Red Het Harmoniepark

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red Het Harmoniepark.


Gast

#51

2013-04-10 17:57

Schande als ze dit klein beetje groen gaan vol bouwen.

Gast

#52

2013-04-10 18:10

ni zwanzen e

Gast

#53

2013-04-10 18:10

En restaureer dit mooie huis ook aub. Met al he geld dat antwerpen van onze boeten krijgt.het is schandalig

Gast

#54

2013-04-10 18:32

Inderdaad de plekken groen in Antwerpen moeten blijven.Er staan al genoeg lelijke blokgebouwen.

Gast

#55

2013-04-10 18:37

als er nog meer groene zones verdwijnen in Antwerpen gaat de levenskwaliteit ernstig achteruit!!

Gast

#56

2013-04-10 18:49

Stad is om zeep !
Maciek

#57

2013-04-10 20:56

Vrij recent is een nieuwe appartementen gebouw op de hoek van Belgiëlei en Mechelse Steenweg gebouwd. Het meeste appartementen waren niks anders als belegging en vandaag meer dan helft is te huur. Hebben wij zoiets echt nodig? En in de Harmonie park? En waar zullen de kinderen van deze nieuwe gebouw spellen als deze zeer kleine park is nog verkleind.

Gast

#58

2013-04-10 22:32

De hondeweide is ook onmisbaar voor de buurt!

Gast

#59

2013-04-11 06:56

De grens tussen groen, beton en steen moet dringend richting groen: geen beton op ons gazon steun ik ten volle.
gezond verstand
Gast

#60

2013-04-11 07:38

Welke witteboordcrimineel zit er achter dit idiote bouwproject? Is er nog niet genoeg leegstand & overaanbod van panden dat men zonodig een laatste sprietje groen hiervoor moet opofferen!


Gast

#61

2013-04-11 09:13

Als je Antwerpen vergelijkt met Brussel,mag dit stukje groen zéker niet verdwijnen.
Ik heb toen ik nog klein was mooie herinneringen aan dit temeer daar mijn grootvader Jozef Walscharts ( hovenier bij de Stad Antwerpen) met zijn ouders ooit nog in dit gebouw gewoond heeft.

Gast

#62

2013-04-11 10:29

Mijn school is hier 100 meter vandaan en wij gaan er vaak zitten. Het mag echt niet verdwijnen!
gewezen buurvrouw

#63 Re:

2013-04-11 10:53

#53: -

Wat restauratie betreft van de Harmoniezaal  en ook van het monument aan de overkant , ben ik in 1996 beginnen vragen voor herstel,  ik woonde daar vlak in de buurt EN was beschaamd als ik bezoekers van het ziekenhuis , als ze langs kwamen, zag reageren.   Sedert 1996  is wel af en toe een belofte gedaan, in juni 2011 ook plannen hoe het ging worden, helaas,  Ooit hebben ze ook een bevraging gedaan, EN wat toen als het beste uit de resultaten kwam, namelijk het zo goed onderhouden middenstuk, schijnt nu een gewoon gazonplein geworden te zijn.  Het is met tranen in de ogen dat ik dit schrijf maar de buurt weet wel hoe ik het steeds ter harte nam.  En nu, alhoewel ik aan de andere kant van de stad, namelijk de Museumbuurt woon, zal ik toch al wat mogelijk is, doen om het park te redden, en niet voor voorlopig mag voor altijd.


Gast

#64

2013-04-11 10:59

Het harmoniepark is een stukje nostalgie uit mijn jeugd, ik ben nu zestig jaar en ging met mijn moeder dikwijls naar dit park spelen, later met vriendinnetjes. Ik vind het niet kunnen dat park moet wijken voor een hoop beton ! Laat kinderen en ouderen genieten van dit mooi stukje natuur, we spreken hier wel over een stad waar iedereen geen tuin heeft !

Gast

#65

2013-04-11 11:09

Die Park bring baie herrineringe terug van ons besoek aan Antwerpen, Opa & Oma, wat ons as kinders na die tuin gebring het om te speel. Op ons 2010 en 2007 besoek na Antweren het ons seun ook in die park gespeel. Kommetaar van Suid Afrika herrineringe van speel in oop ruimte, veilig en na by Opa en Oma.

Gast

#66

2013-04-11 11:43

Ik heb geen vertrouwen in de planners van dit verbouwingsplan. Ik spreek uit ervaring! Kijk maar naar wat er nu met de Belgiëlei en andere straten in de buurt gebeurt. Gewoon Schadalig!!!
Bijtje

#67 Harmonie

2013-04-11 11:50

Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is ...
Zelf (deels) in de buurt opgegroeid en altijd met véél plezier van het park gebruik gemaakt. Een stad heeft groene longen nodig. En dat "heraanleggen en groen voorzien" betekent meestal dat er slecht onderhouden perkjes komen.
Park moet blijven!

Gast

#68

2013-04-11 11:57

er is in het verleden reeds meer dan genoeg "groen" om zeep geholpen dus wat overblijft moet gewoon blijven!
LG

#69

2013-04-11 12:22

Er staat een grote lege gebouw naast de singel tegenover de vrijdagmarkt! Deze gewoon renoveren en het park laten staan, dan is het toch niet nodig om een nieuwe 5- verdieping flatgebouw te bouwen. Nog een mooie groene park aan de Vogelzanglaan is onlangs afgepakt door het stad. Binnenkort ziet Antwerpen er echt uit als een Sci-fi stad.

Gast

#70

2013-04-11 12:36

Terecht dat hier een petitie voor gehouden wordt. Het beetje groen dat ons nog rest moet behouden blijven. Het is cliché maar zo is het. Succes en hopelijk mag het wat uithalen.

Mvg
Steven

Gast

#71

2013-04-11 12:46

De Société Royale d'Harmonie, een vereniging die bestaat sinds 1814 en nog steed actief is was ooit de eigenaar van dit pand. www.sorodha.be

Gast

#72

2013-04-11 12:49

meer groen en minder zieke mensen. Van beton wordt je doodziek jaco

Gast

#73 Slechte petitie

2013-04-11 12:53

Het stuk groen blijft wel degelijk, de nieuwe gebouwen zijn grotendeels ter vervanging van oude, al bestaande gebouwen. Slechts één gebouw wordt erbij gezet, dat ook lokalen voor jeugd of ouderencentrum voorziet. Bovendien wordt er ook rond het provinciehuis veel meer groen gezet. Het kleine beetje groen dat verloren gaat, wordt sterk gecompenseerd door het vele groen rond het provinciehuis, dat ook als parkgebied wordt opengesteld. De paden en het speeltuin worden gerenoveerd, en er worden nieuwe paden aangelegd om een betere doorloop te hebben van Harmoniepark naar Albertpark, maar ook van Albertpark naar het Provinciepark
Bovendien wordt ook het oude Harmoniegebouw gerenoveerd en opengesteld voor het publiek.

De petitie is volgens mij opgesteld zonder enige deftige kennis over het geplande geheel.

http://www.antwerpen.be/docs/Stad/Districten/Antwerpen/documenten%20swo/infopanelen.pdf
http://www.antwerpen.be/docs/Stad/Stadsvernieuwing/RUPtoelichting/RUP_11002_214_10011_0001_tn.pdf


Gast

#74

2013-04-11 12:54

Opgegroeid in de Harmoniestraat. Het park ziet er eigenlijk niet meer uit maar maak er iets van (en het behouden van de fontein mag ook wel ^^)


Gast

#75 Re: Slechte petitie

2013-04-11 12:59

#73: - Slechte petitie

De petitie is opgesteld door de buurtbewoners die het dossier perfekt kennen. Er is wel degelijk een stuk park dat moet wijken voor bouwgrond, namelijk het deel waar nu een voetbalveldje staat dat zeer druk gebruikt is.

Het kan gewoon niet dat het huidige park verkleind meot worden om een flatgebouw neer te poten. Er is genoeg plaats in de stad om te bouwen of te verbouwen.