Red natuurgebied de Oude Tempel!

Red natuurgebied de Oude Tempel! / Mededelingen / Maandag starten werkzaamheden in de Oude Tempel! / Opmerkingen


Gast

#1

2018-08-24 14:05

Sterke tekst Gerben en volledig mee eens! Er is juist vraag naar betaalbare starterswoningen. Woningen in het segment boven de 350k zijn genoeg beschikbaar in Soesterberg en omgeving. Woningen die geschikt zijn voor starters worden willekeurig verdeeld onder een ieder die zich inschrijft. De prijzen zijn bewust laag om dit aantrekkelijk te maken voor een starter. Echter worden de cadeautjes nu in het wilde weg verdeeld. Sociale binding, economische binding en het feit dat je een starter bent maakt niets uit! Ook bij de komende nieuwbouwprojecten op de IJsbaan en de Oude Tempel wordt hier WEER niets mee gedaan. Als Soesterberger, hier opgegroeid en actief in vrijwilliger en verenneigingsleven zal ik moeten uitwijken naar Amersfoort. Soesterberg is Soesterberg al jaren niet meer. Alles waar de 'Soesterberger' trots op is verdwijnt, maar evengoed verdwijnt 'de Soesterberger'.

Gast

#2

2018-08-26 18:29

Hulde! Jullie verwoorden precies mijn gedachten rond dit project. De afspraken uit Hart van de Heuvelrug stammen uit 2006 (!). Welkom in 2018, de wereld is veranderd. Het klimaatakkoord, het bewezen belang van bomen en groen als bescherming tegen hitte en regen, tegen fijnstof door extra rijstroken op de A28 en een verhoogde maximum snelheid. Om nog niet te spreken van alle toegenomen drukte en ergernissen door auto's, brommers, mensen, honden die onstaan door nog meer te bouwen vlakbij bestaande woonwijken.Het is zo eenvoudig: Kamp van Zeist gaat dicht, de naastgelegen Justitiële inrichting wordt gesloten, het Commissaryterrein staat al jaren leeg. Perfecte alternatieven voor nieuwbouw! Rood voor rood, laat de Oude Tempel intact!

Gast

#3

2018-08-27 15:14

Beste Gerben,

is er nog iets anders dat wij kunnen doen als betrokken bewoners? Ons fysiek laten zien of kunnen we nog iets van de raadsleden uit Soesterberg verwachten? Is er een mogelijkheid dat de provincie hier nog voor kan gaan liggen? 'Das en Boom' inschakelen?

Groet,

Johan Peereboom

Gast

#4 Re:

2018-08-27 18:35

#1: -  

Beste Gerben, ik vroeg mij af of televisieaandacht nog een spaak in het wiel van de werkzaamheden kan steken? SBS 6 is altijd alert op locaal nieuws. Is dit een poging waard?

Groeten,

Johan Peereboom