Handen Af Van onze Kermissen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Handen Af Van onze Kermissen.


Gast

#101

2014-03-27 22:19

Sinksefoor hoort int stad & blijft int stad!

Gast

#102

2014-03-27 22:23

de singsefoor moet op de gedempte zuiderdokken blijven diegene die daar zijn komen wonen en er niet mee omkunnen wisten dat de kermis daar al jaren staat ,dat zij dan gaan verhuizen kleinzielige mensen

Gast

#103

2014-03-27 22:30

Wat willen ze nog allemaal afpakken van de mens?
Hier moet je dan zoveel geld hebben ingestoken & zo hard voor hebben gewerkt!
Wat is de sinksefoor nog op een andere plaats? Slaat toch nergens op!
Omdat er zes man en ne peirdekop moeilijk doe, worden inees alle planne omgegooit!
Ze zouden zich beter met andere dingen bezig houden!
Zoals de pas afgestuurde jeugd bijvoorbeeld, die nog niet aan den bak geraakt.
Duizende jongeren die hier verandering in willen & wordt er daar iets aan gedaan?
De maatschappij is naar de klote, zegt da kik het heb gezegt!
& dan nog maar over die flikke gezwegen!! Zijn dat niet juist de mensen die een soort voorbeeld moeten geven,
Die peize da ze hun eige alles kunne permiteren!
Zo maar op de mensen gaan slagen? Waar zijn ze mee bezig?
Ik denk niet dat jullie zo een opleiding hebben gekregen &
Dan verschieten jullie ervan dat de mensen niet willen luisteren!
België trekt op niks niemeer!

Gast

#104

2014-03-27 23:51

Ontzettend hoe zowel politiek als nieuwe rijken zich een eigenheid van een stad durven toe eigenen het toont nog maar eens aan hoe corrupt de gehele politieke achtergrond in Antwerpen wel is. Al die projecten en upgrades voor de goed bedeelden, het is en blijft gewoon stelen van de minder bedeelden. Alles ligt al vast voor de dikbuiken, een justitiepaleis waarvoor je peperduur betaald hebt, nog eindeloos anderen hun zakken mee vult, een idioot Mas en de buurt die al zoals de kaai door speculanten met voorkennis opgekocht was. Een toltunnel vergelijkbaar met een tol-justitiepaleis! Wij willen dit niet! Een onnodig bamtracée of uitbreiding van die ring! Ze houden oplossingen tegen om iederéén te plunderen. Wie liet er nu toch ooit toe privatisering van een tunnel toe te passen??? Dit is onaanvaardbaar.Er is geen toekomst voor de economie in de haven, ze gaan zelfs op missie om ergens anders jobs van hier weg te halen. Waanzin en mensen die te goedgelovig zijn! De basis is enkel zelf-belang.
Gino

#105 Re:

2014-03-28 00:10

#75: #75 -

Goed en wel dat er veranderingen zijn, maar ik weet al 40 jaar dat er altijd veel lawaai en gedoe is op de foor, dat het veranderd is voor de mensen nodig omdat de gemeenschap meer verlangd en die mensen massa investeringen moeten doen om bij te kunnen blijven omwille van de druk van die pretparken enzo! Die moeten overleven van evenementen zoals dit! Trouwens u hebt ook de keuze gehad van een paar straten verder te huren ofzo? Als ge er komt wonen is da hetzelfde alsof ge in Deurne naast het vliegveld gaat wonen en daarna gaat klagen. Daar is het dan nog een heel jaar door!

Vergis u niet ik heb alle respect voor u dat u er woont of woonde, ik zou die keuze niet maken! Maar dat neemt niet weg dat mensen die plaats claimen voor de kermis. Sommige dingen moet je gewoon afblijven. Groeten.

Misschien willen ze daar wel ne vijver gaan graven he!!!!!!!!! Is aan dikke Van Peel vragen!!


Gast

#106

2014-03-28 05:53

Laat onze foor staan waar ze hoord te staan handen af van onze tradities

Gast

#107

2014-03-28 07:30

Allemaal door de rijke stinkers die op't zuid zijn komen wonen !!!
Wat geld toch allemaal ni doe hé .....
iemand die wil dat de mensen stil staan bij de feiten

#108 rechtzetting

2014-03-28 08:20

De foor *stond* niet oorspronkelijk op de gedempte zuiderdokken. Die stond quasi aan het eilandje. Later verhuisd naar de Leien omdat de oude locatie te klein werd. Toen de auto de stad in kwam, werd het te druk op de Leien en moest deze naar een andere, *illegale* locatie, de gedempte zuiderdokken.

Daar werd ze gedoogd door het stadsbestuur voor zoveel jaren. Ik zie niet onmiddellijk wat nu opeens het probleem is om te verhuizen, terwijl dit historisch gezien misschien zelfs een logische keuze is. Voor velen is de huidige locatie de enige "gekende" locatie van de foor maar dat was dus niet altijd zo.

Los daarvan:
- groter gebied, dus de foor kan groeien op spoor Oost
- betere bereikbaarheid, niet in het centrum, vlot bereikbaar met openbaar vervoor/vlak aan op- en afrit autostrade
- net buiten woongebied, dus geen lawaaihinder, overlast, etc.

Je moet het bekijken als een evolutie. Zo'n mega evenement als de Sinksenfoor, daar moeten we de vraag durven stellen of dat wel thuis hoort in een dichte stadskern. Ik zie dus eigenlijk het probleem niet direct. Ook qua broodwinning, dat blijft toch hetzelfde?

Of is het omdat de foorkramers liever op het zuid staan omdat de buurt wat chiquer geworden is en ze hopen op die manier meer omzet te draaien? Of is "Borgerhout" het probleem? Het sportpaleis hoort bij Antwerpen en is voor de meeste ook niet "Merksem" - dus dan zal spoor Oost voor de meeste ook nog wel Antwerpen zijn zeker?

Trouwens, er waren ooit plannen om de gedempte dokken terug open te stellen, gedaan met de lelijke parking op het Zuid en dan moest de foor ook verhuizen.

Ik zou het problematisch vinden mocht de stad geen alternatief gezocht hebben. Ik ben nu van mening dat het alternatief dat werd gevonden mogelijks een veel betere locatie is dan waar ze nu staat. Vandaar vind ik de actie zwaar overdreven, zeker gezien de zwakke argumentering dat ze "daar hoort" en "traditie" terwijl dat niet het geval is historisch gezien.

Gast

#109

2014-03-28 09:17

Iedereen moet zijn brood verdienen en deze kermismensen hebben het al moeilijk. Laat deze mensen staan op de plaats waar ze al jaren staan! Mijn steun hebben jullie

Gast

#110

2014-03-28 09:48

schandalig van die mensen die er tegen zijn ze wisten dat er elk jaar kermis staat ze kopen de huizen daar goed koper door en nu de rijken dus die daar wonen en ben er zeker van paar politiekers zuler er wel woonen want een gewoone burger laat het zo het zijn gewoonweg mafia praktijken veel sterkte kermis mensen.

Gast

#111

2014-03-28 11:59

De Sinksenfoor staat er al 35 jaar, laat hem staan waar hij hoort! Op het Zuid "ons" Zuid"

Gast

#112

2014-03-28 16:23

Kermis is voor op een plein in de stad.

Gast

#113

2014-03-28 20:22

Ik woon nu wel in Wijnegem, maar ik heb mijn jeugd doorgebracht op het Zuid, Verschanningstraat 42 en ik HOU van de Foor op ons ZUID !!!

Gast

#114

2014-03-28 21:50

Handen af van onze Sinksenfoor!!!

Gast

#115

2014-03-29 06:40

het is toch godgeklaagd dat ze ons alles zo kunnen gaan afpakken. Door 6 mensen in gang gestoken. Dat die kiekens dan toch gaan verhuizen hé! Naar een rusthuis of zo. Maar nee,  liever intolerant zijn en de boterham van den ene afpakken en het volkse plezier van de andere! Weet je wat? we zetten ze daar waar er zeker geen vlaming naar toe gaat ! In Borgerhout! Nah!

DE FOOR MOET OP HET ZUID BLIJVEN.


Gast

#116

2014-03-29 08:51

Ok, ik woon in Keulen Maar ben nog altijd een belg. Mijn Familie woont in Antwerpen en ben daar regelmatig op bezoek en bezoek ook iedere keer de Sinksenfoor. ze bestaat al jaren en begrijp gewoon niet waarom ze weg moet. Alleen omdat zes Personen dat willen?? Duizenden mensen willen deze locatie behouden. Begrijp het gewoon niet. Zelfs de stad profiteerd daarvan, vele Touristen komen ook daarheen. Zelfs vrienden uit Duitsland en Nederland. De kermis is plezier voor klein en groot. Laat ze daar blijven waar ze is...


Gast

#117

2014-03-29 12:15

Ik hou van traditie, en dat is wat deze kermis is. Een keer per jaar is het Sinksefoor, en dan gaan er enkele zeikerds van de zuiderdokken reclameren, en daarvoor zou de kermis daar niet meer mogen staan. Schandalig gewoon.

Gast

#118

2014-03-29 12:29

ik vind dat 5 of 6 personen ni zomaar kunnen beslissen da die foor der nimmer komt stoan da wette toch op voorhand da die der alle joare komt dat is wel de mensen hun broodwinning hé

Gast

#119

2014-03-29 12:40

Ik vind dat klagers zielig is en bart wever is zeiker vent veel beloven aan foorkramers

Gast

#120

2014-03-29 15:48

alle staden willen mooie attractie maar hoe moet de foornijveraar zijn krediet van attractie betaald met zo een plaats niet in de centrum ,zonder klanten !!! De sinksefoor is een traditie en die moet zo blijven aan haar plaats !

Gast

#121

2014-03-29 18:24

don't touch our Sinksefoor !!

Gast

#122

2014-03-29 20:47

Iedereen tekenen !!!!!!!!!

Gast

#123

2014-03-29 21:59

Handen af van onze foor.
Deze was hier al voor de lofts hier waren.
Verhuis de lofts naar een andere locatie.

Gast

#124

2014-03-30 07:37

Dit zijn jarenlange tradities waar ze moeten van afblijven.

Gast

#125

2014-03-30 08:14

de kermis moet in Antwerpen blijven maar zonder de mensen die naar de kermis willen komen te gijzelen met hun actie´s daar heb ik absoluut geen goed woord voor over