Red het bos bij de Kalmthoutse Heide

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red het bos bij de Kalmthoutse Heide.


Gast

#601

2011-11-05 13:46

Zoveel herinneringen!

Gast

#602

2011-11-05 13:57

Vlaanderen is al vol gebouwd. De groene ruimte die overblijft moeten wij met alle macht bewaren;

Gast

#603

2011-11-05 14:29

Er mag bos bijkomen,niet verdwijnen.

Gast

#604

2011-11-05 14:40

als oud-inwoonster van Kalmthout begrijp is niet hoe het in godsnaam mogelijk is dat (nog maar eens) persoonlijk winstbejag boven het algemeen welzijn van een hele gemeente gaat, inclusief negtieve adviezen van alle mogelijke verantwoordelijke instanties.

Gast

#605

2011-11-05 15:07

ook al woon ik nu in het zuiden van duitsland, ik heb 13 jaar in Essen en Heide gewoont en was ontzettend vaak op de Kalmthoutse Heide.
Ik zou het vreselijk vinden, als de natuur nog verder kapot gemaakt wordt. Er is toch zeker wel een ander plekje te vinden om te bouwen!!!

Gast

#606

2011-11-05 15:18

Ik ben opgegroeid in de kinderwelzijnstraat. Het zou zonde zijn als dit plan doorgaat.

Gast

#607

2011-11-05 15:26

iedereen tekenen aub!!!

Gast

#608

2011-11-05 15:33

Geld geld geld ... maakt niet gelukkig!

Gast

#609

2011-11-05 16:03

steeds meer natuurrampen zijn het gevolg van de mens! Laat dit bos toe aan de dieren want zij hebben het al moeilijk genoeg!

Gast

#610

2011-11-05 16:21

!!!!!!
Peter uit Ekeren

#611 Nog geen straatje zonder einde ...

2011-11-05 17:06

Van Wellen heeft de mogelijkheid 'gekregen' om een aantal woningen te bouwen. Ongetwijfeld dat niets dit in de weg staat. Natuurlijk bestaat er ook zoiets als Ethisch Verantwoord Ondernemen maar dat blijkt iets voor eigentijdse bedrijven te zijn. Van Wellen is een bedrijf uit de oude tijd.
Waarom kan dit stuk grond hoe dan ook in aanmerking komen voor woonuitbreiding? De gemeente Kalmthout kan nu wel verongelijkt uit de hoek komen, maar wat heeft het gemeentebestuur in het verleden gedaan om dat stuk gebied van bebouwing te vrijwaren? Is er in een ver verleden een BPA aangepast of recenter een RUP opgesteld voor die omgeving? Als dat niet gebeurd is dan heeft het gemeentebestuur van Kalmthout ook niet bepaald aan de toekomst gedacht en zelf de deur laten openstaan voor deze situatie.
Nu goed, jammer maar helaas zit het erin dat door slecht huiswerk van het gemeentebestuur en door het opportunisme van Van Wellen er woningen zullen gebouwd worden. Hoeveel woningen worden er gebouwd en hoeveel MOETEN er gebouwd worden? Is de woningdichtheid wel voldoende groot? Zet men op de beschikbare oppervlakte wel voldoende wooneenheden? Je kan ervoor pleiten om ruimtelijk te bouwen wat een en ander aantrekkelijk maakt (zowel qua omgeving als qua prijs) maar het moet wel volgens de gangbare regels gebeuren. Volgende stap = aanvraag stedenbouwkundige vergunning goed bestuderen en indien nodig bezwaarschrift indienen.

Gast

#612

2011-11-05 17:09

Ondanks alle boomplantacties blijft er jaar na jaar minder bos over in Vlaanderen, o.a. door zulke harde, niets-ontziende zaken"mensen". Zij willen niet beseffen (of zijn te dom en kortzichtig) wat zij - ook aan hun eigen nageslacht - aandoen door hun acties!

Gast

#613

2011-11-05 17:12

dit stinkt harder dan een bosbrand!!

Gast

#614

2011-11-05 17:20

Bomen zijn de longen van onze maatschappij. Gaan de longen van onze maatschappij weg, dan is het nergens meer leefbaar. Het heeft dus alleen nut geld te hebben in een leefbare wereld.

Gast

#615

2011-11-05 17:30

Zakkenvullers en politieke maffia.

Gast

#616

2011-11-05 17:40

Dit is een echt schandaal !! Hetzelfde Gebeurd(e) aan de Mediterannee, Na de branden tracht men van natuurgebieden bouwgronden te maken, en vandaar ook de meeste brandstichtingen.

Gast

#617

2011-11-05 17:47

Zielig dat politici èn hun 'politieke vriendjes' telkenmale misbruik maken van hun 'machtspositie' . Blijkbaar hebben deze mensen geen greintje respect meer voor het mandaat dat 'jan modaal' hen heeft gegeven (?).
Graaien zoveel je kan is schijnbaar het paswoord binnen dit 'hoge gezelschap', dat is zowat het enige wat we ook de laatste dagen weer hebben gezien .

Gast

#618

2011-11-05 17:47

Gewoon schandalig. Begrijpen de mensen dan niet niet hoe belangrijk de bossen zijn in deze overbevolkte samenleving. Daarbij worden nog de broedplaats van herten vernietigd. Hebben we dan al niet genoeg dieren uitgeroeid


Gast

#619

2011-11-05 17:49

Zielig en schandalig tegelijk om te zien hoe corrupt sommige mensen zijn. Volgens mij een gebrek aan gezond verstand.

En dan niet te vergeten dat ze de al reedssterk verkleinde biodiversiteit nog zouden inperken.


Gast

#620 Re: Nog geen straatje zonder einde ...

2011-11-05 17:54

#611: Peter uit Ekeren - Nog geen straatje zonder einde ...

Er zijn al processen gestart inclusief voor het verstrekken van de vergunning. U kunt het artikel op de facebookpagina lezen van Igor Vandamme, van Natuurpunt. Daar wordt uitvoerig uit de doeken gedaan dat het bos als natuurgebied zou blijven bestaan. Echter.....men heeft dat achter de schermen allemaal veranderd en nu doet men net of het allemaal verantwoord is, omwille van het RUP. Wijzen naar de gemeeente, zo flauw. Dat valt in de categorie SCHOONPRATEN. Dat is het excuus waar ze zich nu achter verschuilen. Dat bos stond op om als natuurgebied behouden te blijven en niemand had het kunnen bedenken dat vriendjes het achter de rug van iedereen aan elkaar zouden verkopen en dat er dan ook nog een vergunning wordt afgegeven dat instemt met een bebouwing. was helemaal niet te bedenken. Een senario welke niemand had voorzien. De zwarte piet is helmaal te geven aan het 'ons kent ons" kliekje, inclusief de deputatie. Welke idioot gaat nu toestemming geven een bos, 5 meter van het natuurreseervaat en palend aan de Withoefse heide, te rooien om te bebouwen met woningen, alleen omdat iemand daar ooit in het plan een verdacht kleurtje in heeft gezet. Verder betekent het kleurtje, dat is ingekleurd, dat het gebruikt mag worden zoals men wilt. Dus...bos...zo zegt de gemeente Kalmthout die moet waken voor het groene karakter. Absurd is het om mee te doen met corruptie en een bouwvergunning te geven voor een waardevol bos.  Indien u een juridisch inzicht hebt mag u helpen.


Gast

#621

2011-11-05 17:54

ik kom regelmatig lekker wandelen in de heide en het deed mij dan ook ontzettend veel verdriet toen deze begin dit jaar in vlammen opging, het is voor mij een plaats van rust waar ik even tot mijzelf kan komen en mijzelf onttrekken van de hectische buitenwereld.

Het zoud mij ontzettend veel pijn doen dit te moeten missen en hoop dan ook dat iedereen die hier tekent het met mij eens is DE KALMTHOUTSE HEIDE EN BOSSEN MOETEN BLIJVEN ZOALS DE NATUUR ZE BEDOELD HEEFT.

is getekent
Ronald Bosters

Gast

#622

2011-11-05 17:58

Van Wellen moet maar iets anders gaan doen

Gast

#623

2011-11-05 18:01

kalmthoutse heide moet blijven zoals hij is. dit op geven voor een woonwijk. onvoorstelbaar met zoveel leeg stand van huizen hier in de omgeving. onvoorstelbaar dat dit in 2011 nog mogelijk is
mvg peter putte (nl)

Gast

#624

2011-11-05 18:38

macht corrumpeert

Gast

#625

2011-11-05 18:41

Wij steunen volledig uw actie. Natuurgebied moet natuurgebied blijven.