Dieetzorg is basiszorg!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Dieetzorg is basiszorg!.


Gast

#101

2011-12-15 14:17

Ik ben praktijkondersteuner, en zie veel patiënten voor diabetes, astma en copd die ik vaak verwijst naar diËtiste. Het niet vergoeden, zal voor velen een achteruitgang kunnen betekenen in wat ze tot nu toe bereikt hebben.

Gast

#102

2011-12-15 16:11

ik vindt het belachelijk als je er voor moet betalen als je niet aanvullend verzekerd bent
iedereen moet dieetzorg krijgen of je nou basis paket hebt of aanvullend iedereen moet in dit land er terecht kunnen

Gast

#103

2011-12-15 18:21

Dieetzorg moet in het bassis pakket blijven er zijn zo veel mensen die het nodig hebben diabetes mensen met overgewicht en vele anderen

Gast

#104

2011-12-15 18:34

vind ik een goed ding.
want waar moet het heen.

Gast

#105

2011-12-18 18:28

Zo dom van de minister. En wat jammer van alle verloren energie! Ze wordt wel wijzer!

Gast

#106

2011-12-19 11:42

Nu investeren in diëten, is later flink besparen op gezondheidszorg!

Gast

#107

2011-12-20 17:33

voorkomen van ernstige aandoeningen heeft nog altijd mijn voorkeur houden boven genezen, alhoewel dat natuurlijk ook belangrijk blijft.
Dieet als medicijn..
Tom

#108

2011-12-21 19:08

Verzekering moet meer naar de patienten luisteren en niet naar de een of andere minister

Gast

#109

2011-12-23 19:01

Het is te gek voor woorden, en het spreekt elkaar tegen, dat er steeds meer wordt gedaan om Nederlandse bevolking er van te doordringen zo gezond mogelijk te leven, ook om de kosten van de zorg laag te houden, maar je geen hulp kunt krijgen als je niet goed weet hoe je dat (met voeding) zou moeten doen. Denk hierbij vooral aan diabetici, hartproblemen e.d. In groot aantal gevallen, en als men er op tijd bij is is het heel simpel op te vangen door het geven van goede voedingsadviezen. in een aantal gevallen is er dan zelfs geen medicatie nodig. Dit is volgens mij bezuinigen!

Gast

#110

2011-12-28 13:50

sta nergens van te lezen deze regering doet dingen over het hoofd van de kleine man terwijl de dure jongens gewoon niets hoeven te betalen extra alles word gekort omdat er geen geld is maar de aanstichters lachen in hun vuisten
KM
Gast

#111

2012-01-06 22:35

Helaas is het zo, dat met het ouder worden,het lichaam achter uit gaat. Een heel normaal iets, waarin in onze maatschappij altijd aandacht was. Met de nieuwe zakelijkheid wordt het toch anders. De basisverzekering wordt uitgekleed en er moet nu veel meer zelf betaald worden. Dat wordt voor ouderen met een pensioen en een AOW soms wel lastig. Er dienen dan ook keuzes gemaakt te worden. De zorgverzekeraar dient wel te beseffen, dat uitkleden van de basiszorg, korte termijn politiek is. Het niet op tijd naar de arts of paramedisch kunnen vergroot het probleem later. Dit betekent dan meestal meer kosten.


Gast

#112 Re: petities zorg

2012-01-23 17:32

#1: -  

 Hoewel ik ze veelal teken, de petities tegen mnisstanden in de zorg, ben ik van mening dat de ongein in de zorg steeds groter zal worden. Aan de basis van alle ongein ligt het monster van de Zorgverzekeringswet. Door VVD en CDA, met lippendiensten van de PvdA aan de man gebracht als het allesverbeterende wonder, die alles beter, goedkoper etc. zou maken voor de patient, geen aanbodsturing, maar vraagsturing. Ze vergaten erbij te zeggen dat het niet ging om de vraag van de patienten, noch om het aanbod van de zorgverleners, maar om de VRAAG en HET AANBOD van de zorgverzekeraars. Zoals een ieder weet in dit land maken verzekeraars alles beter, goedkoper etc. Gedenk de woekerpolissen. Dat wordt aan de man gebracht als marktwerking, waar de patient helemaal niets in te brengen heeft op zijn geld na. Groot voorbeeld was een grote zorgverzekeraar uit de VS, waar Klink (en Hogervorst?) en heel veel topambtenaren van VWS leuke gesprekken in de VS mee gevoerd hebben. Zoals u ook weet, de VS is een heel fijn land voor verzekeraars, maar niet voor patienten, vooral als ze niet rijk zijn

J.S. van der Zee

Tjibbe

#113 Re:

2012-02-17 12:29

#1: -  

 Eerst onderzoek RIVM en dan het persbericht dat 50 procent van de clienten ervoor kiest niet langer gebruik te maken van de dietist. Den Haag/ VWS geeft ruimte aan verzekeraars om zelf aanvullende pakketten samen te stellen en geeft hierdoor zorgverzekeraar teveel macht!! Iedereen weg bij Achmea zij gooien het in de duurste aanvullende verzekering! Dit ten koste van iedereen die een collectieve verzekering heeft via gemeentes in Drenthe.


Gast

#114

2012-03-01 15:43

Dit mag niet.. dit is zo onmenselijk
C

#115

2012-05-17 07:46

Geld genoeg om ik weet iiet hoe lang te vergaderen over wat er minder moet.
Dat ze eens gaan bezuinigen op hun loon.

Gast

#116

2016-01-05 10:27

het probleem is niet alleen te weinig bewegen of een eventuele allergie. maar waar je ook komt, worden vollop snacks en frisdranken aangeboden waardoor je echt moet zoeken om een gezonde hap met een flesje water voor hetzelfde geld te krijgen.

op scholen worden ook snacks en snoep goedkoper aangeboden dan een stuk fruit of een flesje water. studenten hebben niet veel te besteden. we moeten massaal nee zeggen tegen suikers en zoetstoffen en toegevoegd zout. de voedingsmarkt speelt in op de verpeste smaak van mensen. het is haast geen doen om gezond voedsel te vinden waar niet mee gerommeld wordt en wat betaalbaar is. dat is ook mijn reden waarom ik een moestuin begonnen ben.

ik wil wel gezond eten en drinken, maar er worden te weinig gezonde opties aangeboden voor een betaalbare prijs.