Drielse Kermis privatiseren NEE!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Drielse Kermis privatiseren NEE!!.

Een echte kermis vierder

#226

2012-01-11 19:55

Een echte kermis vierder

Om een oordeel te geven op de petitie vind ik wel dat er eerst veel meer
duidelijkheid had moeten komen van de Gemeente.
Het is zoals gewoonlijk hier bij de Gemeente dat communicatie niet het sterkste
punt is en dat we eerst weer eens negatief in het nieuws moeten komen.

Toch heb ik als kermis vierder die heel graag 4 dagen naar dit gezellige feest gaat
een paar misschien wel wat kritische vragen, die hopelijk door iemand beantwoord
kunnen worden.

In de begroting van onze gemeente staat staangelden kermis 50000,00 euro per jaar
Mijn eerste vraag is dan word dit bedrag opgebracht door de kermis exploitanten
alleen of betaald hier de horeca ook een groot gedeelte aan mee.

Zijn de bestaande kermis exploitanten gehoord in deze beslissing of zijn ze ook
verrast door deze handelswijze.

Zijn er misschien ook voorstellen geweest van de kermis exploitanten over het
uitbreiden met de vrijdag en verhogen van de ritprijs,anders praten we wel maar
misschien hebben ze zelf wel aangegeven dat er aanpassingen moesten komen.

Als ik een vergelijking moet maken met 5 jaar geleden zijn wel heel veel dingen duurder
geworden,dus kan ik mij voorstellen dat ook de ritprijs aangepast zou kunnen worden.

5 jaar geleden koste een rit in de botsauto,s 1 ,00 euro

5 jaar geleden koste een liter diesel 1,00 euro

5 jaar geleden koste een glasje bier 1,50 euro

NU 5 JAAR LATER

Een liter diesel 1,50 euro

Een glasje bier 2,00 euro

Een rit in de botsauto,s gelukkig nog 1,00 euro

Dus als ik het zo bekijk zijn de uitgaven alleen maar meer geworden voor de kermisexploitant en de ontvangsten per rit zijn het zelfde gebleven

Dan moet ik in alle redelijkheid toegeven dat een kleine prijs verhoging van de ritprijs
een bespreekbaar punt had kunnen zijn, want we willen toch allemaal dat de kermis
zeker niet in kwaliteit achteruit moet lopen.
Als ik de begroting voor de komende jaren goed inkijk dan blijft de opbrengst staangelden
kermis hetzelfde begroot.

Nu praten ze hier op de gemeente alleen maar over bezuinigen,maar volgens mijn
hadden ze meer op de uigaven moeten letten dan dwaze stappen moeten ondernemen

Om met een van de gezelligste feesten waar heel veel mensen naar uitkijken zo mee
om te gaan vind ik echt te kort door de bocht,gaat het nu alleen maar om het geld
of hebben we in onze gemeente echt niet de juiste personen op de juiste plaats.

Nogmaals ik wil op geen enkelwijze persoonlijk mensen beschadigen maar dit had
niet op deze manier zo gedaan moeten worden.

Ik hoop dat mijn vragen op een of andere manier positief beantwoord kunnen worden
en dat ik ook een bijdrage heb kunnen leveren in deze petitie


Toch vraag ik nadrukkelijk aan de politiek, die dit ook van te voren had moeten weten
( communicatie ook in u eigen politieke partij en niet achteraf )

Om kermis vieren 2012 gezellig ,betaalbaar en spontaan te kunnen laten doorgaan.

Doe de kerkdrielse bevolking een gebaar en maak met horeca en kermisexploitanten
een afspraak voor wat kermisgeld geef ons een consumptie en een ritje in de attracties
zo kunt u als politici u van u beste kant laten zien en kunt u negatieve tijd omzetten in
positieve tijd want we hebben elkaar toch weer een keer nodig denk ik.

Een echte kermis vierder

Gast

#227

2012-01-11 20:18

stomme zet

Gast

#228

2012-01-11 20:37

Drielenaren zijn er geboren!!

Gast

#229

2012-01-11 20:42

Waarom.... De prijzen zullen duurder worden, laat het gezelligblijven zoals het was!!!
Driel blijft Driel !
Gast

#230

2012-01-11 20:48

Als je een echt spectaculaire kermis wilt ga je maar naar Tilburg of Den Bosch.
Drielse Kermis is gewoon gezellig samen een feestje bouwen !
3,5 dag is precies lang genoeg voor geestelijk- en lichamelijk welzijn en ook
voor de beurs mag er geen dag aangeplakt worden. Hier wordt niemand beter van;
er komt alleen meer ellende en ruzie van!!!!!!


Gast

#231

2012-01-11 20:55

Ben er helemaal mee eens. Driel moet Driel blijven en zeer zeker deze traditie.Daar mag geen buitenstaander tussen komen,waar veel mensen en kinderen de dupe van worden.


Gast

#232

2012-01-11 21:05

Ben een ras echte Drielse.
En ben er helemaal mee eens, de Kermis moet niet overgedragen worden aan een ander. Daar komt alleen narigheid van. Blijf bij het oude dan, kan deze Drielse traditie blijven bestaan!

Gast

#233

2012-01-11 21:10

Laat drielse kermis,drielse kermis!!!!!!!!!

Gast

#234

2012-01-11 21:20

Aan elke vooruitgang kleeft een bepalde neergang.
De bedenkers van deze 'vooruitgang' hebben een aantal rationele redenen. Waaraan ze voorbij gaan is dat deze traditie vervlochten is met de 'Drielse' mensen. Deze traditie zo rigoreus wijzigen staat gelijk aan het doden van een moederolifant voor de ogen van haar jong. Je kunt verder leven, maar de bezieling is weg.

Groet, Jules Leerintveld

Gast

#235

2012-01-11 21:29

laat onze oubollige kermis zoals hij is dan gaan we voor het echte werk wel naar Tilburg , Den Bosch of Ammerzoden

Gast

#236

2012-01-11 22:01

wij zijn tegen privatiseren.
het zou voor iedereen het beste zijn als het gewoon bij het oude zou blijven.
dit zou voor iedereen het fijnste zijn geen duurdere ritprijzen de zelfde exploitanten.
voor de inwoners veranderd er dan ook niets gewoon bij het vertrouwde laten zeker in deze resessie tijd

Gast

#237

2012-01-11 22:02

Mijn hebben ze altijd geleerd wat goed is moet je zo laten.
de kermis was altijd goed dus zo laten s.v.p.
gaan ze de carnaval in Ammerzoden, waar wethouder Smits vandaan komt, ook privatiseren?
en wethouder laat is zien wat de kermis kost of wat de kermis oplevert de een zegthet kost geld de ander zegt de gemeente verdient eraan.
en als Duursma er aan kan verdienen dan moet het met een drielse commissie ook kunnen.
LAAT ALLES ZO ALS HET IS EN MAAK JE ALS WETHOUDER DRUK OM ANDERE ZAKEN DIE ER SPELEN IN DE GEMEENTE.

Gast

#238

2012-01-11 22:28

Wat een belachelijk idee, de Driese kermis moet blijven zoals hij nu is.Druk,warm en supergezellig.Weg met deze idiote beslissing.

Gast

#239

2012-01-11 22:49

Ze wilde toch 1 gemeente zodat alles goedkoper kon maar alles is alleen maar duurder en dan van lieverlee alles afschaffen ze lijken wel niet goed wijs hier op het gemeentehuis.
Ze moeten daar maar is wat rotte appels wegooien.
DUS IK ZEG NEE TEGEN PRIVATISEREN nnnneeeeeeeeeeeeee

Gast

#240

2012-01-11 22:50

Laat het zo als het is!
dries

#241

2012-01-11 22:58

weet je wat ik niet snap ?

welk "driels" lid ( lees ; welke landverraaier ), van het college van B & W, stemt er nu in hemelsnaam in met zo'n plan ??

over transparantie gesproken ...


Gast

#242

2012-01-11 23:22

verander nooit een goede formule.
HERMAN DAAMS

#243

2012-01-12 00:03

DAT DRIELSE KERMIS ZIJN EIGEN KARAKTER MOET BLIJVEN BEHOUDEN STAAT ALS EEN PAAL BOVEN WATER.
TOCH DAT ER EEN VERANDERING AAN ZAT TE KOMEN,HING AL LANGER IN DE LUCHT.
ALLEEN AL OP DE MANIER HOE.
ALS ZULKE ZWARE BESLISSINGEN DOOR HET COLLEGE WORDEN GENOMEN ZONDER HAAR RAADSLEDEN TE INFORMEREN, LIJKT MIJ DAT DIT POLITIEK GEZIEN ONMOGELIJK IS, EN DE ACHTERKAMER POLITIEK,WEER BOVEN KOMT DRIJVEN.
MISSCHIEN OM VOOR EEN AANTAL POLITIEK PARTIJEN EEN REDEN OM EEN MOTIE VAN WANTROUWEN IN TE DIENEN TEGEN HET COLLEGE.
VERDER HOOP IK DAT DE HR V/D KAMMEN ZIJN IDÉÉN ALSNOG GAAT TOELICHTEN OP DE KOMENDE RAADSVERGADERING.
ALLE SCHELDPARTIJEN OP DEZE PERSOON ZIJN MISSCHIEN WEL ONTERECHT.
HOPEND OP EEN GEZELLIGE EN OUDERWETSE KERMIS.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-01-12 00:44



Gast

#245

2012-01-12 06:22

Het is belachelijk dat ze dit zo gaan aanpassen zonder eerst te kijken of dit wel is wat de mensen willen.
4 dagen is lang zat en een euro kan je nu eenmaal maar 1x uitgeven.

Gast

#246

2012-01-12 07:54

Handen af van drielse kermis

Gast

#247

2012-01-12 07:59

Zonde van een mooie Traditie.
Deze ambtenaren moeten zich schamen

Gast

#248

2012-01-12 12:32

vier dagen is lang genoeg,de mensen kunnen maar een keer hun geld uitgeven.en het is toch te gek dat de kinderattractisch weg moeten.

Gast

#249

2012-01-12 12:39

Op privé-titel geef ik graag een reactie op weer een uitspraak van wethouder Smits die kant noch wal raakt. In Het Carillon schrijft hij: “Het organiseren van zo’n grootschalige kermis is veel meer iets voor een professionele bedrijfstak dan – met alle respect – (sic) een Oranjevereniging of een winkeliersvereniging. Dit soort clubs moeten het wiel nog zelf uitvinden”. Dat de wethouder niet op de hoogte is van het feit dat de lokale winkeliers geen lid zijn van een winkeliersvereniging maar van de ondernemersvereniging OVM is al vreemd maar om deze ondernemers dan denigrerend neer te zetten als incapabel om zaken te organiseren behoort hij vanuit zijn functie niet te zeggen. Als we even naar de track records kijken van de Maasdrielse ondernemers en we vergelijken die met het track record van onze lokale bestuurders dan durf ik toch wel te stellen dat de ondernemers landelijk gezien een ietsie pietsie beter presteren (die vergelijking valt ook in het voordeel van de ondernemers uit als we Duursma Kermisorganisatie BV hierin betrekken). Maasdrielse ondernemers zijn namelijk mensen die voor eigen risico en voor eigen rekening een onderneming drijven en daarvoor duizenden mensen in dienst hebben en gezamenlijk een dusdanige bak belastingcentjes opbrengen dat onze bestuurders en bijbehorende ambtenaren die zonder eigen risico en niet voor eigen rekening dan weer in de diverse bodemloze putten kunnen storten. Ik begrijp dat ik enigszins chargeer maar er wordt maar al te vaak vergeten dat juist het MKB de motor van de economie is: daar moet het vandaan komen, daar zitten nou juist de mensen die kunnen organiseren en regelen. Laten we nou niet doen alsof bestuurders en ambtenaren de dragers van onze samenleving zijn en de wijsheid in pacht hebben. Voor de officiële reactie van OVM geeft ik u graag als leestip www.ovm-maasdriel.nl mee. [Johan van Schijndel]

Gast

#250

2012-01-12 14:44

Alles wat je privatiseert wordt slechter:Zie klm,Ptt/TNT,Telefonie,stroomvoorziening,tandartsen enz.
Iedereen die in de gemeenteraad werkt van buitenaf snapt niet wat de drielse kermis voor Drielenaren betekend!
En dan draaid het echt niet alleen om geld!!!!
Dus wij zeggen NEE!de kermis moet blijven zoals die er altijd is geweest!Zometeen komen de mensen van buitenaf ook niet meer!dit is een besluit voor de korte termijn!mensen trappen daar geen 2 jaar achter elkaar in!Maar verlies toegeven in de vorm dat degene die dit bedacht hebben zal er wel niet komen.Vaarwel Drielse Kermis.....Vaarwel....