De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#1751

2013-09-17 19:26

Als zzp'r is het in deze tijd moeilijk een maandloon bij elkaar te verdienen en zal dus de nek kosten van 10 duizenden zzp'rs!
Per saldo houden wij er er niet veel meer aan over en trouwens betalen we over het bedrag wat wij eventueel meer verdienen toch ook belasting (ruim).
Terwijl je jezelf er een slag in de ronde voor werkt!
Ben erg boos en teleur gesteld in de denk en doe wijze vh kabinet!!!!!!!

Gast

#1752

2013-09-17 19:30

Zelfstandigen aftrek moet gehandhaafd blijven

Gast

#1753

2013-09-17 19:31

een goede zaak voor een slechte zaak....

Gast

#1754

2013-09-17 19:36

ronduit een schandalige questie we leveren al genoeg in

Gast

#1755

2013-09-17 19:39

Zonder aftrek kunnen ik of mijn ma beide zzp er wel stoppen met het zelfstandig ondernemen!! Eerst mensen stimuleren om mensen zzp er te gaan worden en dan vervolgens als een baksteen laten vallen

Gast

#1756 Re:

2013-09-17 19:39

#1714: -

hahahha rukkers daar zijn ze nog te lui voor in den haag

nee nog meer fliters en traject controle s meer polen meer bulgaren roemenen en marokanen

de bso(voorschoolse en naschoolse) als zelfstandigen hebben we ook al opgezegd en stopt begin november 01-10-2013 omdat we al 450 per maand betalen en ze die ook weer verder gaan korten en nog meer zelf bijdrage

ach krnijp de zzp maar verder uit we kosten wel het minste

wat is er voor een bedrijf nog mooier iemand op contarct aannemen zit je aan vast

uitzendkracht enorme duur en wat haal je binnen

zzp veel minder kosten en als het project klaar is waar dan ook kunnen ze met je stoppen zonder gesodemieter

ik werk zelf als riool monteur en draai 24/7 en werk samen met 2 bedrijven

heb de 1 geen werk meer dan werk ik met me andere klant samen verder ik dit werk fantatsich

kennen jullie de film white house down en Olympus Has Fallen dat moeten ze ook es op dat achterlijke den haag doen met alles wat er in zit

smerige hufters dat het zijn

grenzen per direct dicht maroko in nederland uitbannen naar hun eigen smerige stinkland moskeetjes plat alle polen roemenen hongargen bulgaren weg ermee

en alle nederlanders die te lui zijn om te werken en profiteren van ons in laten slapen

Eric

#1757

2013-09-17 19:40

Jarenlang, tot en met 2011, was een staffel voor de zelfstandigenaftrek van toepassing: lagere inkomens hadden recht op een hogere en hogere inkomens recht op een lagere aftrek.

Ingaande 2012 is de staffel afgeschaft en geldt een vaste, inkomensonafhankelijke aftrek. Dit was al een merkwaardig besluit aangezien hogere inkomens hier het grootste belastingvoordeel bij behaalden en lagere inkomens een lagere aftrekpost hadden. Dit strookt niet met de Nederlandse lastenverdeling gedachte.

En ingaande 2015 zou nu helemaal geen aftrek meer gelden?
Een typisch voorbeeld van een zwalkend overheidsbeleid zonder duidelijke koers.

Mijn voorstel: voer de staffel weer in.

Gast

#1758

2013-09-17 19:47

Gelijk trekken met loondienst salaris, hoe komen ze erbij. Eigenlijk heb ik hiet niets op te zeggen ik heb er gewoon geen woorden voor!

Gast

#1759

2013-09-17 19:48

Laat de discriminatie van de ZZPer stoppen

Gast

#1760

2013-09-17 19:54

Gelijk trekken met een werknemer, wij hebben geen vakantiegeld geen ziektegeld geen pensioen heel veel risico, en nee ik kan me daar niet voor verzekeren! Voor een moeder die gastouder is. Dan verdien ik helemaal niets meer

Gast

#1761

2013-09-17 19:57

Het is al moeilijk en moedig genoeg om zelfstandig te zijn. Maak het niet onmogelijk!

Gast

#1762

2013-09-17 19:58

Als de zelfstandigenaftrek verdwijnt hou ik onvoldoende fin middelen over, de kans op een baan is nihil → uitkering. Is dit een bezuiniging?

Gast

#1763

2013-09-17 19:59

Naast de premies die afgedragen moeten worden bepaalt denk ik de klant met de zzper wat er betaald moet worden, eerst overal ontslagronden, mensen moeten iets doen en starten als zzper, uwv is hier voorstander van, want zonder werk, probeer als zzper iets te gaan doen....

Gast

#1764

2013-09-17 20:01

daar waar de kleine zelfstandige op dit moment de economie draaiende houdt,door het feit dat men op dit moment door de grotere bedrijven en, vele oost europese zwartwerkers gedwongen worden om onder het normale tarief van 30 t/m 35 euro per uur te moeten werken vele voor 18 t/m 23 euro per uur !laat de regering duidelijk merken dat men alleen de grote jongens wil helpen en de kleinere het liefst ziet gaan,ik zeg ZET NEER DIE POOL.BULGAAR, HONGAAR EN ROEMEEN, maar dan in politiek den Haag voor een dagloontje van 70 euro BINGO klaar bezuinigingen hoeft niet meer en dat zal de eerste keer zijn dat de politiek zich dan daatwerkelijk nuttig maakt en zichzelf terugverdient !

Gast

#1765

2013-09-17 20:02

Kunnen wij als zzp'er straks misschien ook WW-uitkering en ziekengeld aanvragen ?

Gast

#1766

2013-09-17 20:04

Bezuinigen oke, maar men kiest niet voor niets ervoor zzp er te worden. Alles beter dan werkloos zijn toch? Maar ervoor gestraft worden???
Melle schoffelen
Gast

#1767

2013-09-17 20:06

Voor mij als nieuwbakken zelfstandige zou het een doodsteek zijn als deze aftrek teniet wordt gedaan. De hoge arbeids ongeschiktheidspremies die voor mijn vakgebied gelden à +- € 600,- per maand worden door deze premie al minimaal opgevangen; anders gezegd : zijn nu al niet te betalen.
Mochten deze maatregelen worden doorgevoerd dan drogen de mogelijkheden om op een eerlijke manier een toegevoegde waarde aan de verzorgingsstaat- dan wel participatie- samenleving bij te dragen op.
Het betekent een verlies aan drijvende krachten voor de economie en een grotere groep mensen die noodgedwongen in de ww , onder de armoedegrens of op straat komen te leven. Crisissen kunnen leiden tot inventieve oplossingen, verpaupering leidt tot criminaliteit, verminderde saamhorigheid en een land vol tegenstellingen waar populisme zal zegevieren! Expliciet met een uitroepteken.
In het algemeen belang van een samenleving waar zelfredzaamheid steeds hoger in het vaandel komt te staan roep ik u op om deze fiscale maatregelen te handhaven en niet het kind met het eventueel vervuilde badwater weg te gooien.
Gegroet

Gast

#1768

2013-09-17 20:09

Zelfstandige aftrek verwijderen??? Slecht idee. Het is al moeilijk genoeg om je hoofd boven water te houden als ZZP-er. Wat een ongelukkige beslissing van degene die een lekker, hoog en stabiel inkomen hebben. Makkelijk beslissen uit je luie stoel (lees pluche). Tijd voor oppositie.
Pieta

#1769 Re: leugenaars

2013-09-17 20:14

#24: - Ben blij dat er iemand is die er net zo overdenkt als ik. ongeloofwaardige draaikonten

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-09-17 20:14



Gast

#1771

2013-09-17 20:19

Als de zelfstandigen aftrek zou worden afgeschaft raak in ernstige financiële problemen, doordat ik daarmee ook huur en zorgtoeslag verlies. Door de crisis kan ik ter nauwernood mijn kop boven water houden, afschaffing van de zelfstandigenaftrek zal vermoedelijk het duwtje geven om een beroep te moeten gaan doen op de bijstand en wellicht mijn werkzaamheden als ZZPer moeten stoppen. Ik vraag me af wat de overheid daar mee opschiet.

Gast

#1772

2013-09-17 20:26

Het is niet terecht, oneerlijk en ontmoedigend!

Gast

#1773

2013-09-17 20:31

Het is niet terecht, ontluisterend en ontmoedigend voor al die mensen die geen dure verzekering kunnen afsluitenin in geval van arbeidsongeschiktheid. Ze vallen diep en hebben geen enkel vangnet.Zelfs het woordje "kerstpakket" Laatstaan het woord "bonussen", dertiende maand, vakantie dagen, ziekte e.d. is hen vollédig onbekend!!

Gast

#1774

2013-09-17 20:36

zelfstandigenaftrek moet blijven!

Gast

#1775

2013-09-17 20:51

Ik ben sinds mei zelfstandige, en ik vind dat de zelfstandige aftrek moet blijven