Geen particulier vuurwerk meer!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen particulier vuurwerk meer!.


Gast

#301

2015-12-30 22:58

Omdat ik dieren heb die ook vuurwerk eng vinden.
zelf schrik ik me al rot laat staan mijn dieren die veel beter horen.
vorig jaar zijn er ook al dieren omgekomen ivm vuurwerk.
afschaffen die handel.
organiseer als stad/gemeente een gezamenlijke oud en nieuw op 1 centraal punt

Gast

#302

2015-12-30 23:20

het moet nu eens eindelijk gedaan zijn met dieren te laten schrikken en de dood in te jagen door dat onzinnige vuurwerk ,ze zouden hun geld beter kunnen besteden aan het redden van dieren ,zouden ze tenminste nog iets nutig doen .de idioten

Gast

#303

2015-12-30 23:22

Men kan blijkbaar niet respectvol omgaan met mens en dier en teisteren ze met kinderachtig gebruik van vuurwerk. Er ligt vast wanneer er afgestoken mag worden maar geen haan die er naar kraait als er gedurende het hele jaar continu vuurwerk wordt afgestoken. Er is compleet geen toezicht op en handhaving van de regeltjes. Dan maar stoppen met verkoop aan particulieren en diegene straffen die nog afsteken.

Gast

#304

2015-12-30 23:22

Deze jaarlijkse ellende van vernieling, vervuiling, angst en (gemeente) eigendommen moet stoppen!

Gast

#305

2015-12-30 23:25

Er vallen veel te veel slachtoffers onder de dieren, die vaak radeloos van angst zijn. We zien dat al jaren bij onze eigen honden.

Gast

#306

2015-12-30 23:51

Ik zie hoe de dieren schrikken

Gast

#307

2015-12-31 03:15

Dierenvriend

Gast

#308

2015-12-31 06:08

Honderden gewonden, veel schade, auto's in de brand, dieren gestresst, kost allemaal te veel geld, ook. Liever een mooie vuurwerkshow !

Gast

#309

2015-12-31 06:25

Weg met die ellende..... Slecht voor mens, dier & milieu. Alleen maar goed voor de omzet & schatkist.

Gast

#310

2015-12-31 07:05

Laten we allemaal tekenen.
Vooral dieren zijn dagen / weken ervoor en erna vreselijk de dupe van dit belachelijke volksvermaak die elk jaar steeds grimmiger wordt. (steeds harder, gevaarlijker)
Waarom kon het vroeger wel netjes en nu niet meer?

Gast

#311

2015-12-31 07:43

Tegen de luchtverontreiniging, tegen geldverspilling, tegen knallen vanwege huisdieren.

Gast

#312

2015-12-31 07:52

Omdat ik ieder jaar het weer een vreselijke dag vind voor alle dieren met name mijn lieve hond. Die zoveel van mij houd door mij te willen beschermen en haar territorium. Het is gewoonweg zielig te zien hoe ze van zich af blaft, door het huis rent, bij mij blijft. Vreselijk. Daarom vind ik deze petitie geweldig. Het moet stoppen en laten we alsjeblieft de geesten verjagen met een gezamenlijke geweldige laserlichtshow zonder knallen.

Gast

#313

2015-12-31 08:03

Omdat ik het vooral verschrikkelijk vind voor de (huis)dieren. Die kunnen zich al niet zelf verdedigen en bovendien klinken de harde klappen van het vuurwerk vaak nog veel harder voor dieren dan voor mensen. Ik ben er zelf ook bang voor en heb vuurwerk nooit leuk gevonden, alleen veilig binnen, vanaf een afstand.

Gast

#314

2015-12-31 08:11

Omdat er té veel ongelukken gebeuren, waardoor mens én dierschade ondervinden met onherstelbaar resultaat.
Als dit per gemeente geregeld wordt op 'n vaste plaats, waar door proffesionals 'n mooie vuurwerk show wordt gegeven, hebben de liefhebbers toch iets feestelijks om naar te kijken.

Gast

#315

2015-12-31 08:18

Omdat veel mensen niet met vuurwerk om kunnen gaan! Dat is al vele jaren duidelijk!

Gast

#316

2015-12-31 08:38

Tegenwoordig wordt in de hele maand december al geknald en het lijken wel bommen.
De dieren zijn dan helemaal van slag en doodsbang.
Zelf schrik je er ook van en het maakt meer kapot dan wat anders.
Hoeveel kinderen moeten nog ledematen en ogen verliezen, hoeveel mensen dakloos worden, omdat er vuurwerk door de brievenbus wordt gegooid.
Houdt het centraal in een mooi openbaar vuurwerk zonder geknal.

Gast

#317

2015-12-31 08:41

Omdat mensen die vuurwerk afsteken vinden dat ze zich niet aan de wet hoeven te houden. Het is niet allen op Oudejaarsavond. Hier begint het eind oktober. En dan hebben we het over Enschede, de plaats waarvan je zou denken dat ze vooraan staan om vuurwerk te verbieden.

Gast

#318

2015-12-31 08:54

Ivm de dieren en gewoon levensgevaarlijk

Gast

#319

2015-12-31 09:15

Mijn dieren (2 pony's en 2 hondjes) staan doodsangsten uit, ze zijn zo gestrest, en ikzelf ook. Ik schrik me dood van die knallen, dat geeft mij ook erg veel stress.
Als er nou echt alleen om 12 uur 's nachts afgestoken zou worden, dan is het nog te overzien, maar ze steken een paar dagen vuurwerk af en dat is gewoon écht veel te veel!
Ik kan nooit oud en nieuw vieren, ik sta met mijn doodsbange pony's onder de carport, en mijn vriend zit in de huiskamer met onze doodsbange hondjes. Ik vind dat echt een straf!! Als consumenten vuurwerk afgeschaft zou worden, dan kunnen mensen met dieren ook weer eens oud en nieuw vieren.

Gast

#320

2015-12-31 09:21

Wij weten dat het gehoor van dieren vele malen sterker is ontwikkeld in vergelijking met dat van de mens en toch dénken wij mensen intelligenter te zijn.. Nou, op 31 dec heb ik toch mijn twijfels en stel voor om Wereld Dierendag van 4 okt naar 31 dec te verplaatsen. Misschien helpt dit om het vuurwerk achterwege te laten.

Gast

#321

2015-12-31 09:51

Heb zelf een paarden in onze gemeente word er enorm veel vuurwerk afgeschoten, terwijl dit een gemeente is met meer paarden en andere dieren dan mensen. Maar niet omwille van mijn paard, maar zeker omwille van de dierenleed die ze aanrichten dat helemaal kan voorkomen worden.
Groetjes Rita

Gast

#322

2015-12-31 10:26

ik ben 75 jaar en ik schrik zo erg zodat ik bijna hartproblemen krijg, vuurwerk is niet erg maar het zijn complete bommen die af gaan.

Gast

#323

2015-12-31 10:26

onbegrijpelijk dat mensen knallen leuk vinden en ze alleen aan zichzelf denken :-(

Gast

#324

2015-12-31 10:28

Omdat ik in Enschede woon en in het rampgebied ben geweest in 2000.
Ik snap nog steeds niet dat de Gemeente Enschede geen algeheel vuurwerk verbod heeft afgekondigd.
22 doden en meer dan 900 gewonden is dat nog niet genoeg !!!

Gast

#325

2015-12-31 10:52

viert u ook al dagen vooraf nieuwjaar in uw stad ? ,de traditie van nieuwjaar vieren loopt steeds verder uit de hand ,dag en nacht gaan er knallen door je straat of er oorlog is te gek voor woorden ,vind het op oudejaarsavond best leuk vuurwerk te zien zeker die prachtige vuurfonteinen ook al gaat dit niet altijd zonder problemen of verwondingen echter dat ligt vaak wel aan de mensen zelf ,maar toch ben ik voor geen vuurwerk meer door particulieren ook met oog op de veiligheid van de kinderen U ook ? .dan teken deze petitie .,http://www.petities24.com/geen_vuurwerk_meer ,dutchartistjelke