Verhoging Sociale Huurgrens naar 43.000 EUR

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Verhoging Sociale Huurgrens naar 43.000 EUR.


Gast

#1

2013-02-07 10:54

Het is toch duidelijk?! dat de huurgrens van 34.229,- niet werkt.
De maatschappij laat mij continue buiten de boot vallen.

Gast

#2

2013-04-29 11:04

Steeds moet de burger de Hobies van de politiek in NL en EU financieren.

Gast

#3

2013-09-23 16:14

ik verdien teveel voor een sociale huurwoning, maar krijg geen hypotheek voor een koopwoning. wat overblijft is duur particulier huren. Ik betaal ook alimentatie maar hier wordt geen rekening mee gehouden. conclusie=onder een brug wonen!!

Gast

#4

2013-10-07 20:51

Helaaas gezien je net boven de huurgrens verdiend ben je genoodzaakt om een vrije sector woning te zoeken.

Gast

#5

2013-11-21 08:19

Het is onbetaalbaar geworden. Geen geld meer voor boodschappen.

Gast

#6 Re:

2013-11-21 08:22

#3: -

Ja triest.


Gast

#7

2013-11-21 21:21

Dit is een mooiere grens. Als je daar boven verdient kan je misschien wel iets kopen. En dan zal het nog niet heel veel zijn als je in de randstad woont.

Gast

#8

2013-11-21 21:22

Als je daar onder verdient kan sowieso niks. Niet huren en er is geen bank die je een hypotheek geeft voor een normale woning met twee kinderen.

Gast

#9 Re:

2013-11-26 14:26


Gast

#10

2014-03-13 15:27

Zit ook net boven de sociale huurgrens, nu telt het verzamelinkomen en je hebt pech als je zuinig geleefd hebt en dan het beperkte vermogen ook meeteld.
Dus advies is maak op dat vermogen voor een deel op want er zijn al plannen om het vermogen nog meer te belasten.
Beter zou zijn om naar het netto inkomen van iemand te kijken waarvan de standaard ziektekosten premie en eigenrisico al afgetrokken zijn, wat veel mensen moeten meestal het eigen risico al betalen.
Jhon Do

#11 Verkeerde beslissingen

2014-05-20 11:52

Ik verdien net 1000 euro boven de norm waardoor ik minimaal € 700/800 moet betalen voor een woning.

Ik red dit niet, dit komt mede door een vergoeding wat ik kreeg van me oude werkgever omdat ik weg moest door de crisis. Deze vergoeding is eenmalig maar wordt toch in me IB 60 verrekend. Belasting gebeld en hun kunnen hier niks aan doen, huurinstanties hebben hier begrip voor maar sturen me door naar de belasting om dit op zwart en wit te krijgen. Belasting heeft hier begrip voor maar kan dit niet wijzigen. Waarom is hier nooit aangedacht?

Ik heb nu tevens een leaseauto wat ik prive rij, en ja hoor. In 2013 heb ik al berekent dat ik weer paar honderd euro boven de norm zit. Prive bijstelling van me auto is 2700 per jaar maar ik verdien dit niet. Waarom is hier niet aan gedacht?

10% van de woningen mogen alsnog verhuurd worden aan mensen die boven de norm verdienen. Ik hoor bij die 10% maar wordt constant geweigerd als het erop aankomt om een huurcontract te tekenen. Waarom deze regel als die niet wordt toegepast?

De mensen die zulke beslissingen hebben genomen hebben hier geen last van en weten dan ook niet wat voor impact dit heeft op mijn toekomst. Ik vindt dit zeer kwalijk voor iedereen die hier betrokken bij is geweest en zolang wachten om dit recht te trekken.

Ik volg tevens een studie wat me bijna € 2000 euro per jaar kost en kan het niet veroorloven om een woning te huren boven € 700. Waarom wordt hier niet naar gekeken? Al deze factoren spelen een rol bij het nemen van zo een beslissing of op zijn minst een aparte regeling voor mensen in zo een situatie. Ik wens iedereen succes met hetzelfde probleem.

Regels zijn er om problemen op te lossen en wetten om te hanteren.