Hoeilanders voor veiligheid!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Hoeilanders voor veiligheid!.


Gast

#1

2013-11-04 21:04

Zeer goed

Gast

#2

2013-11-04 22:27

ookal woon in overijse, merk ik het tekortkomen van veiligheidsgevoel sterk.
Ik zit namelijk in de chiro en ben actief in het plaatselijk jeugdhuis

Gast

#3

2013-11-04 22:27

Alles platgooien... Buiten me die crapullekes

Gast

#4

2013-11-05 01:57

goed zo

Gast

#5

2013-11-05 07:17

omdat het Dringend nodig is! hoog tijd voor aktie!
Teleurgestelde O.

#6

2013-11-05 09:01

- Onze eigen kinderen durven niet meer gaan spelen want ze worden gepest, geslagen en moeten hun geld afgeven... en dit in hun eigen straat, speelpleintje en dorp.
- We kunnen onze huizen niet vrijwaren van inbraken - sommige inbraken gaan zelfs gepaard met geweld.
- Snelheidsduivels die in een zone 30 gewoon hun zin doen...zelfs de wijkagent geeft het toe.

Nergens krijgen we gehoor... noch bij de politie 'hier kunnen we niet tegen optreden', noch bij de politiekers 'het is aan de burgers om waakzaam te zijn'...
Serieus? Is het nu geen tijd om eens schoon schip te maken? Harde, gerichte controles tegen hangjongeren... Ga eens ten rade aan de kust voor hun project "Very Irritating Police"...ginds heeft het wél gewerkt!
Zet bloembakken in de straten van ALLE zone 30.
En wees zichtbaar! 1x per week met de politie-camionette door de straten scheuren gaat echt niks helpen tegen inbrekers....


Gast

#7

2013-11-05 09:30

veiligheid moet voor alles zowel voor jongeren als voor ouderen ......
Hoop dat het iets uithaalt...

#8 Re:

2013-11-05 11:58

#6: Teleurgestelde O. -  

Helemaal mee eens!

De politiek ging er voor zorgen dat in onze wijk ook maatregelen getroffen zouden worden tegen hardrijders. We hebben het dan maar gedeeltelijk zelf opgelost door verschillende keren ons ongenoegen te gaan uiten bij de hardrijders die eerst op mijn gezicht ging timmeren omdat hij!!!! zich bedreigd voelde. Af en toe kunnen ze het hun niet laten om nog hard te rijden, ondanks de tientallen kinderen die er wonen... Als we op de politiek moeten wachten... Wel verkozen worden maar niks doen. Volgende keer een andere partij aan de macht in de hoop dat het wat verandert en politie wel zegt wat er gedaan moet worden!!! Die macht hebben ze wel, zowel als de macht om ook andere dingen naar hun hand te zetten...


Gast

#9

2013-11-05 14:43

Ik heb altijd heel mijn jeugdjaren in Hoeilaart gewoon en was leuk om veilig op straat te komen.
Ik hoop dat dit binnenkort terug kan.

Gast

#10

2013-11-05 17:23

Hopelijk cameras

Gast

#11

2013-11-05 17:39

Ik durf niet meer naar het centrum gaan als het donker is en zeker niet in de omgeving van de Delhaize.

Gast

#12

2013-11-05 17:50

Al woon ik niet meer in Hoeilaart, toch steun ik de Hoeilanders voor een veilig Hoeilaart!!!

Gast

#13

2013-11-05 18:51

De verstedelijking gaat alsmaar door, en de criminaliteit is hiervan een onlosmakend onderdeel.
Ik hoop dat deze petitie toch onze gemeentelijke verandwoordelijke zal wakker schudden maar frees toch dat dit reeds telaat is.

Gast

#14

2013-11-05 19:21

Hopelijk zal deze petitie iets teweeg brengen. Ik vind het vreselijk dat inwoners van Hoeilaart bang zijn om 's avonds nog een kleine wandeling te maken in hun eigen gemeente. Ik heb deze problematiek ook aangekaart na een inbraak 's nachts bij ons en die hangjongeren die in het park niets te zoeken hebben. Ik stel mij daar inderdaad veel vragen bij. Succes met petitie !
Gast

#15 Melden

2013-11-05 20:08

Alles iedere keer melden bij politie of wijkagent, ook als ze (hij) je alleen verbaal aanpakken ! Of als je ziet dat er iets weer eens vernield wordt, zoveel mogelijk delen en samen lukt het wel dit stop te zetten en dat we weer veilig over straat kunnen.
Bange burger

#16

2013-11-05 20:44

Op klaarlichte dag overvallen worden ( vorige week gebeurd) Soike (dat geen kad. kwaad doet)dat wordt aangevallen en een zere arm overhoud, savonds gaan lopen via het park is ook uitgesloten en zo gaan we verder. Waar stopt het? Moet er eerst iets ergs gebeuren vooraleer er actie wordt indernomen?
Ik voel me veilig

#17 Re:

2013-11-06 00:55

#11: -

Ik durf wel nog naar het centrum gaan. Ik passeer er dagelijks (ja, ook 's avonds) en er is mij nog nooit iets overkomen.

Ik voel me ook veilig

#18 Re: Re:

2013-11-06 07:17

#17: Ik voel me veilig - Re:

Inderdaad. Ik woon op een goeie 50 meter van dat voetbalpleintje. Dat is een verzamelplaats voor irritante pubers maar ook niet meer dan dat. Zever deze petitie...


Gast

#19

2013-11-06 07:35

het is idd erg geworden dat men zich niet veilig meer kan voelen in een dorp waar je bent opgegroeid, je moet maar is tegen het park wonen en zien wat daar allemaal gebeurt, velen zouden zich verschieten, maar zelfs als je de politie roept om te komen kijken zijn die zelf niet op hun gemak!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#20 Re: Re: Re: tot ze jou iets aandoen...... Dan zal het wel geene zever meer zijn.

2013-11-06 08:28

Gast

#21

2013-11-06 08:40

Hoe komt het dat er nu meer "hangjongeren" zijn dan vroeger? Omdat er ook niets meer gedaan wordt voor de jeugd! Vroeger was er wel elke week een of ander feestje waar men naartoe kon. Nu is er gewoon niets meer te doen! De jeugd moet zich kunnen uitleven, dus geef ze iets te doen en er zal een heel pak minder hangjongeren zijn! Natuurlijk zijn er nog altijd de probleemgevallen, maar scheer niet iedereen over dezelfde kam! Het is niet omdat ze savonds rondhangen dat het ook allemaal criminelen zijn!

Gast

#23

2013-11-06 08:56

Ik steun deze petitie omdat ik van mijn dochter hoor dat zij zich absoluut niet meer veilig voelt in het dorp en dikwijls zeer onrespectvol aangesproken wordt door zekere jongeren die in het centrum rond hangen.

Gast

#24 Re: Re:

2013-11-06 09:02


Gast

#25

2013-11-06 09:02

Ze weten wel wie ze aanpakken en uitschelden