Geen particulier vuurwerk meer!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen particulier vuurwerk meer!.


Gast

#351

2015-12-31 17:54

Dom gedoe al dat geknal. Slaat nergens op. De liefhebbers van deze vorm van geldverspilling kunnen voor dat geld beter een reisje naar Syrië boeken. Daar kunnen zij hun hart ophalen. De vuurwerkliefhebbers die na 24 uur gewond raken betalen de behandeling in ziekenhuis zelf. Eigenrisico.

Gast

#352

2015-12-31 18:04

omdat er teveel slachtoffers vallen. ik vind dat iedere gemeente een vuurwerkshow dient te organiseren.

Gast

#353

2015-12-31 18:05

Teveel letsel door vuurwerk. Bovendien is het milieuonvriendelijk en verkwisting van geld dat beter aan iets anders kan worden uitgegeven.

Gast

#354

2015-12-31 18:28

De huisdieren, maar ook de buitendieren raken in paniek,in angst.
Verbied het totale particuliere vuurwerk !

Gast

#355

2015-12-31 18:52

Ik ben dat geknal HELEMAAL zat, de dieren steeds in de stress, ik ben een week bezig met de honden om een knalvrij plekje te zoeken voor een wandeling, maar overal word je bestookt.
het is alleen leuk 12 uur in die ene nacht, dan kan je je maatregel nemen .en er van genieten, nu alleen maar boos ervan en dat terwijl het een belangrijke week van het jaar is.
STOP met die geldverspillende gevaarlijke,onbeleefde hobby.

Gast

#356

2015-12-31 19:38

Huisdieren worden van vuurwerk onrustig. Dit leed kan met dus voorkomen door het particulier afsteken te verbieden. Dan heb ik het nog niet over ongelukken die er gebeuren. Triest. Feest vieren kan ook op andere manieren. Daar is niet speciaal vuurwerk voor nodig.

Gast

#357

2015-12-31 19:55

Ik vind al jaren dat vuurwerk slecht is voor het milieu. En ik vind het zielig voor de dieren.

Gast

#358

2015-12-31 19:59

Luchtvervuiling.Dieren van slag,het lijkt wel oorlog.ik was 12 jaar en zag van dichtbij dat iemand zijn hand uit elkaar gerukt werd door rotje.
Zonde van het geld en te veel ongelukken met het te vroeg of te laat onsteken.

Gast

#359

2015-12-31 19:59

Omdat er heel snel een einde moet komen aan deze gehoor-terreur voor mens en dier

Gast

#360

2015-12-31 20:07

Vuurwerk is gevaarlijk, vervuilend en maatschappij ontwrichtend. Beter georganiseerd proffessioneel vuurwerk op locaties die daarvoor geschikt zijn. Scheelt veel slachtoffers bij mens en dier.

Gast

#361

2015-12-31 20:34

Ik vind dat geknal maar niks. Professioneel siervuurwerk, dat vind ik mooi.

Gast

#362

2015-12-31 20:39

Luchtvervuiling..geldverkwisting..rotzooi opruimen van die onzin..dierenleed..
gehoorbeschadigingen en andere letsels.
Lijkt wel oorlog..begrijp niet wat er leuk aan is dat knallen.

Gast

#363

2015-12-31 20:52

Overlast voor mens, huisdier en zeer gevaarlijk voor niet-huisdieren en geleidehonden. Besteedt het geld liever aan nuttige zaken zoals KWF, KIKA enz. enz.

Gast

#364

2015-12-31 21:32

vanwege de doodsangst van dieren. Zelfs de vleermuizen zijn uit hun winterslaap geknald en vliegen in doodsangst rond in n.b. Amsterdam

Gast

#365

2015-12-31 22:24

Is het hier oorlog?

Gast

#366

2015-12-31 22:26

Vanwege de enorme angst van dieren ervoor, zelfs vleermuizen worden uit hun wiinterslaap geknald in n.b. Amsterdam. Onze honden zijn totaal overstuur. En dan nog de luchtvervuiling. Pure terreur.

Gast

#367

2015-12-31 22:28

Het is verschrikkelijk, lijkt wel oorlog. Mijn hondje heeft er stress van. Het zou gezellig feestelijk moeten zijn, maar de afschuwelijk al dagenlang harde knallen geven hiervan geen blijk
Hoop van harte voor het milieu, voor de dieren en voor ons mensen particulier vuurwerk voorbij is!
bieslook

#368 Re: De pracht van rozen in de lucht

2015-12-31 22:33

#12: Retteketet - De pracht van rozen in de lucht 

 Er was inderdaad een tijd dat het mooi en gezellig was Maar nu al dagenlang knallen die amper verdraagbaar zijn voor mens en dier, lijkt meer op oorlogsgeweld dan een feestelijkheid


Gast

#369

2015-12-31 22:50

Oud-en-Nieuw is voor mij al jaren geen feest meer vanwege het vuurwerk. Het lijkt wel steeds erger te worden. Al de hele week worden hier vuurwerkbommen gegooid. Vandaag, Oudjaarsdag hoor ik al de hele dag gigantische knallen, doodziek wordt ik ervan , de héle dag. Ik maak me zorgen over de zwanen die hier in de wijk leven. En over andere dieren , katten, honden, vogels. Vlak achter seniorenflats is hier een soort van parkje , hier wordt veel van die troep afgestoken. De mensen schrikken zich kapot , van de week om half een s'nachts ging er zo'n vuurwerkbom af. Verder voelde ik mij vandaag op de fiets niet veilig. Iemand die vanuit een andere plaats hier was gekomen zei dat het hier wel oorlog lijkt. Vanmiddag hing er al een brandlucht buiten. Ik ben Oud-en-Nieuw op deze manier écht helemaal zat.

Gast

#370

2015-12-31 22:58

Waarom die overlast

Gast

#371

2015-12-31 23:06

verstoort de hele dierlijke natuur....

Gast

#372

2015-12-31 23:11

Ik heb al eerder een dergelijke petitie ondertekend. Het aantal handtekeningen dat nodig is om het onderwerp in de Tweede Kamer te doen belanden is toen gehaald. De Tweede Kamer heeft het onderwerp terzijde gelegd. Nu maar hopen dat het gezegde 'de aanhouder wint' geen holle frase is...

Gast

#373

2015-12-31 23:36

Milieu vervuiling. Geluidsoverlast. Grote Angst.
Wat houd openbaar maken van je handtekening in ?

Gast

#374

2016-01-01 01:32

Vuurwerk van tegenwoordig zijn net bommen geworden. Veels te gevaarlijk.

Gast

#375

2016-01-01 03:33

De overlast en gevaar door vuurwerk welke 1,2 weken voor 1 jan. en 1-2 maanden na 1 jan. al begint en eindigt. Vooral kinderen, dieren moeten het ontgelden. En de schade die wordt aangericht, vorig jaar ging een metalen afvalbak door zo'n zware bom door onze ramen en dat zal niet alleen bij ons gebeuren. De bestuurders v.d. overheid zijn erg laks en zien al jaren de ernst niet in. We willen een gezellig feest vieren maar dat gebeurt bij heel veel mensen niet omdat ze met de zenuwen in hun lijf rondlopen om de kinderen en dieren op te vangen en de nachtrust die men al weken moet missen want ze gooien in de avond/nacht hun gevaarlijke speelgoed lachend in het rond, ze weten dat ze rotzooi trappen en de mensen pesten. De bestuurders doen niks, want het gaat wel over !!!!?? Wanneer komen er weer aangename feesten? Als iedereen zich aan de regels houdt is het zo opgelost, maar de asociale groep die de regels overtreden moet met een flinke boete, te beginnen met € 1000 (ouders zijn ook verantwoordelijk) wakker geschud worden, eventuele schade aangericht ook verhalen. Het zal erg zeer doen maar de rust en gemoedelijkheid c.q. gezelligheid zal wederkeren en de politie kan hun tijd beter aan iets anders besteden.Ik hoop dat de bestuurders wakker worden en krachtdadig optreden, durf grenzen aan te geven. Dat wordt ons toch ook geleerd bij de opvoeding.