Neen tegen kappen Kennedybos!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen tegen kappen Kennedybos!.

ziekenhuis-bos

#26 Re: kennedybos

2012-10-03 19:51

#10: bellegemnaar - kennedybos

Allen naar de ziekenhuizen in Roeselare. Wij gaan al jaren niet meer naar Kortrijk wegens problemen. In kortrijk denken ze eerst aan hun factuur en dan aan de patient.

tezeta_cortoriaca

#27

2012-10-04 20:18

JFK zou zich omkeren in zijn graf. Zijn beetje bos aangetast wegens plannen-gefoefel. En dan ten voordele van dat misplaatste, lelijke, antipathieke ziekenhuis. (En van... wie?)

Succes met dat lint... Groeninge aan de groenen.
ex-leefmilieu-medewerker

#28 Volksverlakkerij

2012-10-04 22:39

Eerst een ziekenhuis plannen dat al een deel van de 'vrije' ruimte inneemt. Nadien zogezegd beseffen dat men een parking "vergat" in te plannen, nog later tot de ontdekking komen dat voor een helihaven op het dak de plannen vooraf moesten gemaakt zijn ivm stevigheid van het gebouw ... och ja, dan leggen we dat toch even in dat 'leeg' gebied achteraan, dan - oeps- ook vergeten .. die auto's moeten toch langs ergens ons ziekenhuis kunnen bereiken, hé ... ook geen probleem, we pikken gewoon een stukje bos in ... Bos???? Ach die oude bomen die zullen toch ook vanzelf wel eens omvallen, we kunnen ze dan evengoed nu al kappen ... Omdat de grote dames en heren heel goed vooraf wisten dat het volledige plan nooit goedgekeurd zou worden, hebben ze het gewoon opgedeeld in kleine, hapklare brokjes die de dames en heren politiekers ons rustig aan konden voeren. Denken zij nu echt dat wij te dom zijn om hun trukjes te doorzien?
Hoe lang zal het duren voor er weer sprake is van de aanleg van een grote parking binnen in het ei???? Tot een volgende succesvolle beurs ...
En dan verwachten ze nu van mij dat ik bij de komende verkiezingen stem voor partijen die dit allemaal goedkeuren?
Komaan zeg!

Gast

#29

2012-10-05 01:21

Het is al compleet onzinnig dat ze een ziekenhuis inplannen tussen de libel en het Kennedybos. Kortrijk die zo'n schaarste aan groen heeft zou met die ruimte echt betekenisvol groen kunnen aanbieden op fietsafstand van het centrum. Als er dan een ziekenhuis moet komen kunnen ze die dan beter in eens 10 verdiepen hoog bouwen zodat ze de ruimte optimaal benutten. Maar nee, het weinige groen dat we hebben moet er aan geloven.


Gast

#30

2012-10-05 08:19

Tijd dat de bomen i.p.v. de auto's koning worden in Kortrijk.
Pezewever

#31 Bos versus Beton

2012-10-05 10:50

Red het Bos en vele andere , tegen de blinde hebzucht van de " Betonbaronnen " met hun knechten-meiden " ! Weer wordt het bewijs geleverd , dat de politieker vals speelt . Stem dus niet op hen !
boompje

#32 "plant een boompje in het mos, dan groeit er hier een bos!"

2012-10-05 19:24

zo'n 28 jaar geleden woonden wij op Rodenburg en hielpen we met het fantastische Rodenburgschooltje mee met de actie 'plant een boom'. ik ken zelfs nog het liedje dat we destijds zongen! ik vertelde dit recent aan mijn 3.5 jarig dochtertje die super trots was op haar mama en die sindsdien elke dag vraagt om nieuwe bomen te planten in onze mini-stadstuin ;)
waar is kortrijk in godsnaam mee bezig????
moet het weer DESIGN zijn?
Gezond Verstand

#33 Afblijven van het bos

2012-10-06 10:15

Ongelooflijk hoe weinig mensen kunnen beslissen in naam van anderen die dit NIET willen, het verwijderen van het kennedybos. Ze zijn volop aan het werken aan het ziekenhuis, waarom dan geen ondergrondse garages en verbindingen met het ziekenhuis (zoals in luchthavens). 40 jaar sparen om een bos aan te leggen en dit dan in 1 jaar volledig vernietigen, voor wat ???? Vroeger reed er een tram, ze doen hem weg en nu willen ze hem terug ! BEGRIJPEN WIE BEGRIJPEN KAN !!!, niet moeilijk dat er dan geld tekort is, als dit allemaal beslist wordt door 'intelligente, geleerde' mensen, laat ze dan maar eens hun licht opsteken bij de 'gewone' burger, die WEL hun huishouden runnen als een goede huisvader.

Gast

#34

2012-10-07 10:22

we hebben al zo weinig bos, dit bos is zuurstof, houden dat bos
Hilde

#35

2012-10-07 20:58

Ik zat indertijd vlak op kot bij het Kennedybos en vond het zalig om wat groene ruimte in de stad te hebben. Ik zou het dan ook zeer jammer vinden dat dit aangetast wordt. Vandaar graag mijn steun voor deze actie.
groentje

#36 groen

2012-10-28 22:37

laat dat beetje natuur in kortrijk

Gast

#37

2013-01-27 18:17

er verdwijnt meer groen in onze provincie dan er bijkomt, dat is heel negatief