Stop Klijnsma en haar Kostendelersnorm
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop Klijnsma en haar Kostendelersnorm.
Goor geworden |
#26 Deze nog vergeten ; Eureka !!2013-11-29 01:11Eerst het filmpje maar even .. https://www.youtube.com/watch?list=PL2B93C7FA2923D6E3&v=iMETieVOjbg van de site ; http://basisinkomen.nl/wp/ |
Gast |
#272013-11-29 12:02Onzalige plannen. Hoe komt het toch dat de PvdA iedere keer neo-liberale met enthousiasme het neo-liberalisme omarmt? Precies de reden om mijn lidmaatschap op te zeggen ten tijd van premier Kok. Deze keer heb ik PvdA gestemd om eindelijk verlost te zijn van het CDA. Wat heb ik daar spijt van! Nooit van mijn levensdag stem ik nog op de PvdA! Ik kan mijn haren wel uit mijn hoofd trekken. In volle vaart Amerika achterna, een volkomen failliete boedel! Wat is daar zo aantrekkelijk aan? Riet Bosma. |
Gast |
#282013-11-29 15:42Het is een schande hoe de arme mensen in Nederland uitgemolken worden door de regering.....Schande gewoon....Hoe maak je Nederland kapot!...Vraag dat maar aan deze regering......Ze geven ook eens miljarden aan andere landen en moeten dan zelf gaan gaan lenen????? Vreemde zaken die die in de regering handhaven....... |
Gast |
#292013-11-29 16:24Het gaat nergens over, zoals er staat eerst moet je elkaar zolang mogelijk helpen en bij elkaar wonen en nu dit beetje vaag he vind je niet. Echt weer zo PVDA er sorry dat ik het zeg, dacht dat die van en voor de minderbedeelde waren. |
Gast |
#302013-11-29 22:21Het moet echt stoppen mensen, laten we met z'n allen opkomen voor de sociaal / financiële zwakste in onze samenleving! |
Gast |
#312013-12-10 19:43Kunt u mij uitleggen hoe het kan dat Volkert v.d. G. vrij komt door uitspraak van de rechter, en hoe het kan dat de rechten van bijstandsgerechtigden met voeten worden getreden door de sociale diensten. Die rechten zijn ook door de rechter bepaald, en ik zie het verschil niet!. Mijn IOAZ uitkering, en waar ik recht op heb werd zonder enig bericht niet voldaan door de Sociale Dienst Oost Achterhoek in Groenlo Gelderland. Hierdoor kan ik de huur niet meer betalen, en ook niet in mijn levensonderhoud voorzien. Als je door welke reden dan ook in de bijstand terecht komt dan behoor je tot het uitschot der aarde zo lijkt het wel. vriendelijke groet, Henk Susebeek. |
Gast |
#322013-12-17 08:43Belachelijk als dit wetsvoorstel doorgaat. Dan heb ik helemaal niks meer. |
Gast |
#332013-12-22 19:39Ben het helemaal eens met de stellingname van 50 plus. A.O.W en dan gaan korten na zoveel jaar werken. Hoe is dit uit te leggen. En dan ook nog uit de PvdA. Kangaroewonen/mantelzorg hoezo???. Hoop dat alle werkenden nu eindelijk eens opstaan. Heb totaal geen vertrouwen meer in de Politiek. |
Peter |
#342014-01-02 16:08Iemand die denkt nog meer te moeten plukken van de AOW gerechtigden is in mijn ogen stapelgek en moet onmiddellijk worden geholpen, desnoods door alle hersenen te verwijderen. Zelf geniet ik niet van de AOW maar alles wat men nu nog van de werkenden en mensen die altijd gewerkt hebben,incl. de mensen die echt niet konden werken denkt te moeten korten zijn geen woorden voor.Er is nog zoveel te halen bij de vuile schoften die verdomd hebben een poot uit te steken voor de maatschappij en dat smerige soort die alleen maar denkt aan geld. Godverdomme, laten alle actieve mensen opstaan en dit zieke land plat leggen. Ik doe nog graag mee. |
Wie beduveld wie??? |
#35 Wanbeleid Jette Klijnsma en Kabinet2014-01-02 18:25Dit is schokkend!!! Als je de zwakkeren het enige afneemt wat ze nog hebben geef je deze mensen echt een gevoel dat ze niet welkom zijn in deze maatschappij en in dit land. Ik weet dat ze hier in een paar andere landen tenminste nog normaal mee omgaan zoals het hoort. Ik ken Nederland niet meer terug zo langzamerhand en word erg depressief. Deze mensen (waaronder ikzelf) hebben hier absoluut niet om gevraagd om iets te mankeren of chronisch ziek te zijn. Laat staan om hier zo grof voor gestraft te worden!!! Niet iedereen over één kam scheren. Er zijn mensen bij die hier misbruik van maken maar lang niet iedere wajonger!! Veel wajongers willen graag werken en ook hard werken. Deze mensen worden nu ook gepakt!! Stank voor dank dus. De wajong was toch om deze groep te beschermen en zekerheid te bieden? Zijn wij nu om de tuin geleid en hebben wij te horen gekregen dat wij arbeidsongeschikt zijn terwijl dit helemaal niet het geval was? Dus voor niets een etiket opgeplakt gekregen al die tijd? Hebben veel bedrijven voor niets misbruik van ons gemaakt omdat ze ons bijna gratis en voor niets in dienst konden krijgen en hier nog voor werden beloond door subsidies van duizenden euro's? Die zonder blikken of blozen werden uitgekeerd. Misschien moeten wij toch maar een schadeclaim gaan indienen dan voor de geleden schade (geestelijk vooral). Of zijn wij wel degelijk arbeidsongeschikt en worden wij straks goedgekeurd omdat dit een makkelijke manier is om de schatkist nog meer te spekken over de rug van de zwakkeren? Ik denk toch echt aan de laatste variant! Je kunt namelijk onmogelijk spontaan genezen van chronische ziekten of andere aandoeningen. Laat dat maar over aan de echte artsen!!! Keur iedereen persoonlijk dat zou eerlijk zijn. Kijk per persoon wie de wajong verdient en wie niet en wie de boel beduveld en wie niet. Maar dan lopen ze natuurlijk veel te veel geld mis!!! En deze manier van keuren zou te eerlijk zijn en in hun nadeel werken. Dat snappen wij domme wajongers dus allemaal wel!!!! |
Gast |
#362014-01-29 08:18Ben heel blij met deze petitie. Wat die pvda is zo schandalig. En dat noemt zich een sociale partij, ik dacht het niet ! Ouderen met een AOW uitkering die een leeftijd hebben van 77 jaar hebben geen mogelijkheid meer om hun inkomenspositie te verbeteren. De kostendelersnorm is enkel een afbreuk en waar is het einde. Deze mag absoluut niet doorgaan ! E. Kandelaars |
Peter |
#372014-02-06 20:38Er is maar 1 oplossing, dit smerige achterbakse wijf naar de andere wereld helpen, smerige verrader om de AOW,ers zo te pakken. |
Leejo |
#38 Leo2014-02-07 12:19Dat werd hoog tijd ! Het is toch idioot dat er gezinnen zijn die met 2 of meer uitkeringen in één woning rianter leven dan een werkend stel? Combinaties met bijstand, WAO, Wajong en wat er niet nog meer wordt binnengeharkt van gemeenschapsgeld (geld van werkenden) door grote gezinnen, uitstekend om dat eens tegen het licht te houden? |
Gast |
#392014-02-08 01:19De effecten zijn exact hetzelfde als de huishoudtoets: families - waaronder ongetwijfeld bij AOW'ers ook mantelzorgers en of gedeeltelijk gehandicapten - worden uitelkaar gehaald en er wordt meer beslag gelegd op de huurtoeslag als zij noodgedwongen moeten verhuizen omdat men de kosten niet meer kan veroorloven om samen te wonen. Een AOW is een recht opgebouwd vanuit een geheel andere voorziening dan de bijstand/WWB ! Er is ieder jaar specifiek van het inkomen verplicht voor betaald en iets heel anders dan een inkomensvoorziening tijdens de werkzame jaren. Het gaat namelijk pas in als men niet langer wettelijk aan het arbeidsproces mag deelnemen! |
AOW' er |
#40 Criminele organisatie ?.2014-02-10 15:37Is Klijnsma ook al lid van een criminele organisatie (ministerraad ) vol dieven geworden ?. |
Gast |
#412014-02-10 20:06Kostendelersnorm moet van tafel. Iemand die in de Bijstand zit. Zit niet voor de Lol in de bijstand. Dit is puur om de VVD gerust te stellen. PvdA Is geen PvdA meer van toen Den UYL nog leefde. |
senna |
#422014-02-13 20:24Mw. Jette Klijnsma neemt kennelijk wraak op gezonde mensen, hoe slecht kun je zijn.?? |
AOW ers |
#43 Kostendelersnorm2014-04-29 04:32Ouders 50%en50% AOW, verzorgen gehandicapte volwassen kind met een Wajong uitkering. Gaan met deze nieuwe wet honderden euro's inleveren , omdat de AOW als een uitkering gezien word. De.Wajong gerechtigde moet ook inleveren. Nooit geweten dat ik als 65jarige nog gemotiveerd moet worden door de overheid om te gaan werken. Ik ben toch met pensioen, nadat ik 50jaar lang heb gewerkt en premies heb afgedragen.Als 65er mag men er wat bijverdienen maar in onze situatie kan dat niet omdat ons gehandicapte kind 24 uur per dag zorg en toezicht nodig heeft.Dit geeft het gevoel dat ik bestolen ga worden door de overheid. |
H.IJ.!!! |
#44 Kostendelersnorm.....2014-05-18 08:26Dit mag zeker niet goedgekeurd worden door de kamer....wie gaat stelen....zal gestraft dienen te worden, ja toch...? Mevr. Kleinsma is aardig op weg om van de AOW,er en de bijstandsuitkeringen te laten inleveren, en weer bij de laagste inkomens korten. Zij lid van de pvda...die duidelijk de spijker heeft mis geslagen zal moeten verdwijnen uit de Regering. Nederland zal zich los moeten maken van de EU...! Nederland word gesteurd door de EU...en dat pikken de HOLLANDERS niet meer KLAAR.!! |
bokkie |
#452014-06-26 18:25Jetta d,r hoofd is er net zo beroerd aan toe als haar ondetstel |
Gast |
#46 anoniem2015-01-16 16:21niemand geeft meer wat om elkaar in dit land , als deze wet ingevoerd word ga ik liever dood ... we moeten werken en die verdomme mark rutte geeft alles uit aan griekenland en daar moeten wij voor bloeden, hoppa.. die sukkel geert wilders heeft ook zijn hand opgestoken, daar gaat weer een hollander.dat maakt hem toch niets uit want zo slecht is hij wel... |
Gast |
#482015-06-18 11:22waarom moeten wij nederlanders gekort worden op onze uitkering en moeten wij onze jongeren de deur uitzetten terwijl er huizen tekort zijn door de vluchtelingen en ook nog eens dat de assielzoekers hetwerk van onze jongeren hebben ingepikt en dan nog het grote probleem van de roma s/sinti/woonwagen bewoners/ en reizigers die verplicht zijn om de jongere in de woonwagen bij de ouders moeten laten wonen omdat er geen standplaatsen voor hun bij gemaakt worden zie gemeente utrecht waar de jongeren neer gestreken zijn de stad van de mensen rechten pak de buitenlanders aan die met ze,n alle in onze huizen wonen kort die laatst was ik in de supermarkt waar door een assiel zoeker op 17-06-2015 even dik 230,00 via de pinpas nog wel afgerekend werd terwijl de nederlander al op een houtje moet bijten |
Gast |
#492015-06-18 11:32deze activiteiten zijn in strijd met de europese en universele rechten van de mens,want in de uitspraak over afgekeurde participatiewet staat ook te lezen dat een tegen prestatie gezien word als dwang arbeid/slavenij,met andere woorden onderdrukking en oorlogsmisdaden welke rutte met de rest van zijn bilderberg groepering maar al te graag doorzetten,evenals dat rutte zijn functie heeft gekregen met medewerking van zijn opper pedo vriendje jorris demmink,als laatste wil ik iedereen erop wijzen om HET GEHEIM NAZI RAPPORT BILDERBERG TE LEZEN OP COOGLE EN YOUTUBE. |
Gast |
#502015-06-22 03:15Zelf woon ik met mijn twee kinderen van 23 en 20 jaar. De oudste studeert nog een jaar de jongste werkt. Ik werk en heb aanvullend bijstand. Wanneer de jongste 21 wordt keldert mijn uitkering met honderden euros. Terwijl het al een uitkering voor een alleenstaande is. Hij moet nu dus al bijdragen anders red ik het niet. Hoe het straks moet? Geen idee. Fijn dat werken zo loont in dit land. |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gort over de grens moet blijven.
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen
793 Gemaakt: 2025-07-08
Gort over de grens moet blijven.
5851 Gemaakt: 2025-06-16
Hou IJsbaan DE PISTE Kortrijk open !
2301 Gemaakt: 2025-07-05
Geen hoge milieucategorie (HMC) bedrijvigheid Warmoeziersweg Bergschenhoek
181 Gemaakt: 2025-07-15
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9386 Gemaakt: 2025-06-04
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
6136 Gemaakt: 2025-06-15
Geen windmolens op de Grashoek
235 Gemaakt: 2025-07-03
Bezwaar Windturbines Stad Kortrijk
371 Gemaakt: 2025-07-03
NEEN, geen zonnepanelen op "de Pit" in Nieuwkapelle!
674 Gemaakt: 2022-05-17
Behoud het auditorium Maisin in zijn volledige staat
84 Gemaakt: 2025-07-10
Red onze tuin! Samentuin Fonteinstraat
67 Gemaakt: 2025-07-08
Veiligheid en overlast N237 (Amersfoortsestraat / Utrechtseweg)
124 Gemaakt: 2025-07-08
Teken deze petitie! We willen geen McDonalds op de Veluwezoom, aan de bosrand Velp-Rheden
15676 Gemaakt: 2024-01-31
Behoud de NS JongerenDagkaart
2648 Gemaakt: 2025-06-24
Pak ons buitenzwembad niet af!
1885 Gemaakt: 2025-06-02
Aankleden etalages voormalige winkelpand Visser
43 Gemaakt: 2025-07-10
Ik ben tegen de komst van een arbeidsmigrantenhotel in het mooie buitengebied van Heinkenszand voor 48 arbeidsmigranten die niet in de buurt gaan werken maar in Yerseke of Noord Brabant.
93 Gemaakt: 2022-02-14
Kortsnuiten Blijven Bestaan
2999 Gemaakt: 2024-10-23
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
3523 Gemaakt: 2024-07-07
Stop de oplichtingspraktijken van Rizlan Ballagh – geen nieuwe laserkliniek meer!
29 Gemaakt: 2025-07-10