GESLOTEN! Landsmeer: steun aan onze Burgemeester!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie GESLOTEN! Landsmeer: steun aan onze Burgemeester!.

zeer verontwaardigde Landsmeerder

#176 steun aan de burgemeester

2012-09-24 18:22

zouden de heren en dames van de raad nog weten wat ze hebben geschreven op de site van de gemeente?
zal even het geheugen opFrissen.

Bezwaarschrift indienen
Bent u het niet eens met een besluit van het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad of de burgemeester van de gemeente Landsmeer? Dan kunt u een bezwaarschrift indienen . Het bestuursorgaan (college, burgemeester of de raad) moet het genomen besluit dan heroverwegen. Dit betekent dat het bestuursorgaan gaat beoordelen of het bezwaarschrift gegrond is en of het besluit al dan niet terecht is genomen.

De Algemene wet bestuursrecht (Awb) schrijft de behandeling van bezwaarschriften voor.

en daar het verhaal van de Heer Remkes nog eens bij nemende is toch maar een besluit mogelijk.
Opstappen Raad.

boze burger

#177 Re: Re: op 171

2012-09-24 18:29

#174: op en top Landsmeerder - Re: op 171

wat hebben ze ooit gezegd over integriteit op de gemeente site.

Of zijn we dat in eens vergeten als de Familie met geld wappert.

heren Prins en MonteBan?

 

Integriteitsbeleid

De gemeente Landsmeer bevordert de integriteit van
de ambtsuitoefening van bestuurders en ambtenaren. Burgers, bedrijven, bezoekers
en organisaties moeten kunnen rekenen op een actief, open, integer en
professioneel functionerend overheidsapparaat.

Integriteitsbeleid

De gemeente Landsmeer bevordert de integriteit van de ambtsuitoefening van bestuurders en ambtenaren. Burgers, bedrijven, bezoekers en organisaties moeten kunnen rekenen op een actief, open, integer en professioneel functionerend overheidsapparaat.

 

Pieter

#178 Re: Re: op 171

2012-09-24 19:23

#174: op en top Landsmeerder - Re: op 171

Ja, maar heel veel inwoners van Landsmeer hebben familiebanden dus dat is niet zo bijzonder en het is ook niet aan de orde.

Denk dat Remkes wel de vinger op de zere plek legt. De raadsleden hebben een onvoldoende zakelijke afweging gemaakt of er met een voldoende positieve houding is gewerkt aan de intentieverklaring.

Vincent Dennis

#179 Ledenvergadering VVD

2012-09-24 20:18

Zal mij benieuwen wat de ledenvergadering van de VVD doet met de uitspraken van Remkes, de BVL en een groot deel van de inwoners van Landsmeer...

Gast

#180

2012-09-24 20:21

familie banden , . . .OK en in elke gemeente helpt de 1 de ander wel eens tegen de regels in.

maar als je systematisch jezelf en al je familie en vriende gaat bevoordelen met het kopen van woningen en bouwvergunningen en het verkrijgen van aanbestedingen dan praat je over iets meer dan familie banden.
daar komt de kreet " mafia " ook vandaan die hier al eens geuit is

als je familie huizen kan bouwen voordat de vergunning is verstrekt en de bezwaar procedure's zijn afgerond . . . . . . . moet ik verder gaan ??

 

nogmaals de petitie gaat over het aanblijven van Astrid Nienhuis. maar de discussie hier en in t dorp, met name onder de " echte " Landsmeerders  (die alles hebben meegemaakt met deze 3 heren)  en geen enkele belangen hebben met hun, gaat meer en meer over deze 3 raadsleden , hun asociale gedrag van de laatste jaren en de vraag of zij wel op hun plek moeten blijven zitten.

ik kijk ook vol verwachting uit naar morgen avond en de resultaten van de gesprekken die dhr. Remkes deze week nog heeft met o.a. Astrid Nienhuis.

jan van tiny van pieter de Boer de metselaar

#181 Re: Ledenvergadering VVD

2012-09-24 22:13

#179: Vincent Dennis - Ledenvergadering VVD

beste Vincent Dennis.

ken je de struktuur van de VVD in Landsmeer?

de heer Monteban heeft alle touwtjes in handen.

ook het secr. van de VVD Landsmeer in bij hem aan huis gevestigd.

denk dat de leden bij deze onderkoning van Klein Sicilie iets van de grond krijgen als zij dat al zouden willen.

de enige die er tegen in durfde te gaan  is Mark de Jong en heeft Monteban laten vallen.

denk niet dat er vanavond in het dorpshuis iets uitkomt.

ben bang dat hij  (Monteban) vanavond nog steviger  in de partij zadel probeerd te komen zitten door alles zo te draaien en te ontkenen dat alle neusen weer zijn kant op staan.

dat is hem al zovaak gelukt.

ook toen hij Quakernaat aan de kant zetten.

deze man heeft tentakels tot diep in zijn omgeving.

niksnut

#182

2012-09-24 23:34

wat is er in het dorpshuis dan ??
Gast

#183 Re:

2012-09-24 23:43

#182: niksnut -  

 Algemene Ledenvergadering VVD. Spannend dus. Afvaardiging van Kamercentrale is ook aanwezig....

niksnut

#184

2012-09-25 00:19

ok
niet mee gekregen

maar daar gaan wij niks van horen whahahah
peter van tiny van pieter de Boer de metselaar

#185 motie

2012-09-25 13:57

bron LOL
Motie tegen de motie opzeggen vertrouwen Burgemeester Landsmeer
De oppositiepartijen D66, CDA, GroenLinks en Positief Landsmeer zullen in de raadsvergadering van 25 september a.s. een motie indienen waarin wordt voorgesteld dat de gemeenteraad de motie van wantrouwen tegen de burgemeester die op 13 september 2012 werd aangenomen wordt ingetrokken, de burgemeester alsnog de kans krijgt haar werk uit te voeren en het college de opdracht krijgt de rest van deze raadsperiode professioneel samen te werken en daarbij persoonlijke gevoelens opzij te zetten.

De indieners zijn van mening dat de strekking van de motie van wantrouwen van 13 september niet in overeenstemming is met de conclusies die de onderzoekers de heren Leeuwe en Oppenhuis de Jong in hun eindrapport hebben getrokken.

Indien de motie van de oppositiepartijen geen meerderheid krijgt (veel zal afhangen van het stemgedrag van leden van de VVD- en PvdA-fracties) zullen zij aan motie van wantrouwen tegen de wethouders Monteban en Prins indienen omdat zij zich niet hebben gedragen conform de intentieverklaring om samen te werken zoals die in zijn vergadering van 11 juli 2012 door de gemeenteraad van Landsmeer werd vastgesteld.


mijn mening


waarom niet meteen een motie van wantrouwen ??? hun gedragingingen zijn al een feit , daar verander je niks meer aan , en als de motie tegen de motie opzeggen vertrouwen Burgemeester Landsmeer wordt aangenomen zitten beide heren waarschijnlijk gewoon hun tijd uit met een burgermeester die niets kan doen .

kan je nu al voorspellen wat er vanavond gaat gebeuren :( 

de Roerdomp

#186 weghouder

2012-09-25 15:22

monteban durft zeker niet meer door de dorpsstraat naar huis ik zag hem via de sluiproute
calkoenstraat gaan.

Gast

#187

2012-09-25 15:49

en dan achter de kerk om ???


whahahahahahah


solly
vakantieganger

#188 Re:

2012-09-25 18:03

#66: een ondernemer uit Landsmeer -

Als u dit over een persoon durft te schrijven, zou het dan niet eerlijker zijn als u erbij vermeld wat uw naam is? Ik vind dit wel een heel ernstige uitspraak. Wat heeft deze man U aangedaan, waardoor u zo reageerd?

vakantieganger

#189 Re:

2012-09-25 18:16

#104: ik -

Wist u dat mw. nienhuis aan toneel doet/gedaan heeft?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-09-25 18:18


jan van tiny van pieter de Boer de metselaar

#191 burgemeester

2012-09-25 18:29

als het zo loopt dat de heren en dames in de raad hun motie intrekken dan geven ze Mw Nienhuis de ruimte haar werk voort te zetten en zullen er op termijn als nog koppen rollen denk ik.
helemaal ongeschonden komen de heren niet uit de strijd en bij de volgende verkiezingen hebben ze niet veel crediet over en verdwijven ze van zelf

vakantieganger

#192 Re: Re: op 171

2012-09-25 18:33

#174: op en top Landsmeerder - Re: op 171

Gek hé, Als je in een dorp woont. Komen de namen vaak overeen.

zonaanbidster

#193 Stoppen!

2012-09-25 18:46

Wordt het niet eens tijd om te stoppen met deze site? Ging dit niet alleen om de handtekeningen? Het wordt zo wel erg persoonlijk, dit is volgens mij niet helemaal de bedoeling. Men zegt nu zo snel dingen die ze misschien helemaal niet bedoelen. (of juist wel) Het gaat zo makkelijk onder een andere naam uitspraken doen. Niet doen dus! Denk ook eens aan de familieleden van de personen. Ook die worden erg geraakt. Wil men dit? Nee, toch.

blondie

#194 Re:

2012-09-25 20:01

#1: niksnut -

Niksnutten hebben niks beter te doen dan onzin te verkopen.

Paula Wals

#195

2012-09-25 22:59

Beste Vakantieganger, ik snap niet waar u zich mee bemoeit als vakantieganger zijnde. Vanavond was TOP ik heb diep respect voor Yvette en Vanitta die dit alles in gang gezet hebben. Toespraak van Vanitta was geweldig, applaus was welverdiend. Dames en vrijwilligers geweldig wat jullie voor ons dorp doen.
Michiel

#196

2012-09-25 23:19

Hulde aan Vanita en Yvette. Goede speech en er was genoeg pers bij om het vast te leggen. Ben er niet trots op maar misschien krijgen we nu van die kant wat druk om dit conflict op te lossen.

Meest memorable moment was het spontane applaus na de woorden dat de wethouders dan maar op moesten stappen.
niksnut

#197

2012-09-25 23:26

om te beginnen wil Vanita en Yvette complementeren met de zeer nette manier van verwoorden , zowel op het plein als in de zaal.
helaas heeft het geen enkele indruk kunnen maken (samen met de massaal toegestroomde dorpers) op de ontzettend domme en asociale wedhouders en bepaalde raadsleden.
met name dhr (deeuuuh) J.A. Brosse en dombo Smedeman wekte met enige regelmaat grote ergenis bij me op.
ongelovelijk wat een KLOOTZAKKEN zitten er daar op het gemeentehuis. stuk voor stuk


ook de voorzitter J.P. Osnabrug heeft voor de nodige irritatie mij opgewekt. de zeer knullige manier waarop hij te werk gaat en de VVD en PVDA wel aan het woord laat en de opositie konstant op de vingers tikt is niet normaal.

Ik ben heel erg bang dat dat TUIG ons dorp nu te grabbel heeft gegooit.
en ik vind dat ze een halt toegeroepen moeten worden. Het liefst had ik ze zelf de raadzaal uitgedragen en in de vuil container gedumpt , maar had geen zin om me handen vuil te maken aan die viespeuken.

tis ongehoord dat de stem van de dorpelingen kompleet genegeerd wordt , en dat kan en mag niet.
zeer verontwaardigde Landsmeerder

#198 raadsvergadering

2012-09-25 23:28

kom net uit het gemeentehuis.
triest heel triest zo  als deze raad met de petitie om is gegaan.
totale desitresse van de VVD en PvdA naar de burger.
kompleet genegeerd en aan de kant geschoven.
vooral een Heer Brosse met zijn betoog die kant nog wal raakt en een Heer Smedeman heeft naar de burgers nog heel veel uit te leggen over zijn halsstarigge houding en alleen maar zijn eigen iedeeen gelooft en totaal niet enig gevoel heeft voor zijn burger die hij vertegewoordigt.
hoe wij nu verder moeten weet ik niet maar dat de heer Remkes gaat ingrijpen staat vast.
en nu maar hopen dat we niet bij amsterdam worden geschoven.

Ps. gemmeente raad hartelijk dank voor deze weloverwogen en voor af vastgestelde beslissingen.
het heeft in iedergeval bijgedragen aan een onrustig dorp waarbij u alle creditiet heeft verspeeld.

Dr Klavan

#199 Beerput

2012-09-25 23:42

Mijn inziens zijn de wethouders bang dat door onze nieuwe burgemeester een beerput wordt opengetrokken waaruit blijkt dat het handelen van onze wethouders is strijd is geweest met de integriteit die men van een wethouder dient te verwachten. Vriendjespolitiek is hierbij het sleutelwoord denk ik. Ik ben van mening dat er onder onze oude burgemeester diverse portefeuilles zijn doorgeschoven naar deze wethouders, waardoor deze meer en meer bevoegdheden hebben gekregen binnen het dagelijks bestuur van onze gemeente. Mevrouw Nienhuis heeft dit waarschijnlijk gemerkt en dit een halt willen toeroepen maar wordt hierin belemert omdat dit een verschuiving in de "machtsverhouding" zou betekenen en een eventuele beerput zou kunnen opentrekken met betrekking tot het in het verleden gevoerde beleid. Kortom: als men langs het gemeentehuis loopt en men neemt een diepe ademteug door de neus, ruikt men het angstzweet.

Ik zeg: tijd voor een frise wind!
Bob

#200 Dekgedrag

2012-09-25 23:51

Er lijkt een patroon te zitten in het dekgedrag van de wethouders en de 8 raadsleden.
Niet alleen tijdens moties, maar ook op andere vlakken. Het lijkt wel een swingersclub. Leden van de raad dekken de wethouder, de wethouder dekt de gemeentesecretaris, de gemeentesecretaris probeert de secretaresses te dekken.....
Deze personen besturen Landsmeer???
Wel wil ik deze 8 raadsleden zoenen, want als ik genaaid ben, wil ik ook zoenen….