€200 en nog veel meer: GEEN STIJL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie €200 en nog veel meer: GEEN STIJL.


Gast

#2001

2011-12-10 12:56

Onze zoon is 21 jaar heeft een wajonguitkering van 750 per maand hiervan moet hij zijn appartement betalen zijn zorgkosten en nog van leven. Hij heeft borderline hierdoor heeft hij vaak angst- en paniekaanvallen durft de deur dan niet uit. Dus kan hij niet 24 uur van te voren weten of hij naar zijn afspraak bij het GGZ kan komen, als straf moet hij die afspraak zelf betalen (waarvan). Hoe moet hij de extra 200 euro eigen bijdrage van de GGZ betalen. Dit bovenop de normale eigen bijdrage van 220 die hij vanwege medicijnen ook kwijt is in 2012. Het is te hopen dat hij nooit opgenomen moet worden want 145 euro per maand waarvan moet hij die betalen. En dan heb je nog mensen die denken waar zeuren ze over voor de 750 euro per maand hoeft hij niks te doen. Zulke mensen zouden ook een gehandicapt kind moeten krijgen dan weten ze waarover ze praten.

Gast

#2002

2011-12-11 12:58

Ik vind het schandalig en schaam me diep dat we zover zijn gekomen dat er van mensen die ziek zijn en meestal toch al aan de rand van de armoedegrens leven, extra geplukt wordt.

Gast

#2003

2011-12-12 01:00

In mijn buren- en vriendenkring heb ik ook enkele personen die zeer afhankelijk zijn van psychiatrische hulp. Ik beleef daardoor zeer (te??) vaak wat het is om in ernstige psych. nood, zoals suicidaliteit, te verkeren. Ik ben blij dat ik als goede buur en echte vriend hun vertrouwen heb om elkaar ook in die moeilijke momenten te mogen ontmoeten. En zij ook! Dat neemt niet weg dat ook zij het schrikbeeld zien van de komende regeringsmaatregelen.
Deze petitie is mij uit het hart gegrepen. Ga zo door!! Ennne.... is het een idee om dames en heren bewinds-/kamerlieden toch nog eens uit te nodigen voor een weekje "hotel verzorging in GGZ-instelling"??
Ik wens u en de uwen veel sterkte en succes toe!!

Gast

#2004

2011-12-12 13:30

waarom altijd de zwakkere van de samenleving? Nederland is raar bezig,al een lange tijd, Nederland laat de grenzen open,buitenlanders laten ze maar toe, maar geld voor zwakkere .....

Gast

#2005

2011-12-12 20:39

Geen JSF aanschaffen, dat geld moet naar de gezondheidszorg punt uit.

Gast

#2006

2011-12-13 13:05

Ik vind het onzin,we zijn al arm en moeten nog armer worden,meer eigenbijdragen betalelen het is absurd

Gast

#2007

2011-12-14 15:24

Wanneer mevrouw Schippers niet uit kan leggen waarom of een hersenaandoening als multiple sclerose somatisch is en manisch depressiviteit een psychische stoornis is, heeft zij geen enkel recht om bij behandeling van psychische stoornissen een eigen bijdrage van 200,= euro te vragen.

Gast

#2008

2011-12-14 15:44

Ik ben gek (zegt men),tevens heb ik een W.A.O. uitkering (beslist geen vetpot). Alles wordt maar duurder,zou ik 200 euro eigen bijdrage kunnen betalen omdat ik bij een psychiater loop ? En als er een opname nodig zal zijn,laat ik me NIET OPNEMEN (ik kan 't niet betalen)!!Word ik verplicht opgenomen,dan loop ik weg uit de kliniek. Dan maar een gevaar voor mijzelf of de omgeving (ik vraag er niet om dat ik gek ben). Dan b.v. de gevangenis maar in, daar word ik nog 'gratis'verzorgd>>zelfs nog beter, dan in b.v. een bejaarden of verzorgings-tehuis.
BEN IK (ZEI DE GEK) TE MIN OM DAT JOUW OUDERS MEER POEN HEBBEN DAN DE MIJNE !!
Wie weet als ik helemaal gek ben...vermoord ik een politicus. Dit is geen dreigement,maar het kan gebeuren ! Ben ik nu gek of 'ons kabinet' ? Wie is er nu schizofreen of een bordeliner ?? Dit is mijn visie en ik wijk er niet vanaf. Wie de bal kaatst...politieke mannetjes, dit gegeven gaat jullie financieel parten spelen en daar hoef je geen econoom voor te zijn !!
BEDANKT NAMENS Iris Boevree uit Apeldoorn.

Gast

#2009

2011-12-14 16:10

Ik ben gek zegt men.
Ik moet een eigen bijdrage van 200 euro gaan betalen omdat ik bij een psychiater 'loop'. Als ik opgenomen moet worden komt daar nog 145 euro per maand bij.
Ik heb een W.A.O. uitkering (geen vetpot). Dus van betalen zal geen sprake zijn. Dus ik word niet verder behandeld ..dan maar ziek in de kop.Voor mijn medemens en mezelf zal ik gevaarlijk worden (ha ha misschien vermoord ik een politicus en dan word ik berecht en krijg TBR (vroeger was het TBS)dan hoef ik niet te betalen en ik word goed verzorgd (nog beter dan in een bejaardentehuis of een verpleeghuis) !!
Dit is een stukje fictie.
Maar ben ik nou schizofreen of een bordeliner ??
Vroeger werd schizofrenie bestempeld als een gespleten persoonlijkheid..maar heertjes in het kabinet : Wie en wat wordt gespleten ??
Jullie komen zeker op deze beslissing terug, want financieel gezien gaan jullie op dit gebied onderuit !
Daar hoef je geen econoom voor te zijn !!
Ik wens 'ons huidige kabinet' veel succes.
Als jullie gek worden is het geen probleem, jullie kunnen hulp betalen.
IK NIET !!
BEN IK TE MIN OMDAT JE OUDERS (JULLIE) MEER POEN HEBBEN DAN DE MIJNE (IK)??

De groeten van Iris Boevree uit Apeldoorn.

Gast

#2010

2011-12-14 19:22

Klassensysteem de arme krijgen minder. Geen hulp meer dus duurdere kosten. psychische hulp kan een leben aan genaam maken.

Gast

#2011

2011-12-15 06:48

het doet pijn dat ons vak verdwijnt en wordt wegbezuinigd uit de GGZ zonder duidelijke reden
ondanks tevredenheid van clienten

Robin Stemerding

vaktherapeut beeldend


Gast

#2012

2011-12-15 09:19

Het zal meer mensen uitsluiten van deelname aan de samenleving.

Gast

#2013

2011-12-15 13:43

ik vindt het schandalig dat de macht hebbers zo met ons kunnen omgaan,dat hun het voor het zeggen hebben,hun bepalen wanneer er een crisis komt en gaat,vindt het schandelig dat niet alleen de minder bedeelde dadelijk moeten boeten ,maar ook de harde werker de 2 verdieners de gezinnen met kids (gehandicapt) en dat allemaal alleen om die fucking kut euro om hoog te houden,we sterven allemaal ,maar moet het dan op deze manier ,je kan beter heilhitler gaan roepen

Gast

#2014

2011-12-15 15:38

Het is te gek voor woorden dat de regering zo met mensen omgaat!!!!!!!!!!! Ik hoop dat de regering zich bezint MAAR of dat daadwerkelijk gebeurt ik vrees het ergste.

Gast

#2015

2011-12-15 18:55

De mensen in de GGZ hebben erg hard hulp nodig en zijn mensen met een uitkering of minimumloon. Waar moeten wij dat geld van daan halen???????
liesbeth

#2016 € 200,00 eigen bijdragen

2011-12-15 19:00

Wij, Clienten van de GGZ zorg, hebben hulp hard nodig om te kunnen functioneren. Waar moeten wij dat geld van daan halen?????? de meesten hebben een uitkerig of het minimumloon. HELP!!!!

Gast

#2017

2011-12-15 21:02

Hoop dat het helpt...

Gast

#2018

2011-12-16 14:02

Deze heffing zal de geestelijke gezondheidszorg ernstig schaden, omdat vele patiënten die GGZ-hulp dringend nodig hebben deze eigen bijdrage niet zelf kunnen betalen. Ook voor patiënten die een POP-poli dienen te bezoeken werpt dit een enorme drempel op. Deze heffing mag beslist niet ingevoerd worden!

F.P.J. Dikken, kinderarts en coördinator van POP-PK Gelre ziekenhuizen, loc.Zutphen


Gast

#2019

2011-12-16 21:11

ze weet niet waar ze het over heeft schippers

maar ja vvd noemt zich verstandig een woord erg dom

Gast

#2020

2011-12-16 21:36

jammer dat dit nodig is...maar het is wel nodig...

Gast

#2021

2011-12-16 21:45

Het is te hopen dat ze die kroonluchter als een goddelijke vingerwijzing en afkeuring van haar beleid beschouwt...

Gast

#2022

2011-12-16 21:52

Hiermee treffen Schippers en Velthuizen van Zanten allereerst de patiënt, zonder enig besef van de consequenties...velen zullen zich uit de GGZ (en de maatschappij)terugtrekken. En daarmee verdwijnen er ook 9000 banen in de GGZ...en dan kloppen ze zich op de borst dat de werkloosheid in Nederland laag is...wacht maar volgend jaar zal de nekslag komen volgens het CBS komen de komende tijd er nog 90.000 werklozen bij ( o.a. in onderwijs en GGZ)!


Gast

#2023

2011-12-17 14:59

Het is niet dat mensen die soms hard hulp nodig zijn,ook nog een fikse eigen bijdrage moeten leveren.
Men zal dan misschien sneller aan de bel trekken.
Men raakt nog sneller in depressies,door al het financele wat men zelf moet bijdragen,en niet ieder kan het missen/betalen.

Gast

#2024

2011-12-18 01:44

hier zijn geen woorden voor, misschien twee: grof schandaal


Gast

#2025

2011-12-18 15:37

In mijn ogen is er de afgelopen jaren veel verbeterd binnen de GGZ ten aanzien van patientenbelangen. De reden dat met name depressies steeds vaker voorkomen ligt aan een steeds individualistische samenleving niet aan ineffectieve zorg. In feite zijn deze maatregelen daar weer een voorbeeld, iedereen moet maar voor zichzelf zien te zorgen.