Dieetzorg is basiszorg!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Dieetzorg is basiszorg!.


Gast

#76

2011-12-03 13:05

Onder het mom van eigen verantwoordelijkheid moet de gezondheidszorg niet worden onttakeld. Dat kritisch wordt gekeken naar efficiënte inzet van zorgverlening, daar is niets op tegen. Het schrappen in het voorzieningenpakket is de weg van de minste weerstand.

Gast

#77

2011-12-03 13:07

Het is gewoon heel duidelijk: dieetzorg is basiszorg!!!!

Gast

#78

2011-12-03 18:47

Als wijkverpleegkundige bij Buurtzorg bepaal ik bij al mijn cliënten de voedingstoestand. Zonodig verwijs ik door naar de diëtiste waar ik een goede samenwerkingsrelatie mee heb. Jammer dat onze beroepsgroep niet genoemd wordt in het rijtje van de gezondheidspartners in de 1e lijn.

Gast

#79

2011-12-03 20:10

Ik woon in een buurt met veel mensen uit een laag milieu die veel overgewicht en een slechte voedingtoestand hebben, ik zou niet graag zien dat de drempel naar de dietiste hoog word dan hebben we pas werkelijk problemen, moeten we nog veel meer gaan betalen!

Gast

#80

2011-12-03 20:49

Waar gaat het heen????

Gast

#81

2011-12-04 12:47

In deze tijd van overgewicht en het belang wat de regering hier zogenaamd aan hecht (!) kan het niet zo zijn dat deze maatregelen worden doorgevoerd !!

Gast

#82

2011-12-04 15:21

Prefentie en voorlichting mbt voeding is essesieel in de zorg en daarvoor moet het in het basispakket blijven denk aan de opkomende diabetici en de groeiende kosten die geduceerd kunnen worden met prefentie en voorlichting in de voeding

Gast

#83

2011-12-04 19:49

Het is gewoon niet te geloven wat men aan het doen is met de gezondheidszorg. Mensen die het financieel niet breed hebben, kunnen de zorg die ze nodig hebben straks echt niet meer betalen. Dat is te gek voor woorden.

Gast

#84

2011-12-05 10:22

Zelf heb ik dietistenzorg nodig om af te vallen voor een eventuele zwangerschap, dus vind ik dat het in het basispakket moet blijven. Nu zou ik de dietiste wel kunnen betalen, maar mensen met een laag inkomen die het harder nodig hebben om naar een dietiste te gaan om daar onder controle te blijven zodat ze gezond ouder te worden. die worden op deze manier weer de dupe van de bezuinigingen van het kabinet en die zijn in zoveel dingen al de dupe.

Dus teken de petitie.

Gast

#85

2011-12-05 11:49

met gemengde gevoelens teken ik deze petitie,
in geval van ziekten is dieetiek zeer nodig,

maar veelal is dieetiek nodig ,omdat het in onze consumptie maatschappij niet"op"kan,
maw.eerst prop je de koelkast vol, voor een hoop geld,
erna moet iedereen opdraaien voor de kosten,om het "eraf-te-dieeten".


Gast

#86

2011-12-05 13:30

Gezondheid van de mens staat voor op

Gast

#87

2011-12-05 13:49

Dieetzorg is onmisbaar in de diabeteszorg!!

Gast

#88

2011-12-05 14:02

het is te zot voor woorden om ook dit maar te schrappen. Het is gewoon niet normaal, we betalen ons arm aan de zorgverzekering en wat krijgen we ervoor terug? Dit kabinte moet zich schamen.. Geef mij ons oude kabinet van jaren terug..
Gast

#89

2011-12-05 22:43

Dieetzorg uit het basispakket?
Weer een voorbeeld waaruit blijkt dat de beleidsmakers in Den Haag besluiten nemen, terwijl zij een kortzichtig beeld hebben van de werkelijkheid: in dit geval van wat een dietist doet.

Gast

#90

2011-12-05 22:49

dieetzorg is basiszorg
AFvL, Westerbork

#91 Wat een domme beslissingen

2011-12-06 10:29

Pak het probleem aan bij de wortel. Gezond leven maakt dat mensen, op vooral latere leeftijd, minder problemen krijgen. Daarnaast heb je in sommige gevallen gewoon een coach nodig, iemand die er verstand van heeft en die jou kan begeleiden. En dan heb ik het nog niet eens over alle andere gebieden waar een dietiste nodig is.
Helaas, deze minister neemt alleen maar domme beslissingen; zoals al eerder gezegd, ze is 'pennywise but poundfoolish'.

Gast

#92 Re:

2011-12-08 00:58

#28: - het gaat niet om de vitaliteit van de dietist! .... het gaat om de vitaliteit van hun cliënten/patiënten en de zorg zij nodig hebben om met voeding klachten te voorkomen/verminderen

 


Gast

#93

2011-12-09 21:25

Natúúúúrlijk is dieetzorg BASISZORG! Je bent wat je eet!
Goed voedingsadvies is essentieel voor een goede gezondheid!

Gast

#94

2011-12-09 22:33

ik vind het belachelijk dat de diëtistes uit de basiszorg gaan. Bij mijn verzekering zit hij zelfs ook niet meer in de aanvullende verzekering. Vind dit een hele slechte zaak. Vooral voor mensen met ziektes als kanker die toch al zoveel verzwakken. En de mensen met overgewicht die hun best doen om af te vallen. Ik ben nu gestopt omdat ik het niet meer vergoed krijg en de kilo's komen er weer aan.

Gast

#95 Re:

2011-12-09 22:40

#85: - Ik ben ook zo iemand die zich volpropt om uw woorden te gebruiken. Mijn problemen eet ik weg. En ook ik probeer om voor mijn gezondheid de kilo's er weer af te krijgen. En door mensen zoals u voel ik me een parasiet en vreet ik me weer vol. De dietiste probeerde bij mij de knop om te draaien waardoor ik 20 kilo afgevallen was. En mijn kosten heeft u niet betaald hoor. Die betaal ik zelf van de 170 euro's verplichte eigen bijdrageen de verzekeringspremies die ook ik betaal en grof voor betaal ook. Mijn man (kon) en mijn zoons en dochter kunnen eten wat ze willen en komen niets aan. Ik eet veel minder en dan nog komen de kilo's eraan. Jammer dat u er zo over denkt. Mijn man is gestorven aan kanker ondanks gezond eten. Had de laatste 3 maanden de dietiste heel hard nodig om aan te sterken.  Fijn dat u getekend heeft en jammer van uw gemengde gevoelens. Dank u wel.

 


Gast

#96

2011-12-09 22:41

vergoeding dietist is nodig!

Gast

#97 Re:

2011-12-09 22:44

#80: - Volgens mij naar de Amerikaanse toestanden. Dat je moet betalen voor de gezondheidszorg en voor 100.000den euro's aan schuld blijft zitten, die je je levenlang niet meer terug kan betalen. Gevolg stress, doktersbezoek, hogere kosten erbij, nog meer stress en de cirkel is rond.

 


Gast

#98

2011-12-12 15:35

Vergoedingen van de dietiste moeten worden vergoed.

Gast

#99

2011-12-13 12:25

Hartstikke goed, dieetzorg = basiszorg!!

Gast

#100

2011-12-15 13:48

er wordt al zo beknibbeld op onze inkomsten dat verdere zorgzekerheden steeds onbetaalbaarder worden.
wat is nu goedkoper een goede zorg of een ziekenhuisopname omdat je de zorg niet meer zelf kunt betalen?