Tegen schending mensenrechten Julio Poch

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen schending mensenrechten Julio Poch.


Gast

#101

2012-09-25 15:44

Ik, Cornelis Bakker zou graag zien dat de Nederlandse regering Julio Poch zijn excusses aan bied en hem alsnog steunt in deze voor hem als Nederlander onterecht aangedaane laster.

Met vriendelijke groet,

Kapitein
Cor Bakker
Informatie

#102 Re: Re: @democraat

2012-09-25 15:47

#29: democraat - Re: @democraat

De situatie in Argentinie was ook wat ingewikkelder en zelfs als ik jouw tekst leest vergelijkbaar met Indonesie. Het is allemaal gruwelijk wat er gebeurde, maar of het allemaal zo simpel en doorzichtig was tijdens deze burger oorlog...

Kijk naar wat Victoria Villaruel te vertellen heeft over Argentinie jaren 70. Zij zoekt gerechtigheid voor de slachtoffers die toen vielen:

http://www.youtube.com/watch?v=OXxXp65KbfM

M.

#103

2012-09-25 15:52

Eerst bewijzen, dan veroordelen... toch?

Gast

#104

2012-09-25 16:11

Een oud-collega die zich mateloos stoort aan het feit dat iemand van zijn vrijheid is beroofd alleen op basis van vage beschuldigingen en 'hear say' en nu al 3 jaar in gevangenschap zonder noemenswaardige hulp van de Nederlandse overheid moet afwachten wat voor een schijnproces hem te wachten staat. Julio Poch moet vrij!

Gast

#105 HET OORDEEL gebaseerd op overtuiging ??

2012-09-25 16:29

Wat zei hij nou, 'we', 'they' maar geen 'I' , toch lastig als je zelfs een advocaat nodig hebt om niet te worden beticht van een valse aangifte.
Kijk naar dit filmpje van !,5 minuut. http://www.youtube.com/watch?v=t6tRSsDSXeg

Poch sprak nooit in de eerste persoonsvorm.
Zo kon het toch gebeuren dat op basis van een foutieve interpretatie van lichaamstaal (Poch was gewoon boos) en uitspraken aan tafel toch een zwaar belastende verklaring werd opgesteld.
En dat op basis van een eigen overtuiging ??, SCHANDE !!
PH-PSH

#106 Re: Ik begrijp iets niet

2012-09-25 16:37

#13: democraat - Ik begrijp iets niet

Uw taal doet mij denken aan de talloze Nederlanders die na mei 1945 in het verzet gingen.

Zorro

#107

2012-09-25 18:07

Transavia wist het al een aantal jaren maar pas op de laatste werkdag lieten ze hem in de val lopen. Waarom niet een aantal jaren eerder? misschien omdat ze dan een piloot miste en toch zijn salaris moesten doorbetalen?
Walgelijk zowel van Transavia als van zijn zgn. collega's die nu niet meer zeker zijn of het wel gezegd was.
Ik oordeel niet want ik weet niets van de zaak af maar hoe hier mee omgegaan is... walgelijk!!!
Ook de overheid die net doet of zijn neus bloed!


Gast

#108

2012-09-25 20:39

Een petitie is niet voor niets. De maat is vol.
Laat Julio vrij en hou op met schuilen achter protocollen en processen die geen recht doen aan hem. In Nederland ben je schuldig tot dat het tegen deel bewijzen is. Wij hebben een grote mond richting andere landen maar werk gewoon zelf mee aan onrecht. Genoeg is genoeg.
Sjaakie

#109 Re: Ik begrijp iets niet

2012-09-25 21:59

#13: democraat - Ik begrijp iets niet

Zolang er geen bewijzen zijn is hij niet schuldig. En in dienst zitten tijdens het regime is geen bewijs.

737-800

#110 Re: Re:

2012-09-25 22:47

#16: - Re:

Je hebt Poch al veroordeeld terwijl je niet eens weet of hij schuldig is. Symbolisch voor hoe makkelijk jij mensen laat vallen?

Zeker geen censuur

#111 Re: Bescherm de mensenrechten en houdt je bij het onderwerp

2012-09-25 22:55

#55: Mijn mening - Bescherm de mensenrechten en houdt je bij het onderwerp

Meen je werkelijk dat er hier zoveel berichten zijn verwijderd? Zou het niet zo zijn dat enkelt reacties zijn verwijderd waarin gescholden en gedreigd werd? Als ik de reacties hier doorneem zie ik dat ook geluiden die niet in het voordeel zijn van de heer Poch hier gewoon zijn te lezen.

Verder ben ik het met je eens: bescherm de mensenrechten en houd je bij het onderwerp. Of nee, ik zeg het liever zo: bescherm de mensenrechten en stem dus voor deze petitie.


Gast

#112 Re: Re: Ik begrijp iets niet

2012-09-26 09:56

#22: Redstarweb - Re: Ik begrijp iets niet 

 Hulde, je raakt precies de juiste snaar !!!

Einstein

#113 Re: Ik begrijp iets niet

2012-09-26 10:10

#13: democraat - Ik begrijp iets niet 

 

Moedig? Je bent echt verkeerd geinformeerd hoor. Julio Poch heeft nooit erover opgeschept of enige indruk erover willen scheppen. Dus dat hij nu voor 3 jaar vastzit ZONDER proces is echt een schending van zijn mensenrechten. En dat jij mensen die leugens verklaren en die zelf aangeven maar een INDRUK te hebben gekregen dat hij er wel iets mee te maken moest hebben moedig acht, sorry maar dat is gewoon absolute onwetendheid!!! We hebben het hier over een eerlijk proces. Daar gaat 't om. Dat 't gewaarborgd wordt dat 't proces zelf geen 3 à 4 jaar duurt. Want dan zou hij 6 à 7 jaar onschuldig vastzitten. Maar ookal ga je niet uit van zijn onschuld, gaat 't erom dat ieder mens recht heeft op een snel en eerlijk proces!!
Bali

#114 Schuldig??

2012-09-26 18:53

In Nederland ben je toch pas "schuldig" als dat bewezen is?? Waarom zit deze man dan zonder enige vorm van rechtgang al bijna 3 jaar vast??

Gast

#115

2012-09-26 21:05

Teveel privacy gevraagd
Tapie

#116 Rechtsgang Poch

2012-09-26 22:24

Goed om deze zaak onder de aandacht te brengen. Gaat hier niet om schuldig of onschuldig, maar om de gang van zaken op basis van vage argumenten die deels ook weer zijn ingetrokken. De Nederlandse staat laat een Nederlandse staatsburger in de kou staan omdat er geen goede rechtsgang is en het bewijs na al de jaren nog niet geleverd is.
jethro van dijk

#117 poch

2012-09-27 04:49

Het feit dat deze man ongeacht zijn schuld of onschuld vrij moet zijn, is duidelijk! Als de dochter van een persoon die in deze periode wel de macht had om iets te veranderen, nu onze prinses is, hoe is het dan in godsnaam mogelijk om een zo nietig en machteloos pilootje op te offeren! De schoonvader van onze kroonprins staat lachend op de foto met fidela, waarom is de heer poch niet uitgeleverd voor het huwelijk vraag ik me af? Maxima als je echt karakter hebt en de riante bijzondere bijstandsuitkering echt wilt verdienen, steek dan je nek uit voor deze man die anders dan jouw vader niets verkeerd heeft gedaan! De familie waar jij nu deel van bent zijn rijk geworden omdat hun voorouders zonder medelijden hele volkeren hebben uitgebuit! Hoe hypocriet kan een mens zijn!
Swiwi

#118 Rechtsgang

2012-09-27 10:13

Met alle respect lees ik bij veel geplaatste opmerkingen emotioneel geleuter. Ik nodig allen uit, dus ook degenen die vanwege hun rechtvaardigheidsgevoel Julio aan het kruis willen nagelen, vanuit datzelfde gevoel de petitie zo snel mogelijk te ondertekenen. Julio heeft recht op een rechtvaardig proces!


Gast

#119

2012-09-27 16:42

Het is een schande dat de Nederlandse regering , dit maar lijdzaam toelaat.

Mensenrechten , eerlijke rechtsgang.

Waar is de Premier van Nederland?

Hr. rutte doe er wat aan, ipv al ons geld weggeven aan griekenland en consorten en de daar gehouden malafide praktijke.
Henk

#120 Re: Ik begrijp iets niet

2012-09-27 17:22

#13: democraat - Ik begrijp iets niet 

 Geachte "democraat " wat ik mis in uw betoog is wat wij gaan doen met de vader van prinses Maxima, Jorge Zorreguieta. Als iemand indirect aan misdaden tegen de menselijkheid heeft meegewerkt is hij dat toch wel, maar ik hoor u hier niet over. En uw opmerking dat het "aangeven"moedig is, kennelijk bent u in het NSB tijdperk blijven stekken, iets waar veel Nederlanders nog steeds last van hebben.

 

punthoofd

#121

2012-09-28 14:20

Het is goed om aandacht te geven aan dit staaltje twijfelachtige rechtsgang in Argentinië, en ook in Nederland.

Gast

#122 Succes

2012-09-29 00:53

Ik hoop dat het lukt
Groetjes fleur ! :)
jessica

#124

2012-09-29 07:38

Hoop dat hij snel vrij gelaten wordt, dit is onmenselijk.
Jeroen

#125 Eerlijke processen bestaan niet in Argentinië

2012-09-29 09:14

Eenieder die denkt dat hij deze man bij voorbaat moet veroordelen wil graag wijzen op het feit dat nog niets is bewezen. Als deze man al heeft gevlogen voor het regime deed hij dat in dienst van. Ik denk niet dat als je er bij betrokken wordt dat je er zelf iets tegen kan doen, weigeren betekende dat je ook bij de mensen in het ruim mocht gaan zitten. Wij moeten dat als Nederlanders toch allemaal weten? Hoeveel jonge Duitsers hebben hier huilend in het veld gelegen omdat ze een bevel hadden gehad?

Denk dat dhr. Poch beschermd had moeten worden ipv uitgeleverd. Wij hebben de vader van ons toekomstig koningin toch ook niet zo verketterd? Terwijl die man in de regering zat!

Wij moeten ons best doen Dhr. Poch terug te halen naar Nederland. Mocht dan alsnog blijken dat er feitelijk bewijs bestaat, en geen roddel en achterklap, dan kunnen we hem hier een eerlijk proces geven. In Argentinië wordt hij gebruikt door het huidige regime om zich los te maken van het verleden, een eerlijk proces zal dat daar niet worden.