Den Helder kiest voor Zwarte Piet! Teken deze petitie!

Den Helder kiest voor Zwarte Piet! Teken deze petitie! / Mededelingen / Wow het gaat mega goed ! / Opmerkingen


Gast

#1

2020-07-15 12:20

Zet het nogeen keer op mn FB pagina, graag gedaan, succes
Loesje

#2 Petitie

2020-07-15 20:05

Super bedankt!!

Zo komen we heel ver! En dat is de bedoeling !

 

pico

#3 Re: Petitie

2020-07-16 18:28

#2: Loesje - Petitie 

ZEKER WETEN!


Gast

#4 Zwart Piet

2020-09-04 18:56

Hi hi ik word begin Oktober voor het eerst Oma van een kleinzoon en wou het verhaal vertellen hoe zijn vader sinterklaas vierde toen hij zo klein was met o zoveel zwarte pieten en o zo lieve Sint het was echt een feest,en dan die gezichten van al die kinderen zo geweldig en ontroerend om te zien, maar ik kan het helaas niet vertellen want het sprookje blaast zich heel langzaam uit. Heel verdrietig hoe het allemaal nu gaat in de wereld jammer.

Mvg, Noes van Dalen 

Manda Hoes

#5

2020-09-08 19:45

Als er een een kindervriend is, is het zwarte Piet!

Hanneke Tuit

#6 Roetveeg Piet

2020-10-02 23:59

Waarom de scholen meedoen met deze idioterie is me een raadsel! Hoezo roetveeg pieten, wat nu als papa's , mama's, opa's, oma's, ooms, tantes, vrienden of bekenden van de kindjes normaal gesproken incognito met zoveel plezier naar die blije gezichtjes kijken? Alle plezier wordt de kindjes en al de anderen die er deel van uitmaken ontnomen. Ze moeten zich schamen er aan mee te doen!


Gast

#7

2020-10-03 08:14

Zwarte piet moet blijven!!!!!

Gast

#8

2020-10-03 08:18

Mensen blijf in verzet komen voor het behoud van onze zwarte piet!

fietser013

#9 Re:

2020-10-04 10:13

#7: -  

ZWARTE PIET is een traditie.

Ik ben dan 30 jaar maar, elke jaar zie ik zwarte piet.

BLIJF VAN ONZE TRADITIE AF!!!!

Als we alléén maar moeten veranderen door één persoon.

Ik ga dan maar verhuizen naar België.

Daar zijn ze tenminste vriendelijk en houden ze tradities 'in leven'.

Bijvoorbeeld met bier dan alléén in Mechelen is en NERGENS ANDERS.

Zwarte Piet is mijn mattie

#10

2020-10-04 22:25

Er waren afgelopen jaar al meerdere lokale uitzendingen van traditionele intochten, en meerdere lokale omroepen hebben een traditionele Sinterklaasjournaal die ook 2 a 3x per week uitzenden op de landelijke kanalen van de regionale omroepen. Wellicht is het beter deze kanalen aan te prijzen bij deze scholen zodat ze tenminste een keuze hebben om de traditionele Sinterklaasjournaal te blijven zien.

Er blijf nog wel hoop op een betere afloop ondanks het censuurbeleid van de landelijke omroepen. Nergens is "vrijwillig" gekozen voor een andere Piet dan Zwarte Piet. Alleen waar een combi van Groenlinks-D'66 en een evt splinterpartij als DENK in het gemeentecollege zit hebben ze (mis)bruik gemaakt om eisen  te stellen aan de invulling van dit eigenlijk grootste multiculture kinderfeest van Nederland. Het is wettig omdat ze gemachtigd zijn een subsidie wel of niet toe te kennen. Het is misbruik omdat ze geen eisen mogen stellen aan een invulling van een feest, wat ze natuurlijk wel doen. De hoop zit hem natuurlijk in dat op 17 maart er weer verkiezingen zijn. Dat is het moment dat er met deze colleges afgerekend kan worden over de beslissingen die ze hebben genomen terwijl daar in geen van deze gemeente een groot draagvlak onder de burgers voor was. Dit feiten moeten vooral een week of 2 voor deze verkiezingen weer vol de aandacht krijgen. Het lijk mij sterk dat ze beiden groot genoeg blijven om de colleges door te laten besturen. De subsidiestromen kunnen dan gewoon weer vrijkomen, zodat organisatoren gewoon weer met zwarte pieten kunnen werken. De meeste Nederlanders zijn van nature niet zo activistisch, maar houden er niet van iets opgedrongen te krijgen wat ook nog eens berust op onwaarheden dus het kan weer gewoon weer goedkomen zolang er maar weerstand blijft.




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...