€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#501

2011-10-24 13:35

grote oneerlijkheid t.o.v somatische ziekten waar geen enkele extra bijdrage voor gevraagd word en niemand vraagt om een psyche ziekte maar dat overkomt je en zeker bij erfelijke aandoeningen.

Gast

#502

2011-10-24 13:37

zelf werkzaan met chronisch verslaafden die ook dak en thuisloos zijn werkt de hulp verlening met een eigen bijdrage zo drempel verhogend dat er door deze zeer zwakke groep wordt afgehaakt. Daarnaast is het bijna een onmogelijke zaak deze eigen bijdrage te innen

Gast

#503

2011-10-24 13:43

bezuinigingen, onontkoombaar, maar wel op de juiste plek. Ik zie dagelijks uitgaven in de somatische zorg waarbij ik vele bedenkingen heb en waar nog erg veel valt te bezuinigen, met daaruit een postief effect vioor hulpvrager en of mantelzorg nu mag nota bene de somatische zorg 2-3% groeien. De GGZ moet 35% van de bezuinigingen in de gezondheidszorg leveren terwijl ze 10% van de zorgkosten vertegenwoordigt.Als je zoveel gaat bezuiningen op deze doelgroep, ben je niet goed bezig, dit levert geen posief effect voor zorgvrager en of mantelzorg of netwerk. Wil graag mijn zienswijze modeling toelichten


Gast

#504

2011-10-24 13:52

solidair zijn is nodig

Gast

#505

2011-10-24 14:09

Ik ben het er helemaal mee eens. Er worden nu al plannen gemaakt in mijn organisatie om er volgend jaar al zeker 20 fte er uit te gooien. En dit zullen niet de laatste collega's zijn. Wie zullen dan het werk moeten doen? Door de krisis zal er alleen meer klienten bij komen die onder grote druk staan en niet opgewassen zijn tegen deze moeilijke tijden.

Gast

#506

2011-10-24 14:13

De mensen hebben al bijna geen geld om rond te komen. Laat staan dat daar weer extra eigen bijdrage bijkomen.

Gast

#507

2011-10-24 14:30

Deze bezuinigingen gaan toch alleen maar leiden en lijden tot hogere kosten op langere termijn!

Gast

#508

2011-10-24 14:30

Dat de kosten van de zorg uit de pan rijzen en dat daar wat aan moet gebeuren en dat iedere maatschappelijke sector wat moet bijdragen aan bezuinigingen, dat begrijp ik.
Maar de patienten met psychische problemen en de sector GGZ niet straffen met bezuinigingen op deze manier!

Gast

#509

2011-10-24 14:32

Dit kunnen we de clienten echt niet aan doen. Ik vrees dat er hierdoor grote problemen gaan ontstaan.

Gast

#510

2011-10-24 14:41

onacceptabel!

Gast

#511

2011-10-24 14:49

het is al erg genoeg voor de patienten en Familie,
ze hebben altijd al geld problemen

Gast

#512

2011-10-24 15:15

Onze zwakkeren met een laag inkomen nog eens extra financieel belasten is a-sociaal maw GEEN STIJL!!!!!

Gast

#513

2011-10-24 15:23

nog meer zelfdoding
Spencer

#514 Ongekeerde Robin Hood

2011-10-24 15:31

Haal het geld waar het zit! Niet bij de mensen die niks hebben en al helemaal geen schuld hebben aan de crisis. Schippers lijkt wel een omgekeerde Robin Hood: stelen van de armen om de rijken te ontzien. Schande!

Gast

#515

2011-10-24 15:35

Geen Stijl = een goeie slogan, omdat het niet van beschaving getuigd mensen te laten betalen voor hulp die ze simpelweg nodig hebben.

Gast

#516

2011-10-24 15:36

Het is onbetaalbaar en onmenselijk.

Gast

#517

2011-10-24 15:38

Bespottelijke maatregel!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-24 15:39



Gast

#519

2011-10-24 15:45

dit vind ik een goede zaak, om zo, meer duidelijkheid te geven.

Gast

#520

2011-10-24 15:46

alsof je erom vraagt doorverwezen te worden naar de ggz en dan vervolgens een flinke rekening gepresenteerd te krijgen die een hoop mensen nu en straks al niet meer kunnen betalen, en wat dan??? nog meer ellende in de gezondheidszorg........

Gast

#521

2011-10-24 15:49

Nederland is verdeeld in lichamelijke en geestelijke gezondheid. Veel "ziekten van de geest" zijn tegenwoordig echter aantoonbaar een gebrek van het lichaam, de genen, het DNA, de stofjes en de verbindingen in de hersenen. Dus.......als we dat nu gewoon onder de lichamelijke gezondheidszorg gaan scharen zitten we niet meer met die idioot (je zou zeggen schizofreen maar zeker zeer kunstmatige) rare verdeling tussen wel of geen extra kosten moeten maken voor je gezondheid

Gast

#522

2011-10-24 15:59

Het is bijzonder treurig en kortzichtig dat deze doelgroep, die zo worstelt met zijn geozndheid, het recht op adequate hulp ontzegt wordt.

Gast

#523

2011-10-24 16:02

Er zijn door veel grootheden hier wat over gezegd, ik herhaal alleen maar en hoop dat men elkaar laat zien wie we als maatschappij kunnen zijn, niet wat anderen ons dicteren vanuit kortzichtige visies:
Mahatma Ghandi who said, "A nation's greatness is measured by how it treats its weakest members."

Churchill said that you measure the degree of civilisation of a society by how it treats its weakest members.

Truman said a society will be judged by how it treats its weakest members.

"Any society, any nation, is judged on the basis of how it treats its weakest members -- the last, the least, the littlest."
~Cardinal Roger Mahony, In a 1998 letter, Creating a Culture of Life

It is said that the worth of society can be measured by the manner in which it treats its weakest member.

"The greatness of any city can be judged by the way it treats its weakest member." You can judge the character and quality of life in a community by how it treats its weakest members

It is said that a civilization is measured by how it treats its weakest members - including, of course, it children.

The greatness of America is in how it treats its weakest members: the elderly, the infirm, the handicapped, the underprivileged, the unborn.
~Bill Federer

"The test of any society is how it treats its weakest members."

"The moral test of any society is how it treats its weakest members."

"A society will be judged on the basis of how it treats its weakest members and among the most vulnerable are surely the unborn and the dying,"
~Pope John Paul II

If one considers the observation that the worth and dignity of a civilization is judged by the way it the treats its weakest members, we cannot help but look back in shame at our past.
~Social Justice Yesterday - Today - Tomorrow, A Critical Reflection, By Rudolf Rickes

Warren Buffet's take (more about how things should work) which I've always loved: "Let's say that it was 24 hours before you were born, and a genie appeared and said, 'What I'm going to do is let you set the rules of the society into which you will be born. You can set the economic rules and the social rules, and whatever rules you set will apply during your lifetime and your children's lifetimes.' And you'll say, 'Well, that's nice, but what's the catch?' And the genie says, 'Here's the catch. You don't know if you're going to be born rich or poor, white or black, male or female, able-bodied or infirm, intelligent or retarded.'


Gast

#524

2011-10-24 16:03

Discriminatie door en van de overheid, en dat in Nederland!

Gast

#525

2011-10-24 16:05

Niet te geloven.