Artsen moeten sneller testen op Vit.B12 tekort bij vage klachten


Gast

/ #46

2013-10-09 11:13

Ik ben een vrouw van 42 en zelf een B12 slachtoffer. Ik had daarnaast aan werkelijk alles een tekort en heb het ternauwernood overleefd. Ondervoeding, tekorten, het wordt niet herkend en dat is een zeer ernstige zaak. De herstelbehandeling moest ik zelf regelen en betalen. Gelukkig heb ik een goede alternatief arts gevonden die mij tenminste serieus nam. Hij is meteen gaan behandelen. Want voor onderzoek was geen tijd meer, ik stevende af op de dood. Voor hem was het overduidelijk na 7 maanden 24/7 diarree dat al een gevolg was van jarenlange tekorten!!! In eerste instantie heb ik een onbekende aangeboren bindweefselafwijking (Ehlers-Danlossyndroom) waar geen aandacht voor is en die door medici en andere behandelaars voor het gemak als "afvoerputje" gebruikt wordt: elke klacht werd daar aan geweten zonder er kennis van te hebben (N.B.) door de onbekendheid met deze ziekte. Natte vingerwerk dus. Grote medische missers met grote gevolgen. Mijn hele leven is erdoor veranderd en er is een hoop kapotgemaakt en ik word nooit meer de oude. Vertrouwen in anderen is ernstig geschaad. Ik ben door de langdurig bestaande tekorten invalide geraakt. Ik ben al jaren woest om het zwijgen over fouten. Die zijn onbespreekbaar. Het is niet gebeurd, het zit zogenaamd tussen mijn oren. De hele ervaring zo traumatisch voor mij geweest dat ik sindsdien ook te kampen heb met psychische klachten. Dank voor deze actie maar eigenlijk is het een grof schandaal dat dit nodig is.