Artsen moeten sneller testen op Vit.B12 tekort bij vage klachten


Gast

#26

2012-03-18 13:32

goed bezig!

Gast

#27

2012-03-26 18:48

Het wordt hoog tijd dat anno 2012 de medici hun B12-kennis eens rigoureus gaan bijspijkeren!

Gast

#28

2012-04-02 12:18

Dit wordt nog steeds zwaar onderschat door de dames- en heren medici,evenals huisartsen weten hier weinig vanaf.Succes met uw website.En sterkte en beterschap voor een ieder die het moeilijk heeft.
m.vr.gr.

Gast

#29

2012-04-07 15:34

Mijn huisarts weigert het om mij op vit. B12 te laten prikken. Afgelopen week ben ik nog bij haar geweest, omdat, toen ik 's morgens opstond en met verbazing zag, dat voornamelijk mijn rechterbeen van boven tot onderaan, helemaal onder de blauwe plekken zaten, zelfs flinke plakkaten en ook op mijn bovenarmen zaten blauwe plekken. Ze hebben me wel geprikt op trombose, hiv, bloedplaatjes enz. Maar mijn verzoek op het laten prikken of mijn vit. B12 wel goed is (aangeraden door een vriendin) blijft ze voet bij stuk weigeren, want als dat zo zou zijn, dan moest ik voor de rest van mijn leven spuiten. Is dit vandaag de dag, de normale gang van zaken bij een huisarts, of spoor ikzelf niet helemaal? Mag ze dit overigens wel weigeren? :'( O ja, ik krijg wel van veel mensen, waaronder mijn huisart, te horen dat ik er slecht uitzie. Daar knapt de mens nou pas ECHT van op........maar niet heus!!


Gast

#30

2012-04-18 10:02

Eindelijk na 4 jaar knokken met de huisarts, neuroloog en andere internisten verbonden aan AMC, ben ik nogmaals éindelijk geholpen. Ik ben nu stabiel op 1x per 3 wkn spuiten. En heb het nu pas zo voor elkaar dat ik er niet meer steeds voor naar de huisarts moet, die een consult van 10 min. declareerd voor het zetten, zelfs een junk spuit zelf!!!
Mijn lieve vriendin doet het nu, gratis en voor niks in 2 minuutjes zit hij er weer in. Nu pas kan ik weer verder met mijn leven, een beetje respect vanuit de medische wereld zou fijn zijn!!! Rina
M27

#31

2012-04-18 23:51

Ik ben het er helemaal mee eens.
Bijvoorbeeld iedereen met vermoeidheidsklachten, gewoon erbij in het rijtje zoals ijzertekort/pfeiffer/.../b12
Het is ook een enorme bezuiniging, die voelen we allemaal in de portemonnee ivm minder ziektekosten :-)

Zelf heb ik ook een b12 tekort. Ik word nog niet via een arts behandeld, dus koop ik het zelf in het buitenland. Maar ik blijf knokken om het in nederland te kunnen krijgen.
Rina

#32 Re:

2012-05-14 10:32

#4: -

Ik moest ook bloedprikken in AMC, daar wordt ik ongevraagd standaard !!! gestest op HIV.

en dat vind men normaal? Ikke niet!!!


Gast

#33

2012-05-19 16:44

als er meer bekendheid komt kan dat de ziektekosten doen dalen in Nederland. Nu ben je onnodig lang in het onderzoekscircuit.

Gast

#34

2012-08-20 19:44

artsen horen te weten wat B12 doet met iemand en als hij een te kort heeft, alle artsen horen te luisteren naar hun patienten en zich houden aan de behandel regels mbt B12.

Gast

#35 Re:

2013-03-01 09:04

#25: -

DS, hier kun je wel eens een kern raken ten aanzien van de toornhoge zorgkosten. Ik moet mijn B12 nog laten onderzoeken en als blijkt dat deze te laag is, dan is er al veel geld verspilt aan onderzoeken en therapiën. Niet alleen van de zorgverzekering, maar ook van mijzelf.


Gast

#36

2013-03-22 09:55

Inderdaad; de meeste huisartsen leggen bijna nooit 'n link bij de ingrijpende klachten tgv 'n b12 tekort. Heel vaak hoor ik dat mensen antidepressiva voorgeschreven krijgen ! Dan blijkt opeens per toeval na lange tijd dat er 'n fiks b12tekort is. Je kunt er echt hélemaal van doorelkaar raken,bijv. afasie, wankel, stressovergevoelig enz. Huisartsen moeten echt even allemaal bijgeschoold worden. B12 tekort ontstaat samen met vele darmklachten, of ontoerijkende voeding. Succes !
Kimberley

#37 Re: Neem in Godsnaam 'n andere huisarts !

2013-03-22 10:05

#29: -

 Neem 'n andere huisarts ! Dit is toch wel Godsgeklaagd ! Soms is 'n kuur van 10 of 20 doseringen al genoeg om normaal verder te kunnen leven. Soms idd moet maandelijks of 3maandelijks 'n spuit worden gezet. Ik kan me hier ZO druk over maken, sommige huisartsen denken dat ze God zijn ! Ik ben nu hartstikke blij met met lieve kundige huisarts, na jaren prutswerk van anderen.  "Spastich colon !" fuck; ik loop al 20 jaar met heftige voedselallergieën,en daardoor darmontstekingen, ook zo iets waar geen hond nog iets van weet. Tig operaties en 'n stoma.   Ik vraag me af waar sommige huisartsen hun opleiding hebben gevolgd , met hun vooroordelen.


Gast

#38 riekie

2013-04-07 21:46

hallo ik heb in 2007 begonnen de klachten chronise hoest en veel slapen heel moei
ik paar keer huisarts geweestklachten groniese hoest en moe veel slapen pijn in mijn lichaam van alles en nog wat die zij tegen mijn of ik hem ook kon vertellen waar ik geen last van had nou dan sta je met een bek vol tanden ik was volop in de weer altijd en op de een of andere dag was dat weg mijn geest die wilde zo veel maar mijn lichaam niet ik dacht zel dit is niet goed en ik dacht ook ik ga dood onderzoeken gehad ik had niks totdat ik bij een ander arts kwam met het zelfde verhaal nou ik was blij hij begreep me en ja hoor vt b12 tekotd 39 stond het iedere 3 maanden krijg ik een spuit en in 2010 kreeg ik hormoongevoelige borstkanker en die bleek er al 3 ja te hebben gezeten ja je snapt het al veel problemen gehad en nu nog en zijn 6 jaar verder iedereen waarscheuw ik hier voor ik hoop dat er meerdere zijn die dit ook willen doe dank

Gast

#39

2013-04-12 19:52

Na een half jaar ernstige klachten kregen we de diagnose het zit tussen de oren en het zal wel CVS zijn. Dankzij het zoeken op internet en de site van H de Jong. Waren wij er zeker van dat B12 tekort het probleem was bij onze inmiddels 16 jarige dochter. Een second opinion leverde hetzelfde verhaal op: Het zit tussen de oren zoek maar een goede psychiater. Via een Duitse natuurarts die onze dochter ook voor een te trage schildklier behandelde omdat ook dát de kinderarts niet serieus nam, zijn we begonnen met B12 spuiten, na de 11-de spuit merkten we kleine verbeteringen. Nu na 1,5 jaar spuiten is het verschil als dag en nacht! We hebben een levenslustige dochter teruggekregen! Tip: blijf de patient geloven en serieus nemen, laat je niet iets wijs maken, luister naar je eigen gevoel en blijf doorzoeken tot je de oorzaak vind. CVS is een verzamelnaam van klachten maar er is altijd een oorzaak te vinden! Bijvoorbeeld: Schildklierproblemen, B12 tekort, ziekte van Lime enz. Een super initiatief, we hopen dat het echt mag meewerken aan een betere medische hulp voor alle mensen met CVS klachten, dat er serieus gekeken wordt naar de oorzaak en deze ook aangepakt wordt.

Gast

#40 Re:

2013-04-20 22:10

#4: -  

 


Gast

#41 Re:

2013-08-20 12:08


Gast

#42 Re:

2013-08-28 10:02


Gast

#43 Re: Vit B12- Strengziekte

2013-09-07 19:26


Gast

#44

2013-09-22 19:56

Goed bezig. Ben zelf ook slachtoffer van de b12 hell

Gast

#45

2013-10-07 15:52

Dankzij Stichting B12 tekort & Dhr.de Jong veel info verzameld.Ga zo door!!
Heel veel artsen hebben helaas 'n tunnelvisie en last van arrogantie.Mensen lijden onnodig door deze houding van de medici.

Gast

#46

2013-10-09 11:13

Ik ben een vrouw van 42 en zelf een B12 slachtoffer. Ik had daarnaast aan werkelijk alles een tekort en heb het ternauwernood overleefd. Ondervoeding, tekorten, het wordt niet herkend en dat is een zeer ernstige zaak. De herstelbehandeling moest ik zelf regelen en betalen. Gelukkig heb ik een goede alternatief arts gevonden die mij tenminste serieus nam. Hij is meteen gaan behandelen. Want voor onderzoek was geen tijd meer, ik stevende af op de dood. Voor hem was het overduidelijk na 7 maanden 24/7 diarree dat al een gevolg was van jarenlange tekorten!!! In eerste instantie heb ik een onbekende aangeboren bindweefselafwijking (Ehlers-Danlossyndroom) waar geen aandacht voor is en die door medici en andere behandelaars voor het gemak als "afvoerputje" gebruikt wordt: elke klacht werd daar aan geweten zonder er kennis van te hebben (N.B.) door de onbekendheid met deze ziekte. Natte vingerwerk dus. Grote medische missers met grote gevolgen. Mijn hele leven is erdoor veranderd en er is een hoop kapotgemaakt en ik word nooit meer de oude. Vertrouwen in anderen is ernstig geschaad. Ik ben door de langdurig bestaande tekorten invalide geraakt. Ik ben al jaren woest om het zwijgen over fouten. Die zijn onbespreekbaar. Het is niet gebeurd, het zit zogenaamd tussen mijn oren. De hele ervaring zo traumatisch voor mij geweest dat ik sindsdien ook te kampen heb met psychische klachten. Dank voor deze actie maar eigenlijk is het een grof schandaal dat dit nodig is.
DS

#47 Re:

2013-10-30 00:06

#46: -  

 Zolang er nog instanties bestaan de over onze gezondheid dienen waken, doch alleen maar een hoop medisch achterhaalde 

 onzin kraaien ipv de meest recente bevindingen, zullen we nog een groot aantal jaren volkomen nodeloos moeten lijden.

De Gezondheids Raad is er één van, want zo durven ze te beweren, komt een B12 tekort bij 5-10% van de

Nederlandse bevolking voor...... hierbij blijkbaar niet beseffende dat het dan gaat om 850.000-1.700.000 personen.....

Dit nog afgezien van de vele missers die door onkunde andere, verkeerde diagnoses hebben gekregen en momenteel

al jaren aangewezen zijn op de rolstoel.    Nog een uitspraak van dat elite groepje;  

Jaarlijks overlijden er 2 (geregistreerde) B12 patiënten, en komen er 1600 nieuwe B12 patiënten bij....

Ook zijn ze een kei in schrijven en besteden 65 A-4tjes om uit te leggen waarom een B12 ADH-verhoging van 2,4mcg naar

2,8mcg wenselijk is.... daarbij geholpen door de bevindingen van ca 200 personen tellend advies orgaan waarvan verondersteld

mag worden dat deze méér weten dan de doorsnee arts.  NIET dus, want ze verontschuldigden zich NIETS gevonden te hebben

waaruit blijkt dat B12 volkomen onschuldig is en géén toxicische eigenschappen heeft. (dus een ADH verhoging van 0,2mcg

volkomen veilig was)  Niettemin moest men nog wel even kwijt dat de maximale ADH op 100mcg was gesteld. 

Alwéér minstens een miljoen over de balk, want ze hebben vele maanden, vaak jaren nodig om tot een besluit te komen. 

Ik snap er niets meer van, we worden gewoon voor gek gehouden.

DS  

Frummeltje

#49 Er is meer nodig dan alleen injecties

2013-11-13 09:36

In het begin gaf ik de eerste patiënten met B12 tekort de hydroxocobalamine injecties zoals dat in Nederland gebruikelijk is. Ik merkte echter al snel dat hiermee een slechts gedeeltelijk herstel optrad. Als je patiënten met B12 tekort alleen maar hydroxocobalamine injecties geeft en verder niets dan herstellen die patiënten hooguit 25% t.o.v. de winst die er geboekt wordt als je wel MB12 en AB12 en FZ geeft.

Het gaat hier om Methylcobalamine, Adenosylcobalamine en Foliumzuur. Wanneer je een combinatie van deze drie inneemt zul je pas verbetering voelen. Vaak heb je ook extra Vitamine D nodig want de meesten met een B12 tekort hebben ook een D tekort.

http://www.menssana.nu/pages/nl/vitamine-b12-tekort-nieuw/behandeling.php

Frummeltje

#50 Wat gebeurd er met deze petitie?

2013-11-13 09:45

Wordt deze petitie ook aan iemand geleverd. Ik vind het belangrijk dat de mensen die getekend hebben worden gehoord en gezien !!!!