Ik denk dat de gemeente Castricum grotere problemen krijgt als er geen honden meer los mogen. Volgens mij verhoog je de stress en krijg je juist meer uitvallende honden. Honden moeten ook hun energie kwijt. De meeste gebieden zijn soms meer als een half jaar gesloten voor loslopende honden vanwege het broedseizoen. Waar blijven de reacties van Akersloot???

Gast

2013-12-04 20:27

Gemeente wil graag de 'Heerlijkheid' van Castricum promoten, daar hoort een trekpleister als dit heerlijke losloopgebied bij! "In Castricum kun je genieten" moet de boodschap zijn, ook met een hond!

Gast

#53 Re:

2013-12-04 21:02

#49: -

dan noeten we allemaal eerst met de auto naar het duin hoe is dat met de luchtvervuiling dat is in noordend juist zo fijn er is naar toe te lopen

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-12-04 21:14

Piet Poet

#55 Wie los loopt, maakt minder kans om vast te lopen...

2013-12-04 21:20

"Daar lust ik geen brood van" zei mijn viervoeter die normaal gesproken alles eet wat hem voor de bek komt... Een burgemeester is pas heel wat "mans" als hij voor een rechtvaardige "toon"zorgt..

Gast

2013-12-05 06:51

Er zijn al niet te veel losloopgebieden en honden moeten nu eenmaal hun energie kwijt. Het is namelijk geen garantie, dat aangelijnde honden geen agressie vertonen...integendeel..

Gast

2013-12-05 07:24

Noord End is het enige gebied waar honden veilig los kunnen lopen, niet alleen voor zichzelf, maar ook voor het overige verkeer. Tevens is het een ontmoetingsplaats voor veel mensen, hun sociale contacten bestaan vaak alleen maar uit dit loopje met de hond, heel belangrijk dus, er zijn al zoveel eenzame mensen. Carla de Ruijter

Gast

2013-12-05 12:00

Ook de hond van onze zoon die soms met ons meegaat was dolblij met de vrijheid in het losloopgebied. De nieuwe brug sluit prima aan voor Limmenaren al dan niet met of zonder hond. Frank Kramer

Gast

2013-12-05 12:22

Ik ben onlangs in Castricum komen wonen, ik vind het jammer dat er zoveel weerstand is, ik kom uit Zeeland waar er zelfs een apart hondenstrand is. De zomer vond ik daarom erg jammer dat ik niet op het strand terecht kan. Ik wilde graag een strandhuisje kopen, maar wat heb ik daar aan als het beleid zo onvriendelijk is? ik mijn hond wel los kan laten lopen in het park. Ik moet daar wel speciaal naar toe rijden. Ook vind ik dat sommige hondenbezitters het verpesten omdat ze de poep niet opruimen en dat ze hun hond die bijt los laten lopen, nogal logisch dat de vader woest is, dat zou ik ook zijn als mijn kind gebeten zou zijn. Mijn eigen hond is zelf aangevallen door een loslopende witte herder. Nou ja discussie stof genoeg.
ArieM

#60 Losloopgebied Noord End

2013-12-06 13:59

Honden zijn zo gezond dat ze in het basispakket van de zorgverzekering voor ouderen zouden moeten zitten.

Honden zorgen ervoor dat:
- het baasje dagelijks in beweging blijft.
- het baasje sociale contacten kan onderhouden.
- het baasje oren en ogen in de buurt kan zijn (zoals de politie graag wil).

Wat de honden willen is wat ruimte om te kunnen rennen en spelen met elkaar.

Gast

2013-12-06 19:56

Een hondje moet los kunnen lopen! Joggen kunnen we overal! Ik heb zelf geenhond maar snap de behoefte!

Gast

2013-12-08 10:33

Natuurlijk moet het losloopgebied blijven bestaan. Daar hebben honden en hun baasjes gewoon recht op. Joggen kun je overal, je hond laten loslopen bijna nergens. En even natuurlijk mag je een onbetrouwbare hond niet laten loslopen als er mensen in de buurt zijn. Hoe zielig dat ook voor het dier mag zijn. Dat hoort net zo goed tot je verantwoordelijkheid als hondenliefhebber.

Gast

2013-12-08 15:22

Ik wil graag de mensen die zich inzetten voor deze petitie bedanken en het comite losloopgebied Noord-end veel succes wensen.

Namens Famke en haar baasjes
Bedankt
Maria Hogema

Anonymous

2013-12-08 19:19

Mijn hartelijke dank voor je inzet m.b.t. het losloopgebied.
Onze honden hebben in Castricum al zo weinig mogelijkheden om lekker los te lopen in vergelijking met Egmond en Bergen en Schoorl.
Waarom dit stukje van ons af te pakken. Voor honden is het van belang lekker los te kunnen lopen en met elkaar te stoeien.
Honden maken ons blij.en als we het goed doen ,bevorderen ze onze gezondheid.We wonen in een gezellig ,gemoedelijk dorp.M.i. past deze hetze niet bij ons dorp.Mensen die hier nieuw komen wonen ,past het beter zich aan te passen i.p.v.deze hetze te ontketenen. Castricum is hondenminded,laat dit zo blijven!.

Gast

2013-12-09 14:04

wanneer gaan ze het in politiek eens begrijpen
er wordt steeds meer geluisterd naar een kleine groep die tegenstand geven moet eerst zo worden dat er helemaal niets meer mag en dat dan de groeperingen die het wel willen dan weer van zich moeten laten horen waar is de redelijkheid gebleven in de politiek

Gast

2013-12-09 15:37

Toen mijn man is overleden - 22 jaar geleden - heb ik hier nog meer gelopen dan gewoonlijk en mijn zoon is vorig overleden, Het lopen hier houdt mij op de been.

Gast

2013-12-10 06:26

worden straks alle openbare gelegenheden gesloten omdat zich er af en toe incidenten voordoen. Zwembad, kroeg, openbaren wegen, sportclubs.......
Met mijn logische verstand kom ik er niet bij. In dit park lopen sommigen mensen al 45 jaar!!!!
Direct aanwoonende bij park Noord End

#68 Hondenlosloopgebied

2013-12-10 15:33

Ik heb het gevoel dat mensen met honden onnodig gekort worden. Dit is een non-discussie. Wat zou de gemeente doen als er geen hondenbelasting meer betaald wordt? Dan gaan alle gemeentebelastingen (ruim een ton)voor iedere inwoner omhoog. Ik weet dat er in de duinen hooglanders lopen. Sinds mijn zoon die tegenkwam tijdens zijn jog-training loopt hij daar niet meer. Zegt de gemeente dan die beesten mogen niet meer?? Nee bezoekers kregen een training aangeboden omgaan met Hooglanders. Fietsers mogen niet in het park. Als iedereen een beetje rekening met elkaar houdt dan is er niets aan de hand. Burgemeester was dit echt nodig?

Gast

2013-12-11 12:07

als iedereen rekening met elkaar houdt, kan iedereen blijven genieten. Er zijn al zo weinig losloopgebieden in Castricum en de gemeente ondersteunde onze petitie met het PWN ook al niet, dus laat ze nu maar eens opstaan voor de honden. We betalen wel hondenbelasting, maar zien daar geen investering voor terug, dus alle aanpassingen die men nodig acht in het park kunnen daarvan worden betaald lijkt me!

Gast

2013-12-16 06:12

Vooropgesteld dat het een zeer vervelende ervaring als je door welk dier dan ook lastig gevallen wordt. Zelf heb ik geen hond ben wel een enthousiast hardloper. Omdat er genoeg hardloopgelegenheden zijn vraag ik me af waarom iemand nou uitgerekend in één van de weinige losloopgebieden die er maar zijn in Castricum moet gaan hardlopen.
Het is zeer triest dat er ook een kind een nare ervaring met een hond heeft opgedaan maar als deze aangelijnd had geweest hadden ze dan ook de 'de aangelijnde honden' op straat willen verbieden?
Laten we deze uitzonderlijk mooie losloop-locatie in stand houden! En niet na 2 incidenten gelijk de boel sluiten! Net als in het dagelijks leven mensen problemen met elkaar oplossen in plaats van anderen gelijk een verbod op te laten leggen. Voor we het weten zitten we 24u per dag binnen omdat een iemand overlast van de ander ervaart.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-12-16 19:07

niet allkes accepteren

#72 Re: incident

2013-12-17 14:53

#71: - incident

de incidenten zijn erg overdreven en E E N persoon wil de wet uitmaken samen met de burgemeester.Hij denkt het te vertellen te hebben hier.

Floor

#73 Geen bijtincidenten

2013-12-19 22:02

Ik begrijp dat het zelfs niet eens daadwerkelijke bijtincidenten betrof.
burgemeester droef

2013-12-25 17:03

Hopelijk is er een partij bij de aankomende gemeente raadsverkiezingen die voor het losloopgebied is, en die de burgemeester en zijn studievriend laat stoppen met dit pesten van al die mensen en honden die op dit kleine stukje dagelijks genieten.

Gast

2013-12-30 22:05

deze pititie is een prima actie, blijven zeuren over iets wat al tig jaren is en in eens vanwege die twee bijtinsidenten wordt ontnomen, ben ik niet mee eens, niet alleen halen, ook er iets tegnover zetten en natuurlijk veilig, succes