Logopedie communicatie verzekerd

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Logopedie communicatie verzekerd.


Gast

#326

2013-11-16 18:10

Als zorgverzekeringen ons een cadeautje geven voor premie verlaging dan is het schandalig dat zij het zorgpakket uitdunnen o.a. logopedie voor mensen en kinderen die ernstig gehandicapt zijn en niet kunnen praten.

Gast

#327

2013-11-17 07:14

Ben 33 jaar, heb vreselijk ongeluk gehad en moet alles opnieuw leren. Waaronder praten. Moet nu rond komen van een schamele uitkering. Kan het echt niet gebruiken nu opeens ook nog logopedie uit eigen zak te betalen. Laat het alstublieft in de zorgverzekering, die is al duur genoeg.


Gast

#328

2013-11-17 09:40

Ik vind logopedie zeer belangrijk. Communiceren is een van de belangrijkste dingen in het leven. Dit gun je iedereen.

Gast

#329

2013-11-17 11:18

Als logopedist in opleiding zie ik het zwart in voor mijn beroep als het uitkleden van de tarieven zo doorgaat.

Gast

#330

2013-11-17 13:25

Als alle zorgverzekeraars dit zouden invoeren zouden alleen voor kinderen die zich financieel hulp kunnen permitteren een toekomst kunnen komen te staan. Dit is oneerlijk. Er heerst een economische crisis, dit is egoïstische en enkel voor eigenbelang van de zorgverzekeraar besloten. Als Dit is hoe we de crisis aangaan dan zal dr een onderlinge crisis ontstaan en op lange termijn heeft niemand baat bij. Als wij Kinderen die hulp nodig hebben, bij deze treft het logopedie dan moeten ze zich afvragen wat voor toekomst hun te wachten staat. Onze nakomelingen, de crisis zal met de jaren toenemen, we zijn er niet zomaar in beland. Dragen we dit op deze manier over? Dit is onredelijk, kortzichtig en een verschrikkelijk voorbeeld voor ons samen leven in Nederland.

Gast

#331

2013-11-17 15:39

Logopedie is geen luxe, maar het is nodig voor jong en oud.

Gast

#332

2013-11-17 17:38

Taal en communicatie; zo belangrijk!

Gast

#333

2013-11-17 19:00

Logopedie is voor iedereen, volwassenen en kinderen die dat nodig hebben erg belangrijk.
Voor jonge kinderen met spraak-slikproblemen is logopedie onmisbaar.

Gast

#334

2013-11-17 20:17

logopedie is gewoon hard nodig!

Gast

#335

2013-11-18 07:45

Grote verzekeraars hebben veel te veel macht en beperken met name de minder bedeelden ernstig in hun keuzevrijheid.

Gast

#336

2013-11-18 08:40

de vraag 'waarom is logopedie belngrijk voor je' werkt m.i. als een drempel om te tekenen;
mijn advies: haal deze vraag weg.

Gast

#337

2013-11-18 11:54

Hulp bij spraak is bij problemen onmisbaar, Communicatie is in de huidige tijd van onschatbaar belang.
mama van ADD/ASS kind

#338

2013-11-18 12:49

Mijn zoontje, nu 10 loopt al met tussenpozen bij de logopedie.
Aangezien hij veel kenmerken(gediagnostiseerd) heeft van ADD en ASS, blijft dit echt noodzakelijk.
Kind krijgt geen rugzakje, ook geen hulp van een dyslexiecentra omdat hij daar ook net iets te hoog voor scoorde, en de leerkrachten, laat ik daar maar mijn mond over houden!
Dus ik vind het een godsgeschenk dat ik omdat mijn zoontje dier tussen wal en schip viel, toch terecht kan bij de logopedie. En dan niet alleen voor taal maar ook voor de pragmatiek.
Dit was eigenlijk de enige instantie die ons kon helpen.
Zij doen het zelfde werk, alleen beter mi. en kosten nu al minder in vergelijking tot bijv dyslexiecentra of voor pragmatiek in de GGZ, vind het dus een schandaal als zij dadelijk ook nog gekort gaan worden.

Gast

#339

2013-11-18 19:07

Ik vind het belachelijk dat het nodig is! Iedereen moet de kans krijgen als het problemen heeft met praten. Logopedie is geen luxe maar noodzakelijk.
Als het door zou gaan zou mijn dochter door geld gebrek moeten stoppen en zal ze daar de rest van der leven last van hebben!
CVA
Gast

#340 Logopedie Afasie

2013-11-18 19:10

Mijn man heeft na een CVA een forse afasie over gehouden, hij heeft 3x in de week logopedie. We hebben veel extra kosten, en betalen al een eigen bijdrage voor de driewielfiets, zorgboerderij, afasiecentrum, taxi vervoer en activiteitencentrum. Dit gaat allemaal van de uitkering af. Het advies dat we leuke dingen moeten blijven doen, is makkelijker gezegd dan gedaan! Maar het fijnste in ons leven is toch samen communiceren !


Gast

#341

2013-11-18 19:17

Goed kunnen communiceren is een wezenlijk deel van ons bestaan. Het bepaalt ons vermogen om dingen met anderen te kunnen delen en om te kunnen leren.
Kwalitatief hoogwaardige logopedische zorg in Nederland is dan ook van grote maatschappelijke waarde.
N

#342 Logopedie is nodig

2013-11-18 20:50

Logopedie helpt bij belangrijke levensbehoeften: communiceren en eten&drinken. Eten & drinken zijn een noodzaak om te kunnen leven en overleven. Wanneer hierbij hulp nodig is, helpt de logopedist. Niemand kan zonder veilig eten & drinken. Communicatie is in deze maatschappij van groot belang en het is een levensbehoefte: elke dag communiceren we. Als men moeite heeft met communicatie, hoe moeilijk is het dan wel niet... Hoe belangrijk is het dan dat er hulp beschikbaar is: logopedie, zodat je je stem in de maatschappij behoud.

Gast

#343

2013-11-18 21:08

logopedie hoort bij de basale algemene ontwikkeling en moet voor iedereen toegankelijk blijven

Gast

#344

2013-11-19 07:18

een heeeeel goede actie, logopedie is hard nodig, én met een goede belodning

Gast

#345

2013-11-19 07:38

L

Gast

#346

2013-11-19 08:22

Mijn zoon had nooit naar groep 3 gekund als hij geen logopedie had gehad. Hij had een auditieve achterstand maar dat is met een paar maanden logopedie volledig verholpen! Nu zit hij nog steeds bij zijn eigen vriendjes in de klas, en in groep 3 zit hij helemaal op zijn plek. Nu leest hij als de beste!!!!

Gast

#347

2013-11-19 09:01

Ongelofelijk hoe zorgverzekeraars denken!
Belang van leveren zorg wordt onderdrukt.
Clienetn kiezen vaak voor budget t.o.v. gezondheid, vooral die clienten die het al niet gemakkelijk hebben in het leven.

Gast

#348

2013-11-19 14:19

Hoe moet het verder met al die mensen die hier jaren voor hebben geleerd, en vanaf volgend jaar hun hoofd niet meer boven water kunnen houden.

Gast

#349

2013-11-19 15:26

Hoe is het mogelijk dat logopedisten die zo hun best doen bij het behandelen van hun patiënten, op deze manier gekort worden in hun inkomsten. Logopedisten behoren tot de laagstbetaalde paramedici terwijl hun inspanning om hun patiënten te helpen ongekend hoog zijn. Ik sta volledig achter hun petitie en hoop dat er gerechtigheid zal komen voor de toekomst.
Een radeloze ouder
Gast

#350

2013-11-19 15:27

Vind het schandalig dat over de rug van onze kinderen hun de goede zorg word ontnomen. Kinderen hebben toch niet voor niets logopedie nodig. Logopedisten krijgen opgelegd hoeveel behandelingen een kind maximaal mag krijgen. Elk kind is uniek, ook wat betreft de duur van de behandeling. Waar moeten ouders deze extra kosten van betalen gezien de huidige maatschappij? waarin alles maar duurder wordt, behalve de lonen!