WILDBEHEER BLIJFT NOODZAKELIJK

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie WILDBEHEER BLIJFT NOODZAKELIJK.


Gast

#1

2012-08-30 18:18

Jacht moet kunnen, als alle jagers zich gedragen naar de regels die er zijn.
Silure

#2

2012-08-30 19:42

Hoe je het ook went of keert jacht zal altijd noodzakelijk blijven. Zelfs in dunbevolkte landen als Noorwegen is dit nodig dus zeer zeker ook hier in Nederland. Doe je dit niet dan zullen de gevolgen binnen 2 jaar rampzalig zijn en erg moeilijk weer terug te draaien.

Gast

#3 Re:

2012-08-30 22:39

#1: -

helemaal mee eens


Gast

#4

2012-08-30 23:26

Natuurlijk moet wildbeheer doorgaan! Als betrokkenheid bij het wild verloren gaat, gaat de wildstand verloren.
Knieft.

#5

2012-08-30 23:36

Vooral in een "cultuurnatuur" is jacht en beheer noodzakelijk. Iedereen zowat wiedt zijn tuin. Ook dieren zullen geschoten moeten worden om een evenwicht te geven. In de tijd dat de vossenjacht gesloten is geweest heeft dit op zich prachtige dier zich kunnen ontwikkelen tot een plaag die tot de tuinen in de stad heeft doorgedrongen.
Een grote populatie ganzen is hier 's zomers aanwezig en vormt een gevaar voor het vliegverkeer.
Reeën, damherten, wilde zwijnen vormen een gevaar voor de verkeersveiligheid.
Een jager is betrokken bij het welzijn van een goede, normale stand aan wild. Hij zal er alles aan doen, binnen de wet, om dit zo te houden.

Gast

#6

2012-08-31 12:31

Wildbeheer in NL blijft inderdaad noodzakelijk.
Aangezien we een cultuurland zijn moet er gestuurd worden om de populaties van alle soorten in balans te houden. Dit betekend het helpen bevorderen van sommige soorten en het inperken van de populaties van andere soorten. Cultuurvolgers hebben de neiging om dusdanige grote populaties te vormen dat ze andere soorten verdrukken, voor grote schade aan de cultuurgewassen zorgen en uit eindelijk bij populaties die excessief groot zijn tot ziektes leiden (wat vaak een bijzonder harde manier van sterven is voor het wild, b.v. myxomatose). Omgekeerd moet er ruimte en rust zijn voor de cultuur vliedende soorten. En dit hele verhaal weer in balans met de overige bewoners/gebruikers van een gebied (de mens EN het overige wild)

Anonymous

#7 de ree jacht

2012-08-31 15:26

welk mooier iets kan er zijn dan 4 avonden op de hoog zit voor die reebok die de orde verstoort en welk genoegen is het om na het schot na een week de rust te zien weergekeerd

Gast

#8 Re: de ree jacht

2012-08-31 18:13

Liever de wolf, dan deze extensieve veehouderij in ons cultuurlandschap.

Gast

#9

2012-09-01 09:18

Niemand zit op een ontmoeting met een beer wolf of linxs te wachten mede daar deze geen onderscheid kan maken tussen wild de mens

Onbegrijpelijk, dat er nog mensen op vakantie naar Duitsland en Frankrijk durven.
Leo van Malsen

#10 Wildbeheer noodzakelijk

2012-09-01 13:27

Van natuur is in Nederland geen sprake, we leven in 1 groot cultuurgebied. Dat betekent dat er geen ruimte is voor natuurlijke werking van natuurlijke systemen, alles is/wordt immers met mensenhanden aangelegd/onderhouden. Dat betekent dat onze omgeving kunstmatig in stand wordt gehouden. Het gevolg is ook dat je kunstmatig moet ingrijpen in populaties etc om een gezonde balans en een zo divers mogelijke biodiversiteit te behouden. Om deze reden zijn jagers onmisbaar in ons huidige landschap. Het zijn goed opgeleide vrijwilligers die zeer veel bijdragen aan ons 'natuur'behoud. Kosteloos, met als enige beloning het nu en dan oogsten van hun stukje scharrelvlees en natuurlijk het genieten van de biodiversiteit in 'hun' veld.
Leo van Malsen

#11 Re:

2012-09-01 13:29

#9: -

Wellicht komt dat omdat in die landen veel meer ruimte is om zicht terug te trekken dan bij ons het geval is....


Gast

#12

2012-09-01 15:57

petitie is zinloos, het staat bij voorbaat al vast dat beheer noodzaak is.

Gast

#13 Re:

2012-09-01 17:59

Is dat wel zo?
Wildbeheer lijkt zo ongeveer hetzelfde, als in je broek plassen met een donker pak aan:
Het geeft een warm gevoel en niemand merkt er iets van.
Jaar na jaar wemelt het immers van de kraaien, kauwen, houtduiven en ganzen.

Gast

#14 Re: Re:

2012-09-01 21:02

#13: - Re:

Toch niet helemaal.

Waar je nu op doelt is schade bestrijding.

Dat is verjagen met ondersteunend afschot.

Deels is het idd het proberen in toom te houden van deze soorten, maar de nadruk ligt op het verjagen.

En soortgenoten die dood uit de lucht vallen zijn redelijk effectief.

Effectiever als verschrikkers, knalapparaten en wapperende linten.

EU-lid

#15

2012-09-02 07:36

Misschien moet er nu maar een nationale jachtstaking afgekondigd worden door de JO's. Na een jaar kunnen de jagers dan tegen een uurloon worden ingezet. Probleem is dat jacht nu als ee hobby gezien wordt en men dat steeds weer bekritseert. Jagers, blijf niet gratis werken!

Gast

#16 Re: 15

2012-09-02 09:47

De wolf die tippelt vandaag of morgen de grens wel over, dat is een cultuurvolger.





















Bobby

#17 Wildbeheer

2012-09-02 13:40

Goed wild beheer blijft noodzakelijk
shelby

#18

2012-09-02 14:18

Geen beheer is wanbeheer, hiervan zijn al voorbeelden genoeg geweest. Bijvoorbeeld de grote sterfte van dieren in de Oostvaardersplassen, grote overlast en overschot van ganzen en de achteruitgang van weidevogels en klein wild door de bescherming van de vos.
Diana

#19

2012-09-02 22:43

Goed iniatief!

Gast

#20

2012-09-03 09:07

Jacht en beheer moet blijven

Gast

#21

2012-09-03 12:33

Teken de petitie niet, maar heb nog wel een tip voor je.
Voor je de petitie naar dat (zeldzame) jachtminnend kamerlid opstuurt, moet je er nog even de spellingscontrole overheen halen.
Kijk dan naar de suggesties bij het woordje "linxs".
Nu geen "links" kiezen, want daar ben je allergisch voor.
Maar die andere.
Staat wat minder slordig voor een wildbeheerder, temeer daar het aantal handtekeningen ook al geen vetpot is.

Gast

#22

2012-09-03 18:48

Goed verhaal,jagers zijn veldmensen.
Die meer doen dan alleen jagen.
bijv:weidevogelbeheer,mollenvangen.
Jagers weg betekend veldmensen weg.
Geen overzicht meer over de wild populatie.
En andere ontwikkelingen in het veld.
Niet te vergeten meer vrijspel voor stropers.

vriendelijke groet

IJpe Westra
van der Kleij

#23 weg met de jacht

2012-09-08 23:19

Al jaren overlast van jagers heb ik, kan ik daar ook een petitie voor openen? Ze schieten maar wat rond en komen ongenodigd op mijn grond terecht wat schade geeft aan mijn eigendommen. Verder zie ik ontzettend veel misstanden in de jacht om mij heen en ja ik ben boer en ik krijg vaak sommen geld geboden door jagers om op mijn land te mogen jagen. Ik wil dat absoluut niet maar ze blijven maar zeuren. Mensen die schieten voor hun hobby zijn niet helemaal fris. En met die landbouwschade valt het reuze mee hoor, ik kan er nog steeds van leven. Laten die jagers maar eens een poosje gaan staken dan bloeit de natuur weer op, geen gestress meer voor de in het wild levende dieren. Laat ze toch eens met rust. Ik spreek ook wel jagers en als ik ze hoor praten over hoeveel genoegen ze er in scheppen om een dier te doden, echt misselijk word ik er van. Sadistische trekjes, ik kan er geen ander woord voor bedenken helaas.

Gast

#24 Re:

2012-09-09 04:45

#22: -

Fraaie veldmensen: de media staan bol met verhalen over misstanden tengevolge van de jacht.

En dan die roodkapje verhalen! Ha,ha,ha...!!!

Marie

#25 Re:

2013-07-27 19:58

#5: Knieft. -

Absoluut onjuist! Ik heb ze gesproken, ze hebben geen geweten. Jagers moorden niet met pijn in hun hart.

Jacht als "Natuurbeheer" is een fabel. Net als een voedsel tekort!
En daarbij, wij hebben het leefgebied ingenomen van de dieren. Wij zijn de plaag, niet andersom.
Moeten er in steden dan ook random mensen neer worden geschoten?

Je hebt de mens in deze wereld een hogere rang gegeven dan de mens in werkelijkheid heeft... en verdient.