Kom op voor Kinderopvang

Kom op voor Kinderopvang / Mededelingen / Petitie "Kom op voor kinderopvang" / Opmerkingen

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2018-06-14 19:01



Gast

#2

2018-06-14 19:17

gemaild. evenals een korte uiteenzetting van hoe wij als de BKR aanpassing zullen gaan voelen en wat onze acties zullen gaan zijn. Succes!!!

Gast

#3

2018-06-14 19:50

Het spreekt voor zich dat ik als ondernemer in de kinderopvang samen met mijn team vierkant achter maatregelen sta die de kwaliteit (van met name baby-) opvang verhogen. Echter zien wij de nieuwe BKR niet als het beste middel daartoe. Wij zijn genoodzaakt de groep vanaf 1 januari met 5 pm-ers te draaien, omdat parttime werken in de branche gebruikelijk is. Vijf mensen (als we er al twee extra vinden die geschikt zijn in de huidige arbeidsmarkt) die gaan communiceren over en met kinderen, vijf kapiteins op een schip. Vijf gezichten voor de kleinsten en hun ouders. Daar maak ik mij nog meer zorgen over dan de kosten (en geloof me, daar slaap ik al niet van). Het is niet goed voor baby’s om de hele dag omringd te zijn door drie volwassenen. Het geeft eerder onrust dan dat het de beloofde kwaliteitsslag biedt. Kies in plaats van een derde pm-er voor iemand die de groep kan ondersteunen in de dagelijkse werkzaamheden die er zijn naast de zorgtaken. Iemand die de was doet, eten voorbereidt, etc. Kortom, iemand die zorgt dat de pm-er zijn/haar kostbare tijd kan besteden aan de kinderen en verder op de achtergrond blijft voor kinderen en ouders. En die (beter) betaalbaar is, want de peutergroepen moeten het al een tijdje met een lagere BKR doen en de verhouding staat op scherp. Babyopvang is al duur, de druk op de groepen met oudere kinderen is al hoog doordat zij het geld moeten binnenbrengen. Die verhouding zal binnen kindcentra straks helemaal zoek zijn.

Met vriendelijke groet,

Tessa Ellenberger

Gast

#4

2018-06-15 04:00

ik hoop dat jullie deze maatregel niet door laten gaan. Ik heb al veel tegen slagen gehad met banen doordat we weer crisis kregen in de kinderopvang. Dit gaan we weer krijgen, omdat het te duur wordt voor ouders

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2018-06-15 05:35



Gast

#6

2018-06-15 08:41

Verstuurd

Gast

#7

2018-06-15 11:07

Edward Ponse en Monique Ponse-Wijnen

Anonymous

#8 Re: petitie

2018-06-15 14:01

#3: -  

Beste Tessa

 

Dank voor je bericht.

Heb je het bericht ook naar 1 of meerdere woordvoerders gemaild?

We hopen natuurlijk dat de boodschap zo goed overkomt!

Met vriendelijke groet,

Namens het campagneteam

Inge van Mondfrans.


Gast

#9

2018-06-15 14:42

U kunt deze signalen gewoonweg niet negeren, of de kinderopvang een nieuwe crisis induwen, als kleine ondernemer(s) zorgen wij niet alleen voor werkgelegenheid, maar ook dat ouders kunnen werken en daarmee de economie draaiend blijft. Oplossingen zoeken en in gesprek gaan en blijven, daar bereiken we echt wat mee. We zijn niet tegen kwaliteit, maar wel voor steekhoudende oplossingen, zoals bijvoorbeeld een groepshulp i.p.v. een derde leidster.

Hartelijke groet,

R. van der Bent
Ikky Almere