Red Het Harmoniepark

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red Het Harmoniepark.


Gast

#101

2013-04-12 11:29

Voor er nieuwe woonruimtes bijkomen zou men beter alle verwaarloosde gebouwen opknappen en bewoonbaar maken.Ook alle winkelruimtes met daarboven leegstand zoals op de Meir ,Keizerlei enz als woonst verhuren aan betaalbare prijzen.
Er is woonruimte genoeg ,en van het Albertpark blijf je af.Het enige wat er te doen staat is het gebouwtje daar te renoveren.

groe(n)tjes Christiane Janssens (buurtbewoner Albertpark)


Gast

#102

2013-04-12 14:31

Harmoniepark moet zo groot mogelijk blijven.

Gast

#103

2013-04-12 15:39

Antwerpen is een stad met een schrijnend tekort aan groen en ontspanningsruimte in de natuur (t.o.v. andere Vlaamse steden), elk stukje groen dat wordt vernietigd voor gelijk welke reden, is een aanslag tegen de Antwerpse burger. Het getuigd van gebrek aan visie, doorzicht en intellect en is een bedroevende uiting van slecht bestuur, slecht leiderschap en domheid.

Gast

#104 Re: Sam Van Gelder

2013-04-12 19:14

#96: Sam Van Gelder -

Wij zijn het met uw reactie niet eens. U maakt het debat wel heel helder. Een stuk park verkopen om het deel van het RUP ivm het Provinciegebouw te financieren. Parken verkopen om de kas te spijzen. Wij vinden dat als stadsbewoners een erg vreemde politiek. Verder nog een vraag. Waarom belooft schepen Vandevelde om geen bouwvergunning te verlenen, als de verkoop nodig is om het RUP te financieren ? Wie belooft wat en wie maakt ons iets wijs. De visie van de buurt is : prima wat je doet met het Provinciegebouw, maar offer hier geen stuk park voor op, en financier dit niet met de verkoop van park aan een bouwpromotor. Zijn er al afspraken gemaakt over de verkoop ? Dat zou ons ook wel interesseren  !

domus apis

#105 OnderwerpRED HET HARMONIEPARK

2013-04-13 14:28

Schrijf een reactie... Een groene long in een groene stad

Gast

#106

2013-04-13 16:13

Als voorzitter van de Europese Snorrenclub Antwerpen kant ik mij tegen de afbraak van weer een stukje écht Antwerpen. De 'Harmonie' waar ik vroeger met mijn Antwerpse Snorren zoveel bals georganiseerd heb.
Willy Dupon

Gast

#107

2013-04-13 17:57

niet al het groen moet verdwijnen uit de stad, beloftes leiden toch tot niets !
het motto van Belgie: veel beloven en weing geven, doet de zotten in vreugde leven. dat wist mijn grootmoeder reeds.
er staan genoeg krotten leeg om of te breken en iets nieuw te bouwen...
"geef ons een bloem en wat gras dat nog groen is, de wereld moet nog een eeuwigheid mee!" citaat mr Neefs.

Gast

#108

2013-04-13 19:18

Proficiat voor de initiatiefnemers!!! Er zouden meer mensen van dat slag moeten zijn!
Bedankt!

Gast

#109

2013-04-13 20:39

al wat groen is moet blijven en vermeerderen!!!!!

Gast

#110

2013-04-14 05:35

Fijne herinneringen uit mijn jeugd (spelen, carnavalbals) en mijn puberteit (schoolfuiven). Ben ondertussen weg uit de buurt wegens te weinig ademruimte. Maar wat zeggen ze? "Gooi maar dicht, bouw maar vol... " De stad heeft haar parken echt nodig.

Gast

#111

2013-04-14 08:40

'Vreemd' dat die omvorming - bij mijn weten - nooit aan bod kwam op de officiële vergaderingen van het buurtoverleg, noch bij die gelegenheden werd aangekondigd of besproken door de verantwoordelijke districtsafgevaardigde...
Overigens hoop ik toch ook op wat positieve respons door de vele Joodse medegebruikers van ons park. Zijn zij echt wel tevreden met het stadspark als hun enige alternatief? Of worden zij in deze 'red'-campagne over het hoofd gezien...of gewoonweg niet bereikt?

Gast

#112

2013-04-14 12:39

7 juli 2010, 10u00, wachtzaal Monica, plots word ik doof, duizelig en kan nog amper praten : gelukkig gebeurt dit op 20m van de praktijk van neuroloog Dr. P. Louis, die vaststelt dat ik een hersenstam bloeding doe en ingrijpt nog voor de bloeding beëindigd is. Wanneer ik weggebracht word ben ik buiten bewustzijn. Rond 16u hoor ik zachtjes vogeltjes fluiten, open mijn ogen en kijk op enkele prachtige bomen in het harmoniepark. Ik kom terug tot leven. Ik kan mij niet voorstellen dat dit mooi stukje natuur dat mij weer tot leven riep, zou verdwijnen. De Stad zou het wat beter moeten onderhouden en koesteren(verloedering is altijd een voorteken van boze plannen). Het monument van Vandevelde aan Pieter Benoit gaat opgefrist worden, laat dat met heel het park gebeuren. Jan.

Gast

#113

2013-04-14 18:30

Mijn jeugd speelde daar veel af en laat nog beetje groen in Antwerpen
Ze zou beter voorbeeld nemen in onze omringende landen

Gast

#114 Re:

2013-04-14 18:41

#2: - daarom is het betalen voor advertentieruimte ook absoluut vrijwillig - en trouwens niet de keuze van de parkredders, maar een standaard aanbod van de dienst - de online petitie website, deze dus, Petities24.com

 


Gast

#115 Re:

2013-04-14 18:44

#96: Sam Van Gelder -

Sam, werk aan de winkel. Of jullie hebben je plannen echt wel heel slecht gecommuniceert en dankzij deze petitie weet je perfect met wie je moet communiceren, of jullie plannen deugen niet.


Gast

#116

2013-04-15 07:11

Het harmoniepark is een fijn klein gezellig parkje waar kids kunnen 'lopen', voetballen, spelen.
Waar kunnen ze dat nog? Het is al zo klein dat parkje. En als er dan gebouwen in komen, krijgen ze dan GASboetes omdat ze spelen in wat resterend groen en omdat ze al spelend en brallend lawaai maken zoals alle pubers dat doen? Men wil toch jonge mensen aantrekken om in de stad te komen wonen, dan moet het bestuur ook nadenken hoe ze er te 'houden'!

Gast

#117

2013-04-15 07:23

Ronduit schandelijk en een miskenning van de rol van dit laatse stukje groen in onze wijk. Op de 70 jaar dat ik hier woon heb ik het park zien evolueren van een plaats om te spelen en sporten onder de veilige vleugel van de agenten die het kruispunt bewaakten, het taxistation, de bejaarden die er hun ontmoetingsplaats hadden, de feestzaal... naar wat onze stad er nu van maakt.

Gast

#118

2013-04-15 07:29

Laat de kleine groene long gerust en laat wat ruimte tot ontmoeten en bewegen!
Bakstenen hebben geen groen nodig, mensen wel!!!!!

Gast

#119

2013-04-15 07:55

we komen wekelijks genieten in het harmoniepark.
het is al niet groot, en maak het daarom aub niet kleiner ! of laat het niet overschaduwd worden door een appartementsgebouw

Gast

#120

2013-04-15 07:56

Het stadsbestuur lijdt aan betonziekte, men zou ze kunnen beklagen, helaas is dit uitsluitend dodelijk voor het bomenbestand.
gewezen buurvrouw

#121 Re:

2013-04-15 07:57

#116: -

Ik deel volkomen de mening van gast 116  en zou het dan ook niet duidelijker kunnen zeggen. We kunnen enkel nog hopen dat de beleidsmensen dit ook INTIJDS zullen inzien.

 

 


Gast

#122

2013-04-15 18:32

Vele generaties kinderen hebben hier gesport en gespeeld. Antwerpen stad heeft al zo weinig park waardoor het niet aanvaardbaar is ook nog eens dit stuk van het harmoniepark weg te snijden.

Gast

#123 Re: Re:

2013-04-15 18:58

#115: - Re:

De plannen in zoverre zij het Harmoniepark verkleinen en van het speelpleintje bouwgrond willen maken, deugen niet. Indien er groen zou bijkomen rond het nieuw Provinciegebouw, (als), wat al niet grafisch is ingetekend op de RUP plannen, dan rechtvaardigt dat niet dat er Park verdwijnt.


Gast

#124

2013-04-15 21:19

Indien de stad haar goedkeuring geeft voor de bouw van appartementen op deze plek ontneemt ze ruimte voor sociale cohesie van de wijk ten voordele van lucratieve projectontwikkelaars. Want uiteraard is dit een toplocatie voor luxe appartementen met een schitterend zicht op het park. Wordt dit dan een voorbode van meer van hetzelfde in de stad?

Gast

#125

2013-04-16 08:14

Groen moet blijven en Harmoniepark zeker!