Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg.


Gast

#201

2013-04-19 13:16

De jeugd heeft de toekomst: helaas is geestelijke gezondheidszorg soms nodig, hier kiest niemand voor! Geef de jeugd perspectief, werk aan deze toekomst. Investeer in een stabiele maatschappij, met ruimte voor iedereen. Daar zal iedereen van profiteren.

Gast

#202

2013-04-19 13:16

geen

Gast

#203

2013-04-19 15:29

Ik ben zowel professional als moeder van een kind wat op dit moment in behandeling is in een GGZ instelling.

Ik werk in  een logeervoorziening die gesloten zal moeten worden omdat de indicaties niet meer worden afgegeven. Kinderen die normaal begaafd zijn en autisme hebben (zoals ook mijn eigen kind) vallen tussen wal en schip. Ouders staat het water aan de lippen.  Een aantal logeerhuizen blijven open maar wat als straks de overheveling naar de WMO plaatsvind?
De gevolgen die het hebben van een kind meteen plusje kan hebben voor zichzelf- en zijn omgeving, worden enorm!! onderschat. Hoe denken gemeenten antwoord te kunnen geven op vragen als de expertise tav dit soort specifieke problemen niet bij hen ligt? Ik ben een mondige ouder. Ik weet de weg. Wie gaat andere ouders- die het water aan de lippen staat- de weg straks wijzen?? Wie houdt oog op de gezinnen die ondersteuning nodig hebben omdat ouders zelf ook problemen hebben? Wie gaat signaleren dat er een kind in het gedrang is en gaat handelen? Om mij heen ervaar ik dagelijks de onzekerheid over de toekomst van onze kinderen. Kunnen we hen straks blijven geven wat ze nodig hebben? Kan mijn kind thuis blijven wonen als hij straks geen PGB meer krijgt en ik volledig afhankelijk ben van mantelzorgers? (waar ik nu al een groot beroep op moet doen). Mijn zoon- maar ook vele andere kinderen die ik ken- kan het ver schoppen. Helaas kost het veel tijd, energie en de nodige hulp om hem in ontwikkeling te krijgen en te houden. Hij wil! Hij werkt hard! Hij verdient he!t  Hij heeft niet gevraagd om deze rugzak!

Natuurlijk moet er bezuinigd worden; ook in de zorg-en hulpverlening. Dit kan echter op andere manieren. B.v. door burocratie te verminderen (tijd is geld) maar ook door als organisaties beter samen te werken. Soms zijn er 9 hulpverleners uit verschillende organistaties in 1 gezin aan het werk. Deze werken elkaar eerder tegen als dat ze goed kunnen samenwerken. Geen moedwil, maar een kwestie van hoe dingen zijn georganiseerd. Hierin zou beter gestuurd moeten worden.

Van de keuzes die echter op dit moment genomen worden tav de jeugdGGZ,....komen enorme problemen!!! Zowel sociaal als kwalitatief als kostentechnisch! Die gevolgen worden  nu niet overzien en enorm onderschat!!!


Gast

#204

2013-04-19 18:34

als we niet voor de jeugd zorgen, zorgen we niet voor de toekomst. dat is dom.

Gast

#205

2013-04-19 18:42

Het leven is voor mijn zoon al moeilijk genoeg. Voor iedere centimeter aan indicaties of machtigingen moet gevochten worden. Wij zijn bang voor de overheveling naar de Gemeente dat alle grond onder zijn voeten zal doen wegzakken.
meew

#206

2013-04-19 18:49

Dit betekent voor mijn zoon, als mijn gemeente er zo een is die slecht inkoopt, dat hij dadelijk, nadat de school waar hij op zit al wegens bezuinigingen dicht moet, straks ook de zo noodzakelijke zorg (letterlijk) ver zoeken moet. Dan maar weer als echte "rainmannen" in een gesloten inrichting stoppen later, als ze niet voldoende vaardigheden hebben kunnen ontwikkelen om in die toch al onbegrijpelijke wereld van ons te kunnen leven!

Gast

#207

2013-04-19 21:04

Wij zijn werkende ouders, ons kind is autistisch 10 jaar op niveau anderhalf. Nu al is in de indicatie al zijn vakantie opvang ingetrokken zonder overleg of vooraf informatie. 5 dagen NSO is per direct terug gebracht naar 3 dagen. Met ander woorden zoek het maar uit. Man heeft eigen garage bedrijf, die kan het kind niet in de zomer vakantie opvangen en ik heb niet eens genoeg vakantie dagen om hem 4 weken op te vangen. Je krijgt als ouders niet eens de kans om samen met CIZ tot een oplossing te komen zoals misschien een eigen financiële bijdrage te kunnen leveren. Hoe moet dit straks als de gemeenten gaan overnemen. Ik vrees het ergste. Als moeder zijnde werk ik ook niet voor mijn lol, maar voor de toekomst van onze 2 kinderen zo dat vooral de oudste straks niet helemaal afhankelijk van de staat hoeft te zijn. Als het zo door gaat ben ik straks niet meer in staat om te werken en al zou ik mijzelf met zijn PGB betalen, het tipt niet aan de salaris wat ik nu verdien. Ik ben niet de enige, ik hoor meer klachten om mij heen van werkende ouders. Schandalig, straks kunnen een van beide ouders hierdoor ook niet meer werken.

Gast

#208

2013-04-19 21:46

Als moeder van 2 jonge kinderen met een psychiatrische aandoening maak ik mij natuurlijk ernstige zorgen over hoe nu verder.Gemeentes komen altijd geld tekort en hevelen van het ene in het andere potje. Hopelijk gaat het geld voor de kinderen niet naar een nieuw gemeentehuis ? En in mijn werk in de thuiszorg is hetzxelfde gebeurd met de mensen die zorg en huishouding nodig hebben. Kan niet meer door 1 persoon, als ze al hulp krijgen. Het is een rare wereld.
graaiers

#209 Re:

2013-04-19 23:30

#26: -

Met dank aan de marktwerking in de zorg. Goede zorg is en zal in de toekomst nog meer slechts alleen nog toegankelijk zijn voor mensen met een dikke beurs.


Gast

#210

2013-04-20 11:28

Geestelijke gezondheidszorg is absoluut net zo belangrijk als fysieke gezondheidszorg. Sterker nog, bezuinigen op de 1e zal een enorme toename van de de fysieke zorg bewerkstellingen. Het is dus ondoordacht en bijna dom.
menno oosterhoff
De auteur van deze petitie

#211 bezuiniging?

2013-04-20 16:42

Regelmatig valt het woord bezuiniging bij deze opmerkingen. Het is echter niet alleen een bezuiniging, maar het gaat veel verder dan dat. Er zal een heel geldverslindend gemeentelijk apparaat moeten worden opgebouwd en het recht op zorg verdwijnt. Voor alle bezwaren zie de website onder informatie "jeugdggz in het basispakket

Gast

#212

2013-04-20 18:57

Wij hebben twee kinderen met een vorm van autisme en na jaren eindelijk zorg gekregen met behulp van bureau jeugdzorg. De afbraak van de gezondheidszorg gaat blijkbaar door. Bij de gemeente zit immers geen expertise op dit gebied en we zijn bang dat het puur een kwestie van geld wordt op deze manier. Mensen die niet goed functioneren hebben hulp nodig (iemand met een gebroken been laat je toch ook niet op de stoep liggen omdat het geld op is).


Gast

#213

2013-04-21 09:42

Dit schandalige kabinet laat de salarissen van de overheid buiten schot en pakt de meest kwetsbaren in de maatschappij: de sociale werkplaatsen, de gehandicapten, de psychiatrie, de kinderopvang. Het bezuinigt niet op zichzelf, zorgt niet dat topsalarissen in banken en pensioenfondsen worden aangepakt, maakt geen eind aan de graai cultuur, maar doet er zelf aan mee.

Gast

#214

2013-04-21 21:16

Het is een slechte zaak dat alles naar de gemeentes gaat. Hierbij gaat veel kennis verloren en gaat er versnippering plaats vinden. Dit is niet goed voor alle kinderen die vallen onder jeugdhulp of jeugdzorg!

Gast

#215

2013-04-22 06:24

Ik steun deze petitie van harte!
bewoner van Vinex-lokatie

#216

2013-04-22 08:30

Na WMO en CJG zeg ik: riskant plan van de staatssecretaris. Eén poppetje op de verkeerde plaats en iedereen werkt langs elkaar heen. Onze wethouder is een capabel mens, maar dit gaat zij niet trekken. Het kind is de dupe.

Gast

#217

2013-04-22 11:02

Zorg vanuit de overheid voor goede jeugdzorg, niet vanuit gemeentes, die hebben onvoldoende kennis/wijsheid en verstand van gecompliceerde zorg mbt kinderen en jongeren.

Gast

#218

2013-04-22 14:20

SCHANDALIG!!!!!!!!!

Gast

#219

2013-04-23 06:08

Ook ik maak me zorgen als de verantwoording van de jeugdzorg bij de gemeentes komen te liggen. Veel van wat is opgebouwd zal verdwijnen.
Reinoud Albrecht

#220

2013-04-23 07:26

De transitie zorgt voor verwarring bij professionals, bij gemeenten en bij zorgbehoevenden en zal leiden tot veel fouten, waarvan het herstel de kostenbesparing ruimschoots zal overtreffen.

Gast

#221

2013-04-23 17:20

De jeugd heeft de toekomst. Als we daar niet héél goed voor zorgen dan gaat het ook niet goed met die toekomst....

Gast

#222

2013-04-23 19:04

Veel verstand heb ik er niet van, maar als je zaken gaat veranderen om een paar rotcenten uit te sparen, ben je verkeerd bezig. Uiteindelijk zal men duurder uit zijn. Dat schijnen die gasten in Den Haag maar niet door te krijgen.
Moeder

#223 Gast

2013-04-23 21:25

Als ik nu naga hoe goed onze zoon (met oorspronkelijk diagnose Asperger) er nu aan toe is, en hoe slecht het vroeger altijd ging....dan is de expertise van GGZ onmisbaar. Ik word ijskoud als ik er aan denk dat deze hulp voor de jeugd straks grotendeels verdwijnt. Waarom kreeg onze zoon wel een kans, en moeten jongere tieners en kinderen die kans straks mislopen?????

Gast

#224

2013-04-24 07:24

Kinderen met ernstig psychiatrische problemen hebben recht op goede psychiatrische zorg. Met de transitie naar de gemeente lijkt dat niet langer gewaarborgt en dat is gevaarlijk voor de ontwikkeling van deze kinderen.Doe dat dus aub niet!

Gast

#225

2013-04-24 08:13

De zoveelste verkeerde bezuiniging.....moedeloos word je er van!!