Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

kittylitter

#1351 Re:

2014-01-08 18:25

#1337: -

Als je het geld niet hebt om ze te chippen of te castreren, dus eigenlijk om ze te verzorgen, moet je geen beest houden.  Wat u eigenlijk bedoelt is "ik wil de lusten , maar de lasten zijn voor iemand anders" FAIL


Gast

#1352

2014-01-08 20:24

Dit jachtopeningsbesluit is ongelooflijk kortzichtig en dom. Moet je daar minister voor worden, om zo een achterlijk besluit te kunnen fabriceren? Wij willen dat dit besluit wordt herroepen en veranderd!

Gast

#1353

2014-01-09 19:55

het is misselijk makend dat zwerf katten worden afgeschoten,het zou beter zijn ze een spuitje te geven of te castreren/steraliseren
Greet Van Loo baasje van "zwerfkatje " Chloé

#1354 Re: Re:

2014-01-10 15:44

#1351: kittylitter - Re:

 

Alez, zijt ge weer eens boven water gekomen met uw  walgelijke commentaar .  Ze zouden beter zo'n onmens als jij verplicht maken zich te laten castreren :  zo  zijn we er van overtuigd dat zulke hatelijke creaturen zich niet meer kunnen voortplanten .

 


Gast

#1355

2014-01-11 11:50

ipv de katten af te schieten, VERPLICHT de eigenaars hun kat te chippen. Men kan zich gemakkelijk vergissen en iemand zijn huisdier afmaken, WAT ZONDER TOESTEMMING BIJ WET VERBODEN IS!!! Zelfs een dierenarts mag niet zomaar een kat inslapen zonder toestemming van de eigenaar. Trouwens, zonder zwerfkatten zouden er veel meer muizen en ratten in de steden zitten. Er MOET wel een zwerfkatbeleid komen in ELKE gemeente, waar katten op correcte manier worden gevangen, gecastreerd en teruggezet. ZIJN WIJ HUMAAN ALS WE TERUG NAAR DE PREHISTORIE GAAN? WAT VOOR BEESTEN WORDEN SOMMIGE MENSEN TOCH!!!!

Gast

#1356

2014-01-13 09:43

het is een schande dat jagers dit ook maar zouden willen doen.

Gast

#1357

2014-01-13 09:45

Jagers mogen blijkbaar op alles schieten, wat na de kat?

Gast

#1358

2014-01-14 02:47

Hoeveel bedraagt de probleemloze jaarlijkse instroom van mensen van overal ter wereld? meer dan 30.000 per jaar.

Elk jaar de populatie van een grote gemeente. Onder deze nieuwgangers bevinden zich ongetwijfeld een heel percentage nieuwe 'predatoren'; uit op materiele belangen ;het verder ondermijnen van de afbrokkelende sociale zekerheid-van de pensioenen- import van extremistisch gedachtengoed-een steeds grotere toename van de bevolking wat uiteraard resulteert in een nog grotere  afname van de natuurlijke habitat, een toename van de criminaliteit, van  de armoede, van de verzuring, de leefbaarheid en ga maar door.
Dit zijn naakte feiten. je kan er niet omheen kijken al kan je dit hede ten dage  niet meer  schrijven zonder gestigmatiseerd te worden alszijnde 'rascist' .Al deze toestanden worden bedekt met de mantel der liefde onder het rijkelijk gebruikte magische woord van onze overheid- TOLERANTIE- of-VERDRAAGZAAMHEID
TOLERANTIE...30.000... het equivalent van vossen dat in 2013 slachtoffer werd van de genocide van de jager- te danken aan de wet die zonder enige morele scrupule destijds uitgevaardigd werd door minister Crevits en nog steeds van kracht is. Hierop volgde de afslachting van everzwijnen omdat ze voor 'overlast' zorgden!?

 Nu zijn de katten aan de beurt.

 Resultante van het gesjoemel en gelobby van een fanatieke minderheidsgroep van predatoren/jagers die alsmaar meer terrein claimen op een zeer geraffineerde wijze en geen concurentie dulden.
Deze wet is weeral een fraai staaltje van normenvervaging- incompetentie en  politieke moedwil,een bizarre vorm van populisme voor een kleine minderheidsgroep en bovenal barbarisme. En dat terwijl vrijwel elke burger allang beseft dat de afname van fauna en flora te maken heeft met de vervuiling door landbouw en industrie- wijziging van de gewassen, gebruik van pesticiden enz.

deze wet is weer een fraaie aanwinst voor de hallucinante, totaal  achterhaalde en hopeloos verouderde jachtwetgeving in België waar blijkbaar nog napoleontische wetten van toepassing zijn zoals ondermeer de jacht op patrijzen... een bijna uitgestorven vogel hier in Vlaanderen
.

Ach mevrouw Schauvlieghe,u bent ongetwijfeld een burger van een nettere soort. Lig er vooral niet van wakker dat u de jager nog maar eens meer terrein hebt gegeven en het afschot heeft gelanceerd voor een nieuw bloedbad ;lig er niet van wakker dat de jachttijden nog maar eens  meer versoepeld zijn, maar gaat u rustig nog eens naar één of ander prozaisch fritkot een vette frit eten onder publieke belangstelling met een flinke klad mayonaise erop - uw cultureel erfgoed!
Een dergelijk beleid is beschamend- beschamend-Bedroevend en eigenlijk heel mensonterend

Ik troost me met de gedachte dat ik toch nog enkele mensen ken die wél op een oprechte manier bekommerd zijn om milieu- mensen die geen gehoor krijgen- mensen met een ander niveau.

Greet Van Loo baasje van "zwerfkatje " Chloé

#1359 Re:

2014-01-14 10:15

#1358: -

Fantastisch verwoord  !!!

 

Uitkijken wat onze kattenhater "Kittylitter" hier op aan te merken heeft  .

Spijtig te consrtateren dat "onze" politici geen haar beter zijn .

Gisteren nog een klein katje van ongeveer 4 maanden gered van het "zwerfbestaan" . Hoe kan men zo harteloos   om een kein diertje zo maar  te dumpen   .  Ik hoop - net zoals al diegene die deze petitie ondertekend hebben - we de minister het tij kunnen laten keren en dat die stumperds met rust gelaten zullen worden .


Gast

#1360

2014-01-17 13:15

Wij wonen aan de rand van een klein bos, onze katten dragen geen bandjes uit angst dat ze ergens blijven hangen, dus daarom mogen ze afgemaakt worden? Ik weet heel zeker dat ze wild gedrag zouden vertonen als ze gevangen worden genomen, ze doen nu al als de dood voor nog maar in de draagmand te moeten. Dit is niet enkel voor de katten te beschermen maar ook voor de jagers, ik zou namelijk niet weten wat ik moest doen als ik zo iemand zou moeten tegen komen OF HEM ZOU BETRAPPEN... En ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over zou denken. Wij hebben hier ook een aantal wilde katten rondlopen. We hebben deze laten castreren en steriliseren. We geven ze eten en een plaats om te schuilen tegen wind en regen, maar ze zijn wild en willen niet binnen komen, moeten ze daarom maar worden afgemaakt?

Gast

#1361

2014-01-18 22:25

Gewoon van de gekke !!! Mensen die los rond lopen zonder ketting of ID......Wat gebeurt daar mee ? Maak dan geld vrij om deze dieren te castreren/steriliseren !!
Kato

#1362 Re:

2014-01-19 09:43

#1358: -

Er zijn nog méér mensen die u niet persoonlijk kent maar wel volledig uw gedachtegoed delen! Ik sta voor 200% achter uw analyse. En ken nog mensen die dezelfde mening toegedaan zijn... Het doet altijd deugd iemand zoals u te horen die de zaken zo juist verwoordt. U schrijft wat vele anderen denken hoor... misschien de voorbode van een andere en betere tijd? Het gaat alleen zo ergerlijk traag hé...

Poepoet

#1363 Jacht op katten

2014-01-20 21:41

#1324: -

Minister SCHAUVLIEGE zal er niet van wakker liggen :  ALS HET MAAR OPBRENGT !!!

Poepoet

#1364 Re: Re: Re: Re:

2014-01-20 22:11

#1340: - Re: Re: Re:

Flauwe zever ....  gewoon negeren !!!

Greet - baasje van Chloé

#1365 Re: Re: Re: Re:

2014-01-25 22:19

#1345: kittylitter - Re: Re: Re:

Haha, onze huisdieren zijn nu volgens u reeds de oorzaak dat er andere diersoorten in Australie uitgeroeid zijn .KNETTERGEK ben jij .

 

 

Luister eens goed hé : jij eist de aandacht van gans deze petitie op : het draait wel om een heel ander probleem . Zoals een vorige "gast" reeds schreef :  wij moeten jou volledig negeren  .  Jij zet je  voortdurend in het NEGATIEF daglicht .  Zoveel aandacht ben je in je eenzaam leven nog nooit gewend daarom stort je je nu op onze petitie  .


Gast

#1366

2014-01-25 22:44

Mijn katten verdragen geen halsbandjes, ik hoop dat ze niet afgeknald worden...

Gast

#1367

2014-01-29 08:16

we hebben zelf 5 verwaarloosde lieve katten in huis genomen, we zouden er niet mogen aan denken dat zoiets met een van hen zou gebeuren!!!


Gast

#1368

2014-01-29 10:47

eindelijk eens een petitie voor deze poezen,die ook recht op leven hebben,daarom ook zeg ik neen tegen deze jachtopening,hopelijk doen ze er iets aan en keuren ze de beslissing af!!!

Gast

#1369

2014-01-31 21:12

Mijn poes heeft geen bandje aan..want telkens als ze thuiskomt steekt het rond haar middel of achter ene poot..en dan spant dat vreselijk..en dus om mijn beesteke ni laten af te zien....waar gaan we naartoe?wat ist volgende?onze clochards afschieten..?!?.ik heb 7 poezen en ik geef de 4 achtergelaten zwerfpoezen eten plus de pil..ze zouden jullie ook ne kogel in julle poep moeten schieten!

 


Gast

#1370

2014-02-04 19:48

Het is gewoon weerzinwekkend dat politiekers niks beter te doen hebben dan een wet goed te keuren dat men zomaar weerloze katten mag afknallen !

Gast

#1371 Re: Re:

2014-02-06 17:32

#1359: Greet Van Loo baasje van "zwerfkatje " Chloé - Re:  

 dag greet, ook al ken ik je niet, bedankt voor je reactie. ik woon zelf in een natuurgebied. Op vijf jaar tijd zijn er 7 katten van me doodgeschoten- één van hen was juist geopereerd en droeg een halskap.

Soms moet ik me bedwingen om zelf geen wapen op te nemen en wat lood te gaan schieten in het g.... van dat volk

 groetjes


Gast

#1372

2014-02-07 19:01

Gerechtigheid voor dieren !

Elke vorm van macht is als overwinning voor hun, zelfs al is het een weerbaar klein diertje.
Die stinkende machtsliederen, als ze de mens niet kunnen onderdrukken, moorden ze de dieren maar.

Al moeten er hoofden rollen, so be it, ik ga voor de vrijheid van het dier, en de wet afhakken van handen van moordenaars !

Gast

#1373

2014-02-08 19:19

mijn kat is gechipt, hij mag dus zomaar neergeknald worden als een jager hem ziet ???? hij heeft geen visuele kenmerken dat hij geen wilde kat is.

Gast

#1374

2014-02-10 09:59

het is nu wel welletjes geweest zekers!!!!!!!!
ano

#1375 Stop met deze petitie, julile denken niet na en bereiken het omgekeerde effect van wat jullie willen

2014-02-19 09:44

Het spijt me dat ik het zo bruut zeg, maar ik heb het al proberen duidelijk te maken op andere manieren, en met jullie emotionele reacties valt niets te beginnen. Ik ben een grote kattenliefhebber en ben volledig akkoord dat dit jachtopeningsbesluit nog niet de juiste manier is. Maar ik heb het toch juist begrepen als ik zeg dat het een verbetering was op de vorige situatie (toen mochten ze ALTIJD schieten?). Vragen om het ongedaan te maken, is dus toch DOM?!?!? Dit is toch net een EERSTE stap in de GOEIE richting, en jullie gaan dit met jullie emotionele en niet-rationele acties dit KAPOTMAKEN??