"Haven Zeebrugge" blijft, NEEN aan "zeehaven Brugge"

Van Gatschete

#26 Re: haven zeebrugge

2013-04-03 12:48

#1: miet - haven zeebrugge Wat is 't probleem? Zeebrugge is al sedert jaar en dag grondgebied Brugge...?

 


Gast

#27

2013-04-04 08:57

Ik heb de Public Relation gedaan van de "Haven van Zeebrugge " tijdens de uitbouw van de voorhaven voor de Dienst te Oostende (B&W).We promoten de technische uitbouw van een haven gebouwd in zee. Het was voor ons "De haven van Zeebrugge" en zo zal het altijd voor ons zijn.
gast

#28

2013-04-04 09:22

ik kan mij niet van de gedachte ontdoen dat deze naamswijziging meer en meer erop lijkt alsof Zeebrugge helemaal moet verdwijnen en opgeslorpt worden door haven en 'industrie.want met inwoners wordt geen rekening gehouden terwijl die er ook wel nodig zijn.DUS laat Zeebrugge dan ook Zeebrugge zijn.Als je op de kranen kijkt staat zelfs de naam Zeebrugge vermeld en niet Brugge.gaan ze dit dan ook allemaal aanpassen?wat een lachertje!!!

Gast

#29

2013-04-04 10:00

als er een naamsverandering komt moet dat vanuit de haven zelf zijn,op vraag van de bedrijven dus,en niet uit profileringsdrang van een "outsider",dit mijn mening daarover,trouwens wie gaat die kosten betalen? het is crisis,en elke penny of euro dient verstandig gebruikt te worden

Gast

#30

2013-04-04 10:06

hopelijk doet Renaat Landuyt niet wat een van zijn rooie voorgangers met de vismijn gedaan heeft !!!Amaai ,een hoop ontevreden reders,lossers,sorteerders en een hoop jobs kwijt!!Die dacht ook dat hij het warm water uitgevonden had!!De naam Zeebrugge blijft!!!

Gast

#31

2013-04-04 10:09

wat zijn de zeebruggenaren zonder zeebrugge
zijn we dan mensen van de zeehaven van brugge da klinkt belachelijk in de mond laat zeebrugge zeebrugge zijn
zeebrugge is al in verschillende delen gesplitst met dank aan de mensen die int haven bestuur zitn
zelfs als de burgemeester trg int bestuur zal zitn
dan kun ze de mensen van de eerste ki allemaal doen onteigen om dat die klootzakken van et haven bestuur gn rekening houden met de mensen die er wonen dus die mensen zijn bedankt om e gezellige stad zoals wij letterlijk na de kloten ant brengen zijn
dobbelaere guy is boos

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-04-04 14:00



Gast

#33

2013-04-04 14:03

toen de ZEEbrugse haven nog moest groeien ,moest brugge (met kleine letter voortaan) er niets van weten (bende vissersvolk dachten de rijke Bourgoisie ) ... maar nu ZEEbrugge een ZEEHAVEN met wereldbekendheid is geworden moet deze juist van brugge zijn ... forget it bruges ! ZEEHAVEN ZEEBRUGGE !
grtjs edtje 8585
Bruggeling

#34

2013-04-04 16:11

Landuyt gaat van Zeebrugge maken wat zijn maat van Oostende heeft gemaakt. De ene haven windmolens en de andere gas en cruiseschepen . En de rest kan verdommen. Ze zouden beter een fusee in zijn gat steken en hem naar de maan schieten met al zijn dommigheden. Ik ben beschaamd dat ik Bruggeling ben en zeker achter wat hij deze week heeft uitgestoken .
NathalieVM

#35 Re: Re:

2013-04-05 05:28

#25: DennisVH - Re:  

 Dennis, Ge hebt groot gelijk. Ik ben nu wel van Brugge zelf (Assebroek) maar er wordt inderdaad veel te weinig gedaan voor Zeebrugge. Geen evenementen, niks. Aan de andere kant, vind ik het wel positief dat Zeebrugge nog niet overspoelt is met toeristen, want als ik naar zee ga, dan kom ik liefst naar Zeebrugge, net omdat het daar zo rustig is :-)  Maar de haven zal altijd de haven van Zeebrugge blijven PUNT! En waarom ONS belastingsgeld uitgeven om die naam te veranderen?


Gast

#36

2013-04-05 12:31

Zeehaven Brugge --> NO WAY ... Het is en blijft de haven van Zeebrugge !!!!!

Gast

#37

2013-04-05 13:15

Bij de editie van Sail 1995 werd al geopperd om de naam te wijzigen maar Zeebrugge is in de maritieme wereld een merknaam zaols Leghorn voor
Livorno, Tilbury voor London, Fos voor Marseille,
Gulfport in de VS, die door de mensen die er werken op de wereldkaart werd gezet.

Gast

#38

2013-04-05 13:41

Mijnheer den 'aangespoelde' = geen rasechte Bruggeling, burgemeester, ipv je bezig te houden met naamsverandering van de haven van Zeebrugge( waar in maritieme middens jarenlang voor geijverd werd om Zeebrugge op de wereldkaart te zetten) zou je beter je inzetten voor de tewerkstelling in de haven (trafieken zoeken en ontsluitingen) want ik heb je nog nooit iets horen vertellen over ons abominabel hinterland vervoer, Schipdonkkanaal, dreiging van haven van Duinkerke of Maasvlakte II, bezint eer ge begint en leer eerst de stiel en kom dan eens iets nuttigs vertellen...

Gast

#39

2013-04-05 13:49

Ben 55jaar en heel mijn leven was het Haven Zeebrugge,waarom veranderen,er verdwijnt al genoeg van vroeger,en degene die erover memmen,zijn niet van hier,dat ze dan naar hun eigen geboortestad teruggaan en daar van hun denders draaien
magi

#40 Re: Re: haven zeebrugge

2013-04-05 14:00

#26: Van Gatschete - Re: haven zeebrugge

Jij bent zeker niet van hier,vroeger was dit nooit Brugge en die ziet er ook heel anders uitziet.Heel mooi vind ik zelf.

Zelf heb ik nog postkaarten van Zeebrugge vroeger,je zou verschieten hoe alles is veranderdt.

Er waren veel vissers en ook vissersmijnen,de mijnen zijn al spijtig genoeg weg,en wat is er in de plaats,

appartementen.De nostalgie is helemaal weg,dus weet jij niet hoe het was in Zeebrugge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gast

#41 Re:

2013-04-05 14:03

#33: -

helemaal mee ens

magi

#42 Re: Re: Re:

2013-04-05 14:08

#35: NathalieVM - Re: Re:

Hhhhhheel goed gesproken,en ik vind ook dat er meer moet gedaan worden,zoals op de dijk kleine visgerechtjes te doen,vissersmuziek,figuranten in visserskledij,zeker garnalen pellen,zelf doe ik dit graag,wil nog mee doen,gewoon alles wat met de visserij te maken heeft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gast

#43

2013-04-05 15:14

Zeebrugge is een wereledwijd handelsmerk geworden in de transportwereld, deze wijzigen zou enkel voor verwarring zorgen. Laat Brugge wat Brugge is, een toeristische stad en laat het havengebeuren over aan Zeebrugge en onder de naam Zeebrugge

Gast

#44

2013-04-05 15:14

waarom,dit nu plots veranderen gaan deze mensen weer van op nul beginnen.hoe zeggen ze soms gezond boerenverstand,hebben sommigen mensen dit nog.

Gast

#45

2013-04-05 16:29

Z E E B R U G G E moet blijven, zo niet maak er dan maar " b r u g g e l a n d - u(y)i t " van.

Gast

#46

2013-04-05 17:06

Haven Zeebrugge is al jaar en dag wereldwijd bekend onder deze naam ,waarom dan de naam veranderen??

Gast

#47

2013-04-05 17:56

ik heb op Landuyt gestemd,maar als hij met zijn poten aan zeebrugge komt is het oorlog,er zijn zoveel mensen in ZEEBRUGGE die verontwaardigd zijn wat "groot Brugge" met onze kust gemeente van plan zijn,als we maar goed zijn om ons uit te buiten,draai je dan om en ga terug vanwaar jullie gekomen zijn.
BLIJF MET JULLIE POTEN VAN ZEEBRUGGE !!!!!!!!!!

Gast

#48

2013-04-05 21:02

ik heb familie wonen in Zeebrugge,als dat geen goeie reden is

Gast

#49

2013-04-06 12:10

Laat Zeebrugge Zeebrugge blijven!
Mario Vanhaelemeersch

#50 Sterk merk

2013-04-06 13:18

In de commerciële wereld wordt er handenvol geld gepompt in campagnes om naambekendheid te creëren of te versterken. Een sterk positief imago is goud waard.
Wat we hier zien gebeuren tart echter alle logica en gezond verstand want hier probeert men een gekke frivoliteit als meerwaarde te definiëren.
Uiteraard heeft iedere neofiet recht op een verspreking...
Laten we dan ook dit al te gekke idee begraven onder een heel dikke laag Zeebrugs zand zodat het nooit meer aan de oppervlakte komt.