Nagelstyliste als erkend beroep in België

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Nagelstyliste als erkend beroep in België.


Anonymous

#1

2013-05-12 17:49

Prima

Gast

#2

2013-05-13 16:52

Dit moet zeker erkend worden!
Iedereen moet leren daar zijn wij ons van bewust maar er zijn mensen die denken het te kunnen en zetten zomaar zonder opleiding en maken onze beroep kapot!
Lady

#3

2013-06-02 08:43

Hallo,

Ik ben ook voor de erkennign van dit beroep. Ik heb een opleiding gevolgd via een nagelstudio/groothandel (Perlacura), dat me veel centen heeft gekost, maar vond dat dit zeker nodig was zodat ik een goede basis en kennis heb. Ik merk dat er heel veel aanbod is om gelnagels te plaatsen, maar ik stel me zeer de vraag hoeveel dames daarvan een opleiding hiervoor hebben gelvolgd... Ik zou graag binnenkort in bijberoep starten.

Ik heb bij deze opleiding een getuigschrift behaald, maar eerlijk gezegd weet ik niet of dit echt veel waarde heeft. Ik denk dat dat gelijk is aan een attest van deelname ofzo.

Het enige wat ik me dus nu afvraag is, wat als dit beroep uiteindelijk toch erkend zou worden?
Waar sta ik dan? In principe heb ik geen diploma... En wat als ik al in bijberoep aan het werk ben, moet ik dan weer stoppen en eerst nog een erkend diploma behalen? Daar ben ik een beetje bang voor...

Iemand advies?
soraya ##

#4 erkenning

2013-09-29 07:46

erkenning van het beroep is eigenlijk nodig in gans Europa
zoals in andere niet Europese landen . hebben nagelstylistes erkenning nodig .
zodat ze samen sterker kunnen staan in de maatschappij .
ik heb een erkend diploma maar ben reeds gestopt op zelfstandige basis door familiale omstandigheden . iedereen die dit beroep uit oefent zal eigenlijk een erkend diploma moeten hebben . zodat klanten minder risico lopen op beschadiging en dergelijke .
ik hoop naar de toekomst toe op erkenning van dit beroep en betaalbare opleidingen , want die zijn momenteel zeer duur .
soraya ##

#5 Re:

2013-09-29 07:49

#3: Lady -

als  je  een  diploma  of  curcus  hebt gevolgd  in  een erkende  groothandel  word  dit  aanvaard  bij  de  sociale  kas  (  bvb acerta )  als  volwaardig  diploma .  ik  spreek van  ervaring  .  je  gaat wel  een  getuigeschrift  boekhouden  moeten  kunnen  voorleggen .  dit  kan je  desnoods  ook  gebruiken van  iemand  die  dat  heeft  (  huren )  .

groetjes

 

Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2013-11-01 15:53



Gast

#7

2013-11-05 18:54

Een opleiding is zeker nodig !!!
Zonder weet je nooit de gevaren
Net zoals bij andere jobs
Je kan geen beenhouwer worden zonder opleiding ook

Gast

#8

2014-01-30 11:46

erkenning is zeker nodig, maar zolang er 'groothandels' producten blijven verkopen aan mensen zonder opleiding, blijft t voor nieuwe klanten moeilijk om onderscheid te kunnen maken tussen verantwoorde kunstnagelstylisten of hobbyisten, en is t kwaad meestal al geschied.

Gast

#9 Re: erkenning

2014-01-30 15:41

#4: soraya ## - erkenning

Opleidingen bij  Syntra zijn niet zo duur en van een hoog nivo. Samen met de cursus bedrijfsbeheer kan je een diploma all round kunstnagelstyliste halen, onafhankelijk van een groothandel, dus zo objectief mogelijk. Met dit diploma kan je je vestigen in hoofd- of bijberoep.


Gast

#10

2014-04-01 21:22

Het is erg dat ons beroep naar de vaantjes wordt geholpen door sommige mensen die denken dat ze na enkele lessen een deftige kunstnagel kunnen zetten. Zij helpen ons beroep naar de vaantjes. Door de willekeur (en mensen die denken dat ze opleidingen kunnen geven) groeien de nagelsalons als paddestoelen uit de grond, dit vaak nog in het milieu ZWARTWERK!!!!

Gast

#11

2014-04-02 07:20

Iedereen kan zomaar gelnagels doen,..maar als er problemen zijn,kunnen wij ze als Nagelstyliste oplossen,..!!
Een degelijke opleiding en jaren ervaring,je ziet het toch direkt ze !!

Gast

#12

2014-04-02 09:35

Het is inderdaad aangenamer dat er iemand met
Verzorgde nagels in voeding sta

Gast

#13

2014-04-03 07:01

Tijd om komaf te maken met ondeskundige plaatsing van gelnagels.
Ons beroep dient respect te krijgen, ondeskundige plaatsing moet verboden worden.

Gast

#14

2016-04-06 09:21

Ik vind na de studies als die goed beëindigd zijn en er is een diploma behaald dan moet het ook geldig zijn. Het is dan ook een volwaardig beroep.

Gast

#15 Re: erkenning

2016-08-13 00:28

#4: soraya ## - erkenning  

 Hoi,

ik was gewoon wat aan het speuren op internet en kwam deze site tegen.

 

In Nederland is het wel een erkend beroep en zelfs dan noemt 40% zich een nagelstyliste zonder enige scholing te hebben gehad.

Het is hier heel makkelijk om aan alle benodigde producten te komen zonder een diploma in handen te.hebben, das heel jammer aangezien dat de gediplomeerde nagelstylist de grond word ingevoerde door iemand die een amateur heeft getroffen.

Er word ook geen controle uitgevoerd als er een nieuwe "stylist" zich promoot op facebook e.d. met andere woorden... iedereen kan zich een nagelstyliste noemen in Nederland.