Hoop voor Bijzondere Kinderen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Hoop voor Bijzondere Kinderen.


Gast

#26 Re: 25

2013-06-13 09:44

#25: -  

 

Beste Het klopt dat er in de petitie enkel het scholen tekort wordt vernoemd. We hopen volgend schooljaar met een groot aantal handtekeningen naar de minister te stappen voor het scholen tekort duidelijk te maken. Met het project zelf ijveren we voor beiden. Om te beginnen hebben we reeds een g-gym kunnen oprichten te Edegem met hulp van de plaatselijke sportvereniging Oje. Zij stonden open voor onze vraag en hebben na 3 jaar reeds een 2de groep opgericht. In een kleine gemeente dit kunnen verwezenlijken duidt de nood reeds aan. We gaan zeker verder dan dit gaan en hopen op heel wat steun van lotgenoten, verenigingen als die van u die de problematiek van subsidies kennen en uiteraard van de plaatselijke politiek. Ik hoop dat dit een beetje verantwoording brengt. Mvg

Gast

#27

2013-06-13 12:52

hoi, mijn zoon is 11 en wordt 12 in oktober en heeft een zeer lichte vorm van breedspectrum autimse.hij mag nog een extra jaar in bijzonder lager onderwijs blijven. Hij is reeds vanaf het begin van het lager onderwijs om in zo'n K-klas te zitten(=een structuurklas met max 8 lln) maar die wordt volgend schooljaar afgeschaft door de school. Hij komt dan terecht in een klas met 14 lln of meer en ik vrees dat hij dan verloren gaat lopen.Ik heb ook totaal geen idee hoe het zit qua extra ondersteuning voor hem. Nu krijgt hij rekenen en lezen in een klein groepje en bij een aparte juf maar dat zou volgend schooljaar tot een minimum beperkt worden. Ik hou mijn hart vast voor volgend schooljaar. De school kwam daar een week geleden mee af en om mij te zeggen dat ik naar een andere school mocht zoeken maar voor zijn laatste jaar? Hij kent daar iedereen en alles.

Gast

#28

2013-06-13 20:15

Zo nodig !!!!

Gast

#29

2013-06-13 20:29

Fint som snus

Gast

#30

2013-06-19 06:58

Beste, ik werk bij Dienst OndersteuningsPlan (DOP) 'Traject voor personen met een handicap of een vermoeden van een handicap. Onze collega's zullen graag deze petitie ondertekenen. Hopelijk heeft het effect.

Gast

#31 Re:

2013-06-19 10:56

#30: -  

 

hartelijk bedankt!

Gast

#32

2013-06-20 07:52

Als Trajectbegeleidster kom ik veel in contact met ouders die niet meer weten waar naartoe. Vele van deze ouders krijgen zelfs te horen van de school dat hun kind het volgende jaar niet meer bij hen kan blijven, maar zoeken niet mee naar een andere oplossing. Dit omdat de scholen zelf ook geen uitweg meer zien. De wachtlijsten zijn enorm en er zijn te weinig plaatsen in alternatieve voorzieningen zoals semi-internaten.
Hopelijk haalt deze petitie iets uit want een verandering is broodnodig!

Gast

#33

2013-06-27 03:08

Deze kinderen en hun ouders hebben het al zoveel moeilijker met de gewone dagelijkse activiteiten van het leven. Het zoeken naar oplossingen om hun kind alle mogelijke kansen te kunnen geven, zoals dat aan elk kind zou moeten toebehoren. Maak deze strijd voor deze ouders en kinderen niet nog moeilijker dan dat deze al is. Gelijke kansen moet bestaan voor iedereen. Door een goede opvolging en begeleiding in de loop van het leven van deze kinderen , kan in de toekomst enkel en alleen een positief effect hebben op de hele omgeving en maatschappij.

Gast

#34

2013-09-13 08:07

super dat jullie dit doen. Heb zelf een dochter met Down en zou ook graag hebben dat de keuzes eenvoudiger zouden kunnen worden wat onderwijs betreft. Dat zij evenveel kansen krijgen om in onze maatschappij te kunnen "meedraaien". Ze verdien het !!
Cardan

#35

2013-09-16 13:55

In Finland lukt het wel om kinderen in de klasgroep te integreren,
Daar wordt een kind met extra noden goed begeleid.
Ze vinden het een meerwaarde, de andere kinderen
leren van het kind met extra noden en andersom +
Is dit ook een voorbereiding naar het verdere leven toe
Wat we nodig hebben is idd een hervorming maar dan
toch wel een andere!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-09-17 14:58