Artsen moeten sneller testen op Vit.B12 tekort bij vage klachten

chrissie

#101 Now

2015-12-17 21:27

b12 geheugen training smelttabletten (komt direct in de bloedbaan) van Now food! Prima ondersteuning. Zie via google b12 treatment hospital Canada, daar is men eerlijk over behandeling van b12 


Gast

#102 Eindelijk weer energie

2016-06-07 09:02

Dit is ons verhaal...

Mijn man en ik hebben zelf via internet in Duitsland ampullen gekocht omdat het hier zo'n probleem was om b12 injecties te krijgen. Mijn waarden waren hoog genoeg en naar actieve B12 wordt niet gekeken...

Vooral ik had erg veel klachten: zeer ernstige vermoeidheid, rare angstgevoels en hele erge overprikkeling. Mijn man had vooral last van vermoeidheid. Mijn moeder kreeg al wel injecties en daardoor zijn we er ons meer in gaan verdiepen. Een aantal van mijn klachten waren namelijk hetzelfde als die van haar.

Ik durfde eerst niet te veel te hopen op resultaat of grote verbeteringen.

Maar er zijn toch een aantal, wat ik noem wonderen gebeurd. Ik kan weer veel dingen doen en heb mijn leven terug, kan voor het eerst sinds jaren weer wat werken, voel me weer mezelf en kan weer normaal functioneren. De glans van dingen begint terug te komen. En wij hebben onze glans ook terug gekregen. Wij spuiten allebeide 1 x per 3 week een injectie. 

Ik merk bij mijn man ook een zeer groot verschil, hij kan weer veel dingen doen naast het werk bijvoorbeeld. Eerder ontbrak ons de energie gewoon. Leuk als je een dertiger bent en midden in het leven hoort te staan. Nu heben we zelfs onze keuken zelf verbouwd! We wilden eerder wel graag maar konden het gewoon niet opbrengen. Wij hebben ook beide een burn-out gehad een aantal jaren terug.

Als we nu wat langer wachten met injecteren worden we weer heel erg moe. Dit hebben we namelijk een aantal keren gestest, want we wilden ook weten of het geen placebo effect was. Inmiddels is duidelijk dat het voor ons een heel groot verschil maakt. Je kunt het duidelijk zien en merken aan ons. 

Ik raad mensen niet direct aan om zelf ampullen te kopen en jezelf zo te injecteren, maar als er geen andere weg is...Verdiep je er goed in en zorg dat je weet hoe je moet prikken en wat de risico's kunnen zijn. Wij hebben de risico's tegen de mogelijke voordelen afgewogen, ik wilde heel graag gewoon weer normaal kunnen leven, en toen hebben we besloten het op eigen houtje te doen. Dit heeft voor ons veel veranderd in positieve zin. 

Huisartsen zouden meer naar de klachten van de patient moeten kijken, kan het aan de hand van de klachten een B12 tekort zijn? Mijn waarden waren hoog genoeg bleek uit bloedonderzoek, maar dat zegt niets over de actieve B12.

De website van H. de Jong en stichting B12 heeft ons goed geholpen om een doordacht besluit te kunnen nemen. Bedankt voor die informatie!!

Ik wens iedereen met klachten sterkte en succes toe als je je niet gehoord voelt! 

 

 

 

Kees

#103 Trieste herkenning

2016-07-25 19:10

Onwil, verkokerde visie, te hooghartig voor nascholing, interpretatie van vooroorlogse laagnormaalwaarden, het ontbreken van fysisch chemische kennis etc. etc. Het merendeel van de artsen, van huisarts tot neuroloog en van internist tot MDL- arts, lijdt aan een ziektemakende epidemie, waarmee meer wordt verdiend aan het onderzoeken en behandelen van de gevolgen van het niet erkende vitamine B 12 tekort, dan aan de adequate behandeling van het probleem. Het is een grof schandaal dat B12 patiënten, als zij daarvoor nog energie en mentaal toe in staat zijn, zelf moeten leuren, volledige literatuurstudies moeten doen om bijvoorbeeld onder het SOLK-stempel van de arts vandaan te komen, particuliere Holo-TC  bloedonderzoeken voor het bepalen van het enige duidende aktieve B 12 op weefselniveau moeten arrangeren en zelf met vitamine B 12 tabletten moeten expirimenteren, omdat de artsen weigeren hun zorgplicht na te komen!

Laboratoria, die ieder eigen analysemethoden hanteren, waardoor een woud ontstaat van niet eenduidige normwaarden en de analyseresultaten converteren naar achterhaalde richtlijnen, doch desgevraagd geen conversietabel kunnen genereren, waardoor de arts alleen kijkt of de B 12 waarden in de range vallen en niet acteert op klachten die bij lage serumwaarden horen, laat staan dat er aanvullend wordt geanalyseerd op andere parameters die bij een B 12 tekort horen.

Hoe kan de gezondheidszorg bieden wat wij als B12 patiënten vragen? Hoe kan de politiek blind zijn voor een bedreigende ziekte, die volmondig door de Vitamin B 12 Resource Group, als zodanig wordt erkend en waarvan de participerende internist, een wachttijd heeft van 1 1/2 jaar en men nu voornemens is genoopt een behandelcentrum in Rotterdam te openen?

Het merendeel van de artsen dient verplicht op herscholingscursus gestuurd te worden, er dient een uniforme en landelijke analysemethode voor de bepaling van B 12 te komen en er moet op het departement draagvlak voor het vitamine B 12 tekort komen.

Deze petitie getuigt dan ook van een zeer vooruitstrevend iniatief!

 


Gast

#104

2016-09-08 09:48

Een vitamine B12 tekort is relatief makkelijk aan te tonen en op te lossen, terwijl een chronisch tekort blijvende schade kan aanrichten. Mensen worden echter eerder naar het ziekenhuis of naar de psycholoog gestuurd dan simpelweg bloedwaarden (actief B12 en MMA) te testen.
B12 patient

#105 Re:

2016-10-22 13:13

#3: -  

We zijn inmiddels 5 jaar verder en helaas komt dit nog steeds zéér vaak voor....

Het overgrote deel van de (huis) artsen hebben nog steeds niet of nauwelijks kennis betreffende vitamine B12 deficiëntie.


Gast

#106 Re: bruce wolffenbuttel b12

2019-03-27 10:46

#59: -  

 


Gast

#107 Re: bruce wolffenbuttel b12 er is nog hoop onderzoek nodig

2019-03-27 10:48

#59: -