Red Het Harmoniepark

Red Het Harmoniepark / Mededelingen / DIT IS ONZE LAATSTE KANS / Opmerkingen


Gast

#1

2013-08-06 06:26

Beste Mike Both, het Harmoniepark ligt me nauw aan het hart omdat ik, als werkman, 25 jaar van mijn leven heb doorgebracht in de Harmoniestraat 110, waar toendertijd Drukkerij R. Van Winckel gevestigd was. Kan u me een idee geven van het bedrag van uw begroting? Met dank, Mark Mestach

Gast

#2

2013-08-06 06:27

Beste,
Gelieve niet alleen het rekeningnummer op te geven, maar ook de naam van de begunstigde. Dat is absoluut vereist om een storting te kunnen doen. Ik heb "Red het Harmoniepark" ingevuld in d hoop dat mijn betaling goed aankomt. Alle succes toegewenst!
Didier Grimonprez
www.groeneksterlaar.tk (wij proberen het Eksterlaar in Deurne te redden van de bouwwoede)

Gast

#3

2013-08-06 06:36

Ik vind het heel erg dat daar weer moet voor geprocedeerd worden! Is de stem van zovelen dan zoveel minder belangrijk dat men er geld voor moeten tegenaangooien. Ik leef met jullie mee. Er is leegstand genoeg en men moet ophouden bomen op te offeren. Is er geen gratis juridische bijstand?
Gymia

#4 Harmoniepark

2013-08-06 07:45

Antwerpse politici moeten eens dringend leren inzien dat zij democratisch gekozen vertegenwoordigers zijn van hun vele stadsgenoten en het hun verantwoordelijke plicht is naar de stem van die zovele stadsgenoten te luisteren. Niet naar het eigen gewin van bouwpromotoren die de stad vol beton gieten en elk stukje groen verkwanselen. Anwerpen heeft nog nauwelijks groen. Handen af dus: Dit park moet integraal behouden blijven!!
Coclesse

#5 Harmonie

2013-08-06 08:15

Ik steun jullie ten volle maar in dagen van crisis is er helaas geen euro te veel. Financieel kan ik niets voor jullie betekenen, veel succes nog!

Gast

#6

2013-08-06 11:07

Ik wens jullie veel moed en succes en geef vooral de strijd niet op !!!!
YJ

#7 Harmoniepark & gerecht

2013-08-06 21:24

Knap in alle geval om niet bij de pakken te blijven zitten.
Eens te meer blijkt dat in een kapitalistische wereld de middelen (het gerecht) om zijn gelijk te halen veel geld & moeite kost, terwijl dat eigenlijk gratis zou zijn, zeker bij zaken betreffende het 'openbaar belang'!!!
Spijtig stel ik vast dat gemeenteraad de kant van de bouwpromotoren kiest ipv het behoud van het groen en schaarse open ruimte in de stad.
Zelf woon ik niet meer in de buurt van de Harmonie, maar heb wel in de buurt (ongev 1 km er vandaan) gewoond in mijn kinderjaren (jaren '70). Ik kwam er evenwel niet spelen, wegens te klein en te druk, en te ver. Dit stukje bevat evenwel mooie grote bomen en dient als open (én historisch) stukje groen bewaard...
Aan de andere kant, zolang de politici en de bevolking niks aan de 'overbevolking van Vlaanderen en Antwerpen' (oei, groot taboe) doen, kan het evenwel niet anders dat stelselmatig alle open stukjes zullen verdwijnen in de stad alsook buiten de stad... tenzij, men natuurlijk (meer) wolkenkrabbers gaat installeren (zoals New York bv); al is dit niet mooi en ook geen duurzame manier (want ook wolkenkrabber-bewoners moeten eten, werken, zich ontspannen, zich verplaatsen).

Gast

#8

2013-08-08 22:50

Hoi, ik wil ook niet dat het harmoniepark verdwijnt. Maar wie zijn jullie, in welke groepering zitten jullie, hoe kan ik steunen?
De oproep voor zaterdag 20 april lijkt me wat te laat. (staat wel nog op de site)
Kan je me laten weten met wie ik contact kan opnemen?
vriendelijke groeten,
Carine ambroos

Gast

#9

2013-09-18 23:39

SCHANDE!!
pravdaman

#10 Re:

2013-09-19 06:26

#8: -

Dag Carine, de groepering is een soort collectief van bezorgde buurtbewoners. In principe niet echt een officiële vereninging, maar samengebracht door het lot :-)  Als je contact wil opnemen, dan kan dat o.a. via mij: tom@pravdapressroom.be

Dank & groeten,

tom