STOP project Buytenland nu!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP project Buytenland nu!.

juffrouw Ooievaar

#1251 Van de zotte

2013-11-30 08:33

Niet alleen de hier besproken landerijen maar overal in Noord en Zuid Holland zet men steeds meer kostbaar landbouwgebied onder water. Met de steeds meer stijgende temperaturen worden hier de beste kweekvijvers voor de muggen en ander ongedierte gemaakt. Mooi hoor die vogels op al die waterpartijen, maar de algemene volksgezondheid komt hiermee wel in gevaar. Tijgermuggen komen steeds vaker mee in ladingen van ver weg, de malariamug gedijt in deze omstandigheden prima.
Wordt het niet eens tijd om mensen met een gezond boerenverstand deze beslissingen te laten nemen in plaats van een doorgedraaide yup achter zijn bureau?
Het zijn die gasten die de natuur alleen weten te vinden als ze het zelf hebben laten aanleggen en er dus grote borden natuurgebied bij worden geplaatst.
Helaas is dit de laatste jaren schering en inslag. Wellicht dat er door deze handtekeningen lijst nog een ommekeer plaats zal vinden, maar ik ben bang dat er dan een paar grote jongens heel veel geld mis gaan lopen en die zijn belangrijker dan al het gepeupel die de gewone natuur leuker vinden dan zo'n gecreeerd park.

Gast

#1252

2013-11-30 09:31

Goede zaak, boerenland moet blijven. Is minstens zo mooi als "natuur"Is toch ook natuur!
Hans Valk
Gast

#1253

2013-11-30 10:34

Als jongen maakte ik fietstochten door de polders rond Rhoon. De dijkenstructuur in combinatie met het cultuurland is bijzonder en wordt in Nederland steeds zeldzamer. Er is met de komst van Carnisselanden al genoeg verloren gegaan. Ik ben een natuurliefhebber, maar ik vind dat er zo langzamerhand wel genoeg nieuwe natuur is. Landschappelijk ziet het er meestal niet uit en uiteindelijk groeien zonder intensief beheer dergelijke gebied meestal dicht met wilg en ander struweel. De ruimte gaat verloren.
De oplossing moet worden gezocht in een kleinschaliger gebruik van het cultuurland. Allerlei soorten die vroeger bij het boerenland hoorden, zoals geelgors en gele kwikstaart zie ik ook rondom Rhoon veel minder. Ook voor de boeren is er dus wat te doen. Mijn handtekening betekent dus niet dat het gebruik en beheer van het gebied kan blijven zoals het is.

Nog wat anders: ik lees hier ook diverse commentaren van boeren. Van hun kant zou er eens nagedacht moeten worden over het combineren van recreatie/natuurbeleving en agrarisch gebruik. In het buitenland zijn er vaak wandelpaden die over agrarisch cultuurland lopen dat in particuliere handen is. De Nederlandse boeren gedragen zich teveel als grondgrondbezitters die wandelaars als ongewenste indringers beschouwen en liefst iedereen weren van hun grond. Die mentaliteit moet veranderen. Vrijwel nergens in het cultuurland kan worden gewandeld op onverharde paden. Op de wegen wordt je van de sokken gereden. Er is behoefte aan wandelpaden waar je de ruimte kan ervaren. In het bos zie je door de bomen het bos niet meer.


Gast

#1254

2013-11-30 10:40

veel sukses !!!

Gast

#1255

2013-11-30 10:44

Goed initiatief! Idioot plan om meer dan honderd miljoen te verspillen aan de vernietiging van eeuwenoud cultuurlandschap. Waarom? En welke politicus gaat uitleggen waarom we geen geld meer hebben om voor onderhoud van scholen, waarom er zwembaden gesloten worden, ouderen langer thuis moeten wonen en dan wel meer dan 100 miljoen wordt besteed aan een zinloos hobby project, waarbij ook nog eens cultuurlandschap sneuvelt.

Gast

#1256

2013-11-30 10:52

Onbegrijpelijk dat een uitbreiding van een nieuw havengebied, onttrokken aan de Noordzee, "betaald" moet worden met het verwoesten van zeer kostbaar landbouwgrond . Het dient geen enkel maatschappelijk doel!

Gast

#1257

2013-11-30 10:55

Goed initiatief, een teken van verschuivende waarden. Natte natuur is prachtig, maar niet ten koste van bestaande prachtige natuur

Gast

#1258

2013-11-30 11:15

Deze polder MOET blijven, doodzonde!

Gast

#1259

2013-11-30 11:19

Prima initiatief!. De groene milieugekte moet maar eens een keer een halt toe geroepen worden.

Gast

#1260

2013-11-30 11:40

Waardevol cultuurlandschap met eigen natuur-historische waarden zet je niet half onder water om dure gekunstelde natuur terug te brengen.

Gast

#1261

2013-11-30 11:53

Een Tiengemeten is al meer dan genoeg!

Gast

#1262

2013-11-30 11:59

deze polders zijn bijna de laatste polders die er nog op het eiland IJsselmonde zijn, het is dus van groot belang om dit cultuurlandschap te behouden. wanneer er paden langs de akkers worden aangelegd dan kan iedereen genieten van dit landschap en dat is ook recreatie

Gast

#1263

2013-11-30 12:14

Gelezen artikel Martin Sommer in de Volkskrant van vandaag, die vol staat met verhalen over onbetrouwbare politici, die denken dat zij het 't beste weten voor ons en daarom niet luisteren naar ons. Schultz mag mijn ongelijk aantonen.

Gast

#1264

2013-11-30 12:18

Veel succes. Ik geniet nu ook in de polders van Rhoon. Zo laten dus!

Gast

#1265

2013-11-30 12:31

Prima initiatief, veel succes!

Gast

#1266

2013-11-30 14:06

Geen goed idee de polder onder water te zetten. Is nodig voor de landbouw in plaats van groenten in te voeren per vliegtuig, boot, vrachtauto.

Gast

#1267

2013-11-30 14:08

Mijn vriendin woont in Rotterdam en wij komen al vele jaren in het prachtige buitengebied van Rhoon. Een oase van rust, ruimte, natuur en typisch hollands boerenland. Een krankzinnig idee om dit onder water te zetten!!

Gast

#1268

2013-11-30 14:24

Een land wat tegen het water vecht is gestoord als men het land onder water zet!!

Gast

#1269

2013-11-30 16:47

In Zeeuws Vlaanderen gebeurt hetzelfde. Prachtig cultuurlandschap met tal van mogelijkheden wordt verwoest. Heb veel door de polders bij Rhoon gefietst en voelde me er altijd erg door getroost.

Gast

#1270

2013-11-30 16:51

Ik zou wel graag zien dat er biologisch geboerd wordt.

Gast

#1271

2013-11-30 17:27

Dit onzinnig besluit moet worden teruggedraaid !

Gast

#1272

2013-11-30 18:33

Misschien helpt deze handtekening een beetje mee in het weer eens normaal gaan doen in Nederland.

Gast

#1273

2013-11-30 20:36

Goede aktie. Weg met de pluchezitters die nooit met de neus in de wind door de polder fietsen!

Gast

#1274

2013-11-30 21:15

Deze gekkigheid moet een keer stoppen.
Patrick Barendrecht

#1275 Project

2013-11-30 22:32

Een vazalstaat met naar mijn idee hele domme mensen verzieken de hele economie. Boerenbedrijven worden weggejaagd uit een polder en uit de rest van Nederland door dit soort belachelijke ideeën.

Eens te meer blijken de Hollandse ambtenaren een hoog zweefgehalte te hebben en zwetsen letterlijk uit hun nek, met hun pretstudies en ivoren toren denken bedenken zij de meest debiele plannen om een compleet land naar zijn grootje te helpen. Arrogant en hoogmoedig als zij zijn, hoop ik dat zij keihard vallen. Ondernemend Nederland is al genoeg slachtoffer geworden.

Hoop dat jullie door middel van het aanbieden van deze petitie het beoogde doel bereiken, om dit waanzinproject defintief af te kunnen blazen, want die zweefkezen die hierachter zitten, sporen gewoon echt niet. Ik zeg de zweep erover.

Wat ik graag zou willen zien is dat dit PRUTSKABINET met haar PRUTSAMBTENAREN, opstapt en een nieuw kabinet een voorbeeld neemt aan DUITSLAND om ondernemerschap en innovatie te stimuleren en niet het al zo waardevolle belastinggeld figuurlijk door het toilet te spoelen.

Het wordt tijd dat Nederlanders in actie komen tegen dit soort plannen en wanbeleid uit Den Haag, alleen een goed georganiseerde actie, met veel mensen oftewel eensgezinden die het helemaal gehad hebben met deze prutsers een grote en hard protest te voeren. Daar ben ik echt voor, spierballen tonen is het enige dat echt indruk zal maken!!!